راجع به زبان فارسی حقیقتاً نگرانم؛ در جریان عمومی، زبان فارسی در حال فرسایش است/ از صداوسیما گله‌مندم؛ به جای ترویج زبان صحیح، زبان بی‌هویت و تعابیر غلط و بدتر از همه تعابیر خارجی را ترویج می‌کند


حضرت آیت‌الله ‌ای همچنین از ولنگاری زبانی و ساخت لفظی بسیار نازل برخی ترانه‌ها و پخش آنها انتقاد کرده و گفتند: زبان فارسی قرنهای متمادی است که عمدتاً به‌وسیله‌ی شاعران بزرگ حفظ شده و این‌گونه سالم و فصیح به دست ما رسیده است، بنابراین ما باید حرمت زبان را حفظ کنیم.

 

گروه ی-رجانیوز: در شب ولادت باسعادت کریم اهل‌بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام جمعی از استادان زبان و ادب پارسی و شاعران جوان و پیشکسوت با حضرت آیت‌الله ‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.   حضرت آیت‌الله ‌ای در این دیدار، حرکت و پیشرفت جریان شعر انقلاب را امیدوارکننده دانستند و گفتند: البته جریانهای شعری دیگری نیز وجود دارد اما این جریان شعر انقلاب است که از لحاظ مضمون، نوآوری در مضامین و صیقل‌یافتگیِ الفاظ پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است.   رهبر انقلاب اسلامی، بیان و پدیده‌ی شعر را از معجزات آفرینش خواندند و افزودند: شعر از جنبه‌ی جمال و زیبایی برخوردار است و این امتیاز، شعر را به یک رسانه‌ی اثرگذار و مسئولیت‌آور تبدیل میکند که باید این تعهد را در خدمت جریان روشنگری و هدایت قرار داد.  

ایشان با اشاره به یک مغالطه‌ی ناشیانه که شعر را به «شعر هنری» و «شعر متعهد» تقسیم میکند و میکوشد با شعار قلمداد کردن شعر متعهد، از آن ارزش‌زدایی کند، خاطرنشان کردند.

 

 


بصیرت زبان ,انقلاب ,حضرت ,جریان ,فارسی ,شاعران ,آیت‌الله ‌ای ,حضرت آیت‌الله ,زبان فارسی ,حضرت آیت‌الله ‌ای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آکادمی شیمی سایت موسیقی ارزشی2 دوستی ها | دانلود فیلم،سریال،انیمیشن با لینک مستقیم ❤ ❤ تمنای دل ❤ ❤ زیپ ایران طراحان برتر عکس و تصاویر جدید|عکس نوشته|پیامک|تک جم سایت مرکز دانلود