شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۹کد مطلب: 688760




رومه لبنانی البناء نوشت، یک سلاح سری و بومی ایرانی‌ها، ترامپ را سر عقل آورد و موجب شد دست از مزخرف گویی بردارد و همه پیشنهادهای گروه «ب» برای تشویق وی به جنگ با ایران را دور بریزد.



سلاح سری ایران چیست؟




به گزارش جهان نيوز، رومه لبنانی البناء در یادداشتی به قلم «محمد صادق الحسینی» با این عنوان که «سلاح سری ایران که ترامپ را مهار کرد چیست؟»، توسعه طیف گسترده‌ای از فناوری‌ها و سلاح‌های جنگ الکترونیک ایران را مانع مهم برابر آمریکا برای هر گونه نظامی علیه ایران توصیف کرد.




در مقدمه این یادداشت آمده است: بسیاری می‌پرسند سلاح سری ایرانی‌ها چیست که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آن به مهار هیولای آمریکا و کشیدن دندان‌های آن و بیرون انداختنش از میدان تهدید کرده است، آن هم با وجود پتانسیل نظامی بزرگ آمریکا از جمله ادوات و افراد نیروی هوایی و دریایی خود که در پیرامون ایران مستقر کرده است.



به نوشته البناء، پاسخ ایرانی‌ها این است که دو نوع سلاح وجود دارد. یک نوع خاص تا زمان وقوع جنگ بزرگ، محرمانه باقی خواهد ماند و نوع دیگر برای قدرت‌های بزرگ شناخته شده است. هر دو نوع سلاح را ایران بومی سازی کرده و با یک تلاش کاملا ملی به دست آورده است.




این رومه لبنانی افزود: اما سلاحی که کشورهای بزرگ آن را می‌شناسند و نمی‌دانند ایران به آن دست یافته است، سلاح الکترونیکی A2 / AD (عدم دسترسی/انکار ناحیه) است.




به عبارت ساده‌تر و آسا‌نتر، این سلاح متکی به مجموعه‌ای از سیستم‌های جنگ الکترونیک است که نه فقط اخلال الکترونیکی، ایجاد می‌کند؛ بلکه قادر است اهداف دشمن را هم به شکل الکترونیکی نابود کند که نام‌های مختلفی در کشورهای صنعتی پیشرفته دارد از جمله در ایران که به ارزیابی آمریکا و نه بر اساس یک تبلیغ ی در زمینه مبارزه با حملات سایبری از پیشرفته ترین کشورهای دنیاست.





«این استراتژی دفاعی ( A2/AD Anti Access/Anti Denial ) سعی خواهد کرد که با هدف قرار دادن ناوهای هواپیمابر آمریکایی با اژدر، موشک‌های کروز و موشک‌های بالیستیک ضد کشتی جلوی ورود آن‌ها به صحنه نبرد را بگیرد.»




البناء در ادامه نمونه‌هایی از بزرگ ترین شواهد ثابت کننده قابلیت و کارایی سامانه‌های جنگ الکترونیک را بیان کرد و در نمونه نخست آن نوشت: هشت سال پیش یعنی در پنجم دسامبر 2011 یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین فوق پیشرفته آمریکایی به نام RQ-170 که از مرزهای شرقی وارد کشور ایران شده بود، توسط نیروهای جنگ الکترونیک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تحت کنترل درآمد و به صورت سالم به زمین نشانده شد.




این رومه لبنانی افزود: اما اتفاق دوم که با همین فناوری جنگ الکترونیک انجام شد حمله الکترونیکی بمب افکن روسی به ناو آمریکایی دونالد کوک در دوازدهم آوریل 2014 در دریای سیاه است. وقتی که ناو آمریکایی، نیروی دریایی روسیه را تحریک کرده بود و سلاح الکترونیکی بمب افکن روسی به سامانه هشدار زودهنگام و سیستم‌های هماهنگی آتش واقع در نوار آمریکا آسیب زده و آنها را کاملا از کار انداخت تا جایی که 27 ملوان سرنشین ناو آمریکایی بلافاصله درخواست دادند ماموریت کاری آنها کلا لغو شود؛ چون پس از اینکه ناو آنها فقط به آهن پاره‌ای رها در آب تبدیل شده بود به شدت شوکه و دست پاچه شده بودند.



اما اتفاق سوم در ایالت آلاسکای آمریکا رخ داد وقتی که بمب افکن‌های روسی سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا را که مامور دفاع از مقر ساختمان فرماندهی دفاع ژئو فضایی آمریکا موسوم به «NORAD » که علامت اختصاری North American Aerospace Command است، دچار اختلال الکترونیکی کردند و خلبانان روس دستور گرفتند در صورتی که نیروی هوایی آمریکا بخواهد جنگنده‌های خود را برای رهگیری بمب افکن‌های روسی بفرستد مانع برخاستن هر گونه هواپیمای آمریکایی شوند. اتفاقی که کاملا همین گونه رخ داد. بمب افکن‌های روسی سلاح خود را به سمت اهدافی شلیک کردند به گونه ای که هیچ جنگنده آمریکایی نتوانست از سر جایش تکان بخورد و در بیستم آوریل 2017 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد این برای اولین بار نبود که آمریکایی‌ها را از این طریق تنبیه کرده است.





البناء نوشت: بنابراین سلاح سری ایرانی‌ها که به گفته کارشناسان نظامی آمریکا مشابه سلاح روسیه است، ترامپ را سر عقل آورده و موجب شد دست از مزخرف گویی برداشته و همه پیشنهادهای گروه «ب» برای تشویق وی به جنگ با ایران را دور بریزد.





محمدجواد ظریف اخیرا در یک مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که «گروه ب» شامل بی‌بی نتانیاهو، بولتون، بن‌سلمان و بن‌زائد در تلاش‌اند که به تنش‌های ایران و آمریکا دامن بزنند و دونالد ترامپ را «برخلاف خواسته‌اش به سوی جنگ با ایران ببرند».

https://www.uplooder.net/img/image/32/c59a62f0bb43c3d1db8bfcd4dce9d5da/hasan-ali-ebrahimi-said.jpg


کهنه سرباز ایران سلاح ,آمریکا ,آمریکایی ,روسی ,کرده ,الکترونیک ,افکن‌های روسی ,رومه لبنانی ,سلاح الکترونیکی ,لبنانی افزود ,افکن روسی ,رومه لبنانی افزود ,? منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سلامت دانشگاه پویا خدمات اخذ ویزا دانلود برای شما پی اس کیت لند . BLACKPINK OFFICIAL