شستن نگهبان تشک نباید شغل سختی باشد چرا که در غیر این چهره یکی از دلایل اصلی استفاده از محافظ برای تشک معنای خود را از دست می دهد. ما از محافظ استفاده می کنیم تا ناچار به شستن مکرر تشک خویش نشویم و  بجای آن بسهولت نگهبان تشکمان را می شوئیم.

 

نحوه شستن محافظ تشک

 

شستن محافظ تشک چگونه باید سپریدن شود تا آسیبی به آن نرسد؟


محافظ تشک ضد آب لکه ها و کثیفی ها را از تشک شما دور نگه می دارد ولی خود محافظ به بازبینی ناپاک می شود و شستن محافظ تشک بطور منظم برای رفع کثیفی ها و بوهای نامطبوع کاری ضروری است. بعضی از محافظ ها یک پارچه رویی و یک لایه زیرین دارند که از هم متمایز می شوند و شما می توانید پارچه رویی را به راحتی در ماشین جامه شویی بشوئید.

 

معمولا روی بسته بندی یا برچسب فرآورده دستورالعمل غسل تألیف شده است که پیش از هر کاری پیش درآمد باید آن را مطالعه نمائید. اغلب نگهبان ها قابل غسل در ماشین لباس شویی هستند ولی بعضی از آن ها را نباید در ماشین شست. این جستار معمولا روی برچسب فرآورده قید می شود. از خشک شویی محافظ تشک نیز خودداری کنید.

 

آیا شستن محافظ تشک نو پیش از استفاده لازم است؟


از آنجایی که در فرایند فرآوری پارچه محافظ تشک برای برش آسان تر کشیده می شود ، شستن نگهبان تشک پیش از کاربرد می تواند به نرم شدن آن کمک کند.

 

شستن محافظ تشک چند وقت یکبار لازم است؟


برای این که بستر خواب شما حس تمیزی داشته باشد باید چندین بار در سال نگهبان تشک خود را بشوئید. چیزی بدتر از انداختن ملحفه های تمیز روی محافظ تشکی کثیف نیست. ملحفه ها را باید هر هفته بشوئید چرا که پوست مرده ای که از تن شما می ریزد آن ها را آلوده می کند ولی هر هفته شستن نگهبان تشک ضرورت ندارد.

 

معمولا ماهی یکبار شستن نگهبان تشک بسنده-بسندگی می کند اما اگر شما دچار آلرژی هستید و یا جاندار خانگی دارید بهتر است دفعات بیشتری نگهبان تشک خویش را بشوئید. بسته به شرایط شما و گونه کاربرد یا حوادثی که مایه کثیفی و آلودگی می شود دفعات مورد نیاز برای شست و شو نیز تغییر می کند.

 

روش حفاظت و شستن محافظ تشک


در پیوستگی نکاتی عمومی برای نگهداری و شستن محافظ تشک آورده ایم که امیدوار هستیم لغایت برای نگهداری بهتر مفید باشند:

 

1. درزهای مفتوح را بررسی کنید

پیش از اقدام به شستن نگهبان تشک خویش باید آن را رسیدگی کنید الی درز مفتوح نداشته باشد. در صورتی که درزی روی محافظ تشک باشد اثناء شستن آن در ماشین لباسشویی مواد داخل آن بسته به این که از چه موادی ساختن شده باشد بیرون شده و باعث گیر کردن ماشین می شود. در چهره هستی درزی روی آن باید درز را بدوزید یا برای درزگیری به خیاطی بسپارید.

 

2. اول به لکه ها بپردازید

قبل از قراردادن یا نگهبان تشک داخل ماشین لباسشویی ، روی لکه ها چندی مایع شوینده بریزید و دستور دهید الی 10 الی 15 دقیقه بماند الی داخل پارچه نفوذ کند. این کار مایه می شود لکه ها بهتر پاک شوند.

 

3. از یک ماشین لباسشویی معمولی درب از جلو استفاده کنید

ماشین هایی که درب آن ها از جلو مفتوح می شوند بهترین وسیله برای شستن محافظ تشک هستند. استفاده از ماشین هایی که در میانی محفظه خویش یک گرداننده دارند می تواند رویه محافظ را پاره کرده مواد داخل آن را درون محفظه پخش کند. در ضمن ممکن است با ایجاد خدشه بر رویه ضد آب آن ، محافظ تشک شما را ویران کند.

 

4. از دور ملایم ماشین جامه شویی کاربرد کنید

در صورتی که به راهنمای شست و شوی محصول دسترسی ندارید ، برای شستن محافظ تشک خویش از بعید ملایم ماشین جامه شویی بهره‌گیری کنید. دمای آب را روی خنک تنظیم نمائید و از مقدار کمی شوینده ملایم استفاده کنید.

 

5. نگهبان تشک را دوبار آب کشی نمائید

برای خارج کردن همه مایع شوینده از درون محافظ تشک باید آن را دوبار آب کشی نمائید. برای این شغل شما باید نگهبان تشک را بعد از شست و شوی اول ، درون ماشین رها کنید تا کمی پس تر ماشین را برای بار دوم و این بار بدون افزودن شوینده به کار بیاندازید.

 

6. محافظ تشک خویش را خشک نمائید

اگر برای این کار از ماشین خشک کن بهره‌گیری می کنید باید هر 20 دقیقه یکبار آن را متوقف کرده و محتوای آن را مچاله کنید. در غیر این چهره درحین خشک شدن مشابه آ‍‍ژیانه سفت می شود و نرمی آن از بین می رود.

 

اما اگر نمی خواهید از ماشین خشک کن کاربرد کنید می توانید با آویختن آن در معرض هوا نگهبان تشک خود را خشک کنید. تابیدن آفتاب بر محافظ رنگ آن را زرد خواهد کرد ولی دوام آن را ناچیز نمی کند. وانگهی از اتو کردن محافظ تشک نیز پرهیز نمائید.


اخبار تهران محافظ ,شستن ,ماشین ,نگهبان ,نمائید ,خویش ,شستن محافظ ,شستن نگهبان ,جامه شویی ,ماشین لباسشویی ,ماشین جامه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Mrshedi ماورا صنعت تبادل لینک اتومایتک با سیستم آموزش کسب در امد از اینترنت ردپای انرژی اپ راه کرمان موزیک ROG GAMING CLUB دکوراتیو