ماه مبارک رمضان پرفضیلت‌ ترین ماه سال بین ماه‌های قمری شمرده می‌شود، در احادیث از آن با عنوان سیدالأیام یا سَرور ماه‌ها یاد شده است. نزول اولین آیات قرآن در این ماه شریف و وجود شب‌های قدر به‌عنوان شبی که تمام مقدرات مخلوقات در آن رقم می‌خورد بر شرافت ماه مبارک رمضان افزوده است.

این ماه تنها ماهی است که خداوند به‌صورت مستقیم از آن یاد کرده و بعد به تبیین جوانب معرفتی و فقهی آن پرداخته است، آیات 183 تا 187 سوره بقره مربوط به این مسئله است، به‌عنوان نمونه خداوند پس از بیان وجوب روزه این ماه و بیان برخی احکام آن، در آیه 185 به نزول قرآن، به‌عنوان شاخصه مهم ماه مبارک رمضان اشاره می‌کند و می‌فرماید: شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ‏ هُدىً لِلنَّاسِ وَ بَیِّناتٍ مِنَ الْهُدى‏ وَ الْفُرْقان‏.؛ [این است] ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده، قرآنى که سراسرش هدایتگر مردم است و داراى دلایلى روشن از هدایت مى‏‌باشد، و مایه جدایى [حق از باطل] است.».


اصول دین رمضان ,به‌عنوان ,مبارک ,مبارک رمضان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

solosmarket دانلود آهنگ جدید,Mp3Download ژاران کلینیک جراحی های زیبایی پرسش مهر 19 پیش دبستان و دبستان دخترانه غیرانتفاعی بنیادی dentistryarticles.blogfa.com