آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

آیلتس (سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی)، موسسه مشهوری برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی افرادی است که می خواهند در کشورهایی که در آن ها زبان انگلیسی زبان اصلی برای ارتباط به شمار می رود، زندگی، کار و یا تحصیل کنند. آیلتس محبوب‎‌ ترین آزمون مهارت زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل در کشورهای خارجی و مهاجرت به آن ها است. نمره این آزمون توسط دولت استرالیا و همچنین اداره مهاجرت استرالیا برای اجازه به ثبت ویزا تایید می شود. در حقیقت، آیلتس بخشی از سیستم بررسی حد نصاب امتیازهای لازم برای مهاجرت به استرالیا است. استرالیا از یک سیستم امتیازی برای اقامت دائم و مهاجرت استفاده می کند که در آن شما به عنوان متقاضی مهاجرت براساس یک سری ویژگی کلیدی امتیاز دریافت می کنید یعنی سن، سطح تحصیلات، سطح مهارت زبان انگلیسی و غیره. بنابراین اگر درخواست خود را برای مهاجرت یا ویزا اقامت دائم در استرالیا ارائه می دهید، باید سعی کنید حداکثر امتیاز را در بخش مهارت زبان انگلیسی بگیرید.

در آزمون آیلتس، مهارت شما در 4 بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن بررسی می شود. آزمون آیتلس برای مهاجرت به استرالیا به دو شکل متفاوت انجام می شود یعنی آزمون آکادمیک (AC) و عمومی (GT). آزمون آکادمیک (AC) برای افرادی است که می خواهند تحصیلات خود را در یکی از دانشگاه های استرالیا ادامه دهند و امتحان عمومی بیشتر به استفاده روزانه از زبان انگلیسی توجه می کند و افراد متقاضی ویزاهای غیر ویزای تحصیلی در آن شرکت می کنند. پیش از ثبت نام برای آیتلس باید توجه کنید قسمت شنیدن و صحبت هر دو آزمون بالا فرقی با یکدیگر ندارند ولی دو بخش دیگر یعنی خواندن و نوشتن یکسان نیستند. اغلب اشخاصی که آشنایی خاصی با آزمون آیتلس ندارند با ترس با آن برخورد می کنند و به نظر آن ها کمی دشوار است ولی با اندکی سعی و آمادگی می توانید موفق به کسب نمره آیتلس برای مهاجرت به استرالیا شوید.

نمره آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

توصیه های کاربردی برای شرکت در آزمون آیتلس:

اگر قصد دارید برای مهاجرت از امتیاز آزمون آیلتس بهره مند شوید، رعایت موارد زیر در موفقیت شما نقش مثبتی دارد:

1- نحوه برگزاری آزمون آیتلس را به دقت بررسی کنید: در مرحله اول باید این آزمون را درک کنید و نحوه آمادگی برای آن را متوجه شوید. این آزمون 4 بخش مختلف دارد و این که بدانید برای هر بخش باید چطور مطالعه کنید، نحوه کسب نمره را به شکل قابل توجهی تغییر می دهد.

  • قسمت شنیدن 4 بخش مختلف دارد یعنی گفتگوی اجتماعی، یک مونولوگ اجتماعی، یک گفتگوی آکادمیک و یک مونولوگ آکادمیک.
  • قسمت خواندن از 3 بخش گوناگون تشکیل شده است که باید متونی در مورد زندگی روزمره در استرالیا، محیط کار و یک موضوع عمومی بخوانید.
  • بخش نوشتن دو قسمت متفاوت دارد که در آن ها از متقاضی می خواهند یک نامه (اولین بخش در آزمون عمومی) یا شرح اطلاعات (اولین بخش در آزمون آکادمیک) و یک انشاء (بخش دوم هر دو مدل آزمون) بنویسید.
  • بخش چهارم، بخش صحبت است که زمان آن 11 تا 14 دقیقه است و باید خودتان را معرفی کنید، به پرسش هایی در مورد زندگی تان پاسخ دهید، در مورد یک موضوع خاص حرف بزنید و گفتگو با فرد آزمون گیرنده را ادامه دهید. برای این قسمت از آزمون باید زمان خود را ابتدا رزرو کنید.

2- یک همکار و دوست پیدا کنید: ساده ترین راه برای بالا بردن سطح مهارت در زبان انگلیسی مانند هر زبان دیگری، استفاده روزانه از آن است. می توانید از یکی همکلاسی های خود بخواهید روزانه با یکدیگر تمرین کنید یا از یک دوست خارجی کمک بگیرید. این کار نه تنها اعتماد به نفس شما را بالا می برد بلکه برای بخش صحبت به تسلط کافی می رسید.

3- یادگیری را به عملی جذاب تبدیل کنید: زمانی که کلمات و جملات را در قالب قواعد گرامری مختلف تکرار می کنید در ذهن شما بهتر حک می شود. استفاده از زبان انگلیسی در تمامی کارهای روزمره باعث می شود به صورت خودکار ملکه ذهن شما شود. علاوه بر این می توانید بدون زیرنویس فیلم های سینمایی یا برنامه های تلویزیونی را ببینید تا قابلیت های شما در بخش شنیداری و خواندن مقالات زیاد شود که به مهارت نوشتاری شما نیز کمک می کند.
یک راه دیگر دنبال کردن صفحات خبری یا شخصی انگلیسی زبان در رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام است تا با گویش روزانه افراد و شیوه نوشتاری آن ها آشنا شوید.

4- تمرین، تمرین و تمرین کنید: به دست آورده نمره آیتلس بالا برای مهاجرت به استرالیا بدون تمرین امکان پذیر نیست و مانند سایر آزمون ها باید با آمادگی کامل به سر جلسه امتحان بروید. برای این آزمون منابع آنلاین و کتاب های متنوعی وجود دارد که می توانید استفاده کنید. علاوه بر این کلاس های مختلفی مخصوص آزمون آیتلس برگزار می شوند که با شرکت در آن ها می توانید مهارت خود را بالا ببرید. بدون شک هدف از امتحان آیتلس ارزیابی آمادگی زبانی شما برای تحصیل یا زندگی در استرالیا است و از یاد نبرید نتیجه این تلاش های خود را در آینده خواهید گرفت.

5- آرامش خود را حفظ کنید
یکی از نکات مهم برای موفقیت در آزمون آیتلس حفظ آرامش پیش از آزمون و در روز برگزاری است. سعی کنید چند روز قبل اطلاعات خود را بررسی کنید و با یک ذهنیت قاطع به سر جلسه بروید. برای موفقیت در آزمون به نکات زیر توجه کنید:

  • هر پرسش را کاملا با دقت مطالعه کنید و پیش از شروع به نوشتن پاسخ را در ذهن خود مرور کنید.
  • در زمان آزمون، ابتدا به سراغ سوالاتی بروید که از پاسخ آن ها اطمینان دارید.
  • از سوالاتی که پاسخ آن ها را نمی دانید موقتاً منصرف شوید تا زمان را از دست ندهید، در پایان اگر وقت بیشتر داشتید مجددا آن ها را بررسی کنید.

6- اطلاعات خود را دست کم نگیرید: داشتن سطح بالایی از اطلاعات عمومی می تواند در بخش خواندن و نوشتن به شما زیاد کمک کند چون همه چیز به نحوه استفاده از اطلاعات‎ تان بستگی دارد. اگر نسبت به موضوعات خاصی اطلاعات بیشتری دارید یا با اعتماد به نفس بالاتری می توانید در مورد آن ها صحبت کنید، جواب ها را به نحوی آماده کنید که در زمینه آن ها قرار گیرند.

مدرک آیلتس برای مهاجرت به استرالیا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سوالات متداول در مورد مدرک آیلتس برای مهاجرت به استرالیا
  • نمره آیلتس تا چه زمانی اعتبار دارد؟ نتیجه آزمون آیلتس از تاریخی که آزمون گرفته می شود 2 سال است. البته برای مهاجرت استرالیا تا ۳ سال اعتبار دارد.
  • حداقل نمره آیلتس لازم برای مهاجرت به استرالیا چقدر است؟ حداقل نمره آیتلس قابل قبول از اداره مهاجرت استرالیا و برای اقامت دائم میانگین امتیاز 6 در تمامی بخش های این آزمون یعنی: مکالمه، شنیدن، خواندن و نوشتن است.
  • برای مهاجرت به استرالیا براساس نمره آیلتس چند امتیاز خواهید گرفت؟ برای امتیاز آیلتس 6 هیچ امتیازی برای اقامت دائم استرالیا داده نمی شود.
  • اگر بتوانید نمره بالاتر یعنی 7 بگیرید، 10 امتیاز به دست می آورید و برای نمره آیلتس 8 و بالاتر حداکثر امتیاز یعنی 20 امتیاز را از سوی اداره مهاجرت استرالیا دریافت می کنید.


داشتن مدرک زبان در اکثر ویزاهای استرالیا، بسیار ضروری ست و تنها در برخی از انواع ویزای سرمایه گذاری با پرداخت هزینه ای مشخص می توان از آن صرف نظر کرد. با توجه به تجربه افرادی که برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کرده اند دریافت مدرک زبان pte آسانتر و کم هزینه تر از سایر مدارک زبان مورد تایید اداره مهاجرت استرالیاست. قبل از اقدام برای کسب مدرک زبان ابتدا بهترین، کم هزینه ترین و آسان ترین راه را انتخاب کنید.

 

 


جهانگرد آزمون ,استرالیا ,مهاجرت ,زبان ,آیلتس ,نمره ,برای مهاجرت ,زبان انگلیسی ,آزمون آیتلس ,نمره آیلتس ,اقامت دائم ,اداره مهاجرت استرالیا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

خرید وفروش فلزیاب بوشهر فول مَگ کناف مشهد Kastom shop آساک اد پرفسور بے مغز x(●̮̮̃•̃)x سایت اینترنتی نی بـــــــــــرزخ :| هلیانتوس