دریافت فایل

دانلود فایلpdf خلاصه کتاب مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی

توضیح:

دانشجویان و کاربران گرامی : فایل حاضر  فایل pdf خلاصه کتاب مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی تالیف دکتر محمد رضا حافظ نیا می باشد. اکنون این فایل ارزشمند درقالب فایل pdf و در44 صفحه تهیه شده و آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از گاه سایت اری و دانلود نمایید.

معرفی کتاب روش تحقیق حافظ نیا

روش علمی یا روش پژوهش علمی، فرایند جستجوی منظم برای مشخص ساختن یک موقعیت نامعین است. پژوهش و روش علمی اگر یک چیز نباشند کاملا نزدیک و وابسته به یکدیگرند. در نهایت باید اذعان نمود دستیابی به هدف‌های علم یا شناخت علمی میسر نخواهد شد مگر زمانی که با روش شناسی درست صورت پذیرید. به عبارت دیگر پژوهش از حیث روش است که اعتبار می یابد نه موضوع پژوهش.

برخی را عقیده بر این است که علم همان روش است. در هر حال می توان به خوبی پذیرفت که هیچ علمی فاقد روش نیست و دست آورد‌ های هر پژوهش علمی به همان نسبت حائز ارزشند که با روش هائی درست اخذ شده باشند. از رهگذر پژوهش و تجربه است که نا آزموده در بته آزمایش قرار می‌گیرد و در ژرفنای تاریک نا آگاهی، بارقه روشن اکتشاف و آگاهی تلألو می‌یابد. روش معادل فارسی واژه method (مشتق از واژه یونانی rσοО یعنی در طول و taεm یعنی راه) به معنای دقیق “در پیش گرفتن راهی” و یا معین کردن گام هائی است که برای رسیدن به هدفی می باید با نظمی خاص برداشت.

روش تحقیق اساسی ترین مقوله پژوهش است . چنانچه روش متناسبی با موضوع پژوهش انتخاب شود ، کار تحقیق سریع تر و مطمئن تر انجام می شود . پس از روش های سنتی ارسطویی، اثبات گرایی از زمان دکارت به بعد وجه غالب پژوهش ها بوده است؛ اما اخیر اً عدم کارآیی آن، به ویژه در علوم انسانی محققان را به عدول از آن واداشته است . اخیراً تفسیرگرایی و روش انتقادی درقالب اقدام پژوهی بسیار متداول شده است .


بلاگی برای یو فایل پژوهش ,فایل ,تحقیق ,علمی ,علوم ,کتاب ,علوم انسانی ,کتاب مقدمه ,خلاصه کتاب ,موضوع پژوهش ,فایل ارزشمند منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مهشید دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. هر چی که بخوای گنجه بازار اینترنتی آفرشاپ دیالکتیک تنهایی نوای انتظار