سرطان یا سرطان سینه چیست ؟

 

سرطان یک تومور بدخیم است که در سلولهای سینه شکل می گیرد. اگر چه اغلب در ن یافت می شود، مردان نیز می توانند به سرطان سینه مبتلا شوند. تعدادی از نشانه های مرتبط با سرطان سینه وجود دارد، اما اولین علامت قابل توجه این است که اغلب یک توده یا ناحیه بافت ضخیم است. یک توده در لزوما به این معنی نیست که شما سرطان دارید بیشتر توده های سینه سرطانی نیستند. با این حال، همیشه بهتر است که آنها را با دکتر خود بررسی کنید.

 

 

درمان سرطان سینه

 

درمان سرطان ممکن است شامل جراحی، اشعه، شیمی درمانی، هورمون درمانی، درمان هدفمند یا درمان با استخوان باشد.

 

علل ایجاد سرطان

 

موسسه ملی سرطان (NCI) خاطرنشان می کند که حدود ۱۲٫۴ درصد ن در معرض ابتلا به سرطان سینه در طول عمر خود هستند. در سرتاسر جهان، سرطان سینه شایع ترین شکل سرطان در ن است.

 

رابطه دوران شیردهی با سرطان

 

اخیرا دکتر چارلز Clevenger و تیم، در مرکز سرطان Massey Cancer University of Virginia Commonwealth در ریچموند، دریافتند که آنزیم که در نهایت در تولید شیر مادر دخیل است نیز ممکن است نقش مهمی در توسعه سرطان سینه ای داشته باشد.

 

ارتباط کمبود ویتامین D (دی) با سرطان

 

مطالعات جدیدی از شواهد به دست آمده از برزیل جمع آوری شده ، که نشان می دهد نی که مبتلا به کمبود ویتامین ِD می باشند بعد از شروع یائسگی، احتمال ابتلا به سرطان سینه در آنها افزایش می یابد.

 

سایر علل در ایجاد این نوع سرطان

 

بعضی از عوامل اصلی خطر سرطان عبارتند از ، پیشرفت سن و چاقی بعد از یائسگی.


دکتر ستایش سرطان ,سینه , ,درمان ,دکتر ,ن ,سرطان ,سرطان سینه ,کمبود ویتامین ,درمان سرطان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت باربری و اتوبار اخبار روز مدرسه با نشاط فلزیاب کارکرده | فلزیاب دست دوم 09102191330 .:: عــشق پـنـهان ::. وبلاگ آژانس مسافرتی و هواپیمایی آرزوی آسمان آبی