روش‌های علم عصب‌شناختی، همان‌طور که طی چند دهه گذشته برای مطالعه و سنجش تفکر خلاق از آنها استفاده شده، می‌توانند ما را در مطالعه تفکر استراتژیک یاری دهند.
روش: پژوهش حاضر با مرور ادبیات موضوع تفکر استراتژیک و پژوهش‌های انجام‌شده درباره خلاقیت در زمینه EEG، چگونگی طراحی تکالیف شناختی برای مطالعه تفکر استراتژیک را تشریح می‌کند، سپس به‌عنوان مطالعه‌ای مقدماتی در یک پژوهش آزمایشگاهی، تفکر استراتژیک را بررسی کرده و نتایج آن را ارایه می‌دهد.
تغییرات معنادار در شدت مطلق امواج آلفا با نتایج مشاهده‌شده در آزمایش‌های مرتبط با خلاقیت، قابل مقایسه است.
همچنین تغییرات شدت امواج آلفا( Hz۸-١۲) در تکالیف شناختی PT، TT و ST با یکدیگر مقایسه شد.
پیشرفت کارآمدی SEA نیازمند یک برنامه تحقیقاتی مستمر است که روی بهبود رویکردهای SEA سنتی به صورت ابزاری برای ارزیابی تاثیرات این خط مشی ها، طرح‏‌ها و برنامه‏‌ها( PPPs) تمرکز دارد.
با این وجود، شناخت پتانسیل‏‌‌های SEA نیازمند برنامه تحقیقاتی جدیدی است که روی توسعه و تست رویکردهای حاکم بر مساله تمرکز داشته و در قالب آن SEA می‌تواند نوآوری‏‌‌های استراتژیک در فرمول بندی PPP را تسهیل بخشیده و انتقال کوتاه مدت و ابتکارات مبتنی بر تفکر طولانی مدت را تحریک کند.
دراین مقاله با هدف شناسایی تفکر استراتژیک و الگوهای تفکر استراتژیک ابتدا مقدمه‌ای از تفکر استراتژیک و لازمه داشتن تفکر استراتژیک برای مدیران ارشد بیان شد و بعد از چند تعریف از تفکر استراتژیک تفاوت برنامه ریزی استراتژیک با تفکر استراتژیک بیان گردید.
در ادامه چهار الگوی معروف تفکر استراتژیک از جین لیدکا، گری هامل، پیترویلیامسون، و غفاریان و کیانی اورده شده است.
لذا تفکر افراد در مقابل مدلهای برنامه ریزی استراتژیک از اهمیت بیشتری برخوردار میباشد.
در این تحقیق سعی شده است که ابعاد و عناصری که در تحقق یافتن تفکر استراتژیک نقش دارند تعیین شوند تا بتوان این پدیده را تحت کنترل درآورد و از آن در راستای تح قق اهداف سازمانی استفاده نمود.
نتایج این تحقیق ١۶ متغیر کلیدی موثر بر تفکر استراتژیک را در چهار بعد اصلی پیشنهاد می‌نماید که عبارتند از دید سیستمی، عوامل فردی، عوامل سازمانی و شهودی.
هریک از این ابعاد در تحقق یافتن تفکر استراتژیک موثر می‌باشد لذا میتوان براین اساس به بهبود و ارتقا تفکر استراتژیک در سازمان پرداخت.

منبع : مقاله تفکر استراتژیک


پروژه و تحقیق تفکر ,استراتژیک ,برنامه ,تحقیق ,نتایج ,مطالعه ,تفکر استراتژیک ,ریزی استراتژیک ,تحقق یافتن ,برنامه ریزی ,یافتن تفکر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

انجمن فیلم و سریال کره ای ‌‌‌‌‌ ایانیک نیا وبمسترفا تبلیغ من و دخترم سایت رسمی کینگ بند بارون دانلود-دانلود بروزترین بازی،فیلم و سریال