در این مقاله با حقایق جالب در مورد خودروی کیا سراتو آشنا خواهید.

همواره خودرو در بازار، طی چندین سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت و آشفتگی موجود، امری مشکل بوده و اکثر مشتریان در هنگام انتخاب نهایی خود، دچار شک و تردیدهای فراوانی هستند. همچنین، یکی دیگر از عواملی که موجب مشکل تر شدن انتخاب از سوی اران شده است، بودجه محدود آن‌ها بوده که این امر باعث می‌شود تا این افراد نتوانند گزینه‌های آنچنان مناسبی را مد نظر خود قرار دهند. در ادامه با گندم کار همراه باشید تا با یکی از بحث برانگیزترین مدل های کیا به سراغ شما آییم.

 

 

کیا موتورز که امروزه بزرگ‌ ترین تولید کننده خودرو در کره جنوبی است در سال ۱۹۴۴ تاسیس شد.  این شرکت در ابتدا مشغول به ساخت دستی تیوب‌های استیل و قطعات دوچرخه بود. اولین دوچرخه تولید کره با نام سامچولی در سال ۱۹۵۱ توسط کیا ساخته شد. در سال ۱۹۵۲ نام اصلی این شرکت یعنی کیونگ‌ سونگ پریسژن (Kyungsung Precision) به صنایع کیا (Kia Industries)  تغییر کرد.

 

کیا از سال ۱۹۵۷ شروع به تولید موتورسیکلت‌های کوچک تحت لیسانس هوندا کرد و از سال ۱۹۶۲ کامیون‌ها و خودروهایی تحت لیسانس مزدا تولید می‌کرد. تا سال ۱۹۷۳ طول کشید تا کیا اولین کارخانه مونتاژ یکپارچه خودروی خود را تاسیس کند. کیا در این کارخانه اولین موتور احتراق درونی تاریخ کره جنوبی را طراحی و تولید کرد.

 

از آن زمان تاکنون کیا دست به تولید خودروهای مختلفی نموده است که در این بین می توان به کیا سراتو اشاره نمود. خودروهای کیا در حال حاضر توسط اطلس خودرو نمایندگی کیا در ایران به می‌رسند و بعضی از مدل‌های آن از جمله کیا سراتو نیز در داخل و توسط خودروسازی سایپا ساخته و عرضه می‌شوند. در حال حاضر اپتیما، اسپورتیج و سراتو برخی از محبوب‌ترین مدل‌های کیا در ایران هستند.

 

 

 

کیا سراتو 1600 سایپا

این نسل کیا سراتو تی دی – Kia Cerato TD ( سراتو سایپا ۱۶۰۰ مونتاژ ) نسل دوم سراتو به شمار می رود. این نسل سراتو در سال ۲۰۰۹ معرفی و عرضه شد و تا سال ۲۰۱۳ تولید آن ادامه داشت. این خودرو در سال ۲۰۱۲ شامل تغییراتی در بخش فنی از جمله ارتقای جعبه دنده ۴ سرعته به ۶ سرعته ( در مدل های ۲ لیتری اتوماتیک ) همچنین به روز شدن برخی از امکانات رفاهی شد. به طور کلی سراتو با دو موتور ۱.۶ و ۲ لیتری با جعبه دنده های دستی و اتوماتیک در ایران عرضه شد. پس از ورود سراتوی نسل ۳ در سال ۲۰۱۴، تولید این خودرو توسط کمپانی کیا متوقف شد، اما شرکت سایپا با همکاری کیا اقدام به مونتاژ کیا سراتو با نام استعاری ” سراتو سایپا ” کرد و این خودرو را با اعمال برخی ارزانسازی ها به بازارعرضه کرد.
این خودروی دیفرانسیل جلو با داشتن جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک مجهز به شیفتر با وزن تقریبی ۱۲۹۳ کیلوگرم بی شک نسبت به سایر رقبای خود از کیفیت قابل قبولی برخوردار است.

 

از تجهیزات و امکانات این خودروی مونتا‌ژ شده می توان به دو عدد کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD ، سیستم تهویه مطبوع کاملا اتوماتیک، سیستم تصویری و مالتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچی، کروز کنترل، دوربین دنده عقب، سنسور دنده عقب، سانروف و دنده پشت فرمان نیز اشاره کرد.

سراتوهایی که در ایران مونتاژ می شوند دارای یک سری تفاوت هایی با مدل های وارداتی می باشند که در این میان می توان به حذف شدن سراگزوزهای کرومی و دِیلات ها اشاره کرد. همچنین رینگ های ماشین ۱۶ اینچی شده اند.

 

اما بعضی مواردی که حذف شده اند مقداری مهم تر می باشند و باید بعنوان نقطه ضعف های ماشین نام برد؛ مواردی مانند: حذف ایربگ های پرده ای و جانبی، سیستم کنترل پایداری و حتی دیسک های ترمز عقب که جای خود را به ترمز های کاسه ای داده اند. از مواردی که در سراتوهای آپشنال برخلاف نوع معمولی آن دیده می شود می توان به: مولتی مدیا با سیستم رهیاب، دوربین دنده عقب، تودوزی و صندلی های چرم، کیلس استارتر، شیفتر دنده و نورپردازی صفحه کیلومتر اشاره نمود.

سواری سراتوهای سایپایی به مراتب نرم تر از نمونه های وارداتی می باشد که از دلایل اصلی آن می توان به بلند شدن فاق لاستیک وکاهش سایز رینگ اشاره نمود. در نهایت پیشنهاد گندم کار به تمامی علاقمندان کیا، با توجه به بودجه محدود و امکانات کیای سراتو می باشد.

 

کروز کنترل فابریک ساندرو در اصفهان

نصب کروز کنترل ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور فابریک ساندرو در اصفهان

نصب مانیتور اندروید چانگان

نصب مانیتور فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک چانگان در اصفهان

مانیتور اندروید ساندرو

مانیتور اندروید آریو

کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک آریو در اصفهان

مانیتور فابریک برلیانس 230

نصب مانیتور اندروید برلیانس 230 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 330 در اصفهان

کروز کنترل فابریک برلیانس 230

نصب ردیاب خودرو در اصفهان

نصب GPS خودرو

نصب مانیتور اندروید سراتو

نصب گیر سیم کارتی در اصفهان

نصب گیر هوشمند خودرو

نصب کیلس استارت چانگان در اصفهان

نصب کروز کنترل فابریک برلیانس 230


آپشن خودرو سراتو ,اصفهان ,خودرو ,فابریک ,مانیتور ,کروز ,کروز کنترل ,کنترل فابریک ,فابریک برلیانس ,مانیتور اندروید ,مانیتور فابریک ,کروز کنترل فابریک ,کنتر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

هفت دریا.خیاطی،گلدوزی،بافتنی،روباندوزی،عروسک دوزی ... لباس کار سایت کربلایی حسن توزی بندر گناوه ثروت اینترنتی دانلود سریال ترکی سئو و بهینه سازی وبسایت