کیسه صفرا به عنوان عضوی از بدن ، یک کیسه کوچک است در سمت راست بدن، زیر کبد واقع شده است. بعضی از مواد شیمیایی موجود در کیسه صفرا می‌توانند به یک سنگ بزرگ یا چندین ماده کوچک تبدیل شوند. سنگ‌های کیسه صفرا، سنگ‌ها یا توده‌هایی هستند که از برخی مواد سخت‌تر در کیسه صفرا یا مجاری صفراوی تولید می‌شوند.

ترشحات کیسه صفرا مجموعه‌ای از کلسترول، کلسیم، بیلی روبین و سایر ترکیبات است که در کیسه صفرا جمع می‌شوند. این ترکیبات گاهی صفرا نامیده می‌شوند چرا که برای مدت طولانی در کیسه صفرا باقی می‌مانند.

پیشنهاد اسپرت اسکولار : مقاله یورزش راه نجات از کبد چرب بسیار برای شما موثر خواهد بود.

صفرا چیست؟

صفرا مایع سبز مایل به زرد است که در کبد تولید و در کیسه صفرا ذخیره می‌شود. صفرا یک مایع تولید شده توسط کبد می باشد که به‌صورت ١٠٠ درصد از کبد ترشح می‌شود و ٩۵ درصد مستقیماً وارد روده شده و تنها ۵ درصد به کیسه صفرا وارد می‌شود و معمولاً محلول صفرا، حاوی چند ماده از جمله کلسترول، بیلی‌روبین و نمک‌های صفراوی است.

 فعل و انفعالات صفراوی

عمل اصلی کیسه صفرا، ذخیره سازی، تغلیظ، و تنظیم ورود صفرا به دوازدهه و عمل اصلی صفرا کمک به هضم چربی ها می باشد. صفرا به طور عمده شامل ۱- اسیدهای صفراوی است که همان وظیفه هضم چربی ها را به عهده دارد ۲- کلسترول که به همراه برخی مواد دیگر از راه مدفوع دفع می شود؛ به عبارت دیگر، صفرا وظیفه تنظیم میزان کلسترول خون از طریق دفع گوارشی آن را هم به عهده دارد.

برای خواندن ادامه مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید

 https://www.sportscholars.ir/learn-these-8-ways-to-get-out-of-the-gallbladder/


اسپرت اسکولار صفرا ,کیسه ,صفراوی ,می‌شود ,درصد ,می‌شوند ,کیسه صفرا ,عهده دارد ,اسپرت اسکولار ,برخی مواد ,کیسه صفرا، منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لبريز ظرف سهند تبريز emohtava پیش دبستان ودبستان غیردولتی گلهای بهشت cooling tower دانلود آنلاین فایل های الکترونیکی