هواشناسی: بارش‌های بهاری ادامه می‌یابد

  • هواشناسی: بارش‌های بهاری ادامه می‌یابد

    خبرگزاری ایرنا: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بارش‌های بهاری تا پایان این هفته و اوایل هفته آینده در نقاط مختلف کشور ادامه دارد که احتمال رخداد آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مناطقی با شدت بارش، دور از انتظار نیست.

    کبری رفیعی افزود: طی امروز و فردا به‌جز مناطقی از جنوب غرب، غرب و نوار جنوبی کشور در دیگر نقاط به‌ویژه در ساعات بعدازظهر بارش باران را به شکل رگباری خواهیم داشت.

    هواشناسی: بارش‌های بهاری ادامه می‌یابد

    وی اظهار داشت: اما امروز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مناطقی از استان اردبیل، زنجان، قزوین، کرج، تهران، سمنان، کردستان، همدان، مرکزی و برخی از مناطق مرکز، جنوب و نیمه شرقی کشور رگبار گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی‌شده و انتظار داریم امروز بیشترین بارش‌ها به شمال استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، غرب استان کرمان و فارس رخ دهد که احتمال آب‌گرفتگی معابر و مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

    وی ادامه داد: فردا در نیمه غربی از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود و بارش‌ها در مناطق نیمه شرقی کشور ادامه می‌یابد، روزهای پنج‌شنبه و جمعه نیز بارش‌های پراکنده را در نوار شمالی کشور خواهیم داشت و روز شنبه با عبور موجی از روی کشور انتظار داریم در ارتفاعات البرز، استان‌های اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمان و یزد بارش داشته باشیم که عمدتاً در ساعات بعدازظهر و به شکل رگبار پراکنده رخ دهد.

    رفیعی افزود: روز یکشنبه علاوه بر این مناطق در دامنه‌های جنوبی البرز مانند تهران، قزوین، زنجان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب کشور بارش خواهیم داشت.

    خیزش گردوخاک در شمال شرق کشور

    کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی امروز و فردا وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را در برخی از مناطق شمال شرق کشور مانند استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و شرق کشور به‌ویژه در شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خواهیم داشت.

    کاهش و افزایش نسبی دما در برخی نقاط کشور

    وی گفت: امروز و فردا کاهش دمای 4 تا 6 درجه‌ای را در استان‌های واقع در نوار شمالی به‌ویژه در سواحل دریای خزر و شمال شرق داریم، روزهای شنبه و یکشنبه نیز انتظار داریم افزایش نسبی دما را در بیشتر مناطق کشور بین 3 تا 5 درجه داشته باشیم.

    وزش باد شدید در تهران

    رفیعی افزود: آسمان تهران امروز قسمتی ابری گاهی با وزش باد همراه خواهد بود اما در بعدازظهر گاهی رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی شده است، کمینه دمای امروز تهران 21 درجه بود و بیشینه دمای آن 29 درجه می‌رسد، کمینه فردا صبح نیز به 19 درجه خواهد رسید.

    کارشناس سازمان هواشناسی گفت: اهواز با دمای 39 درجه بالای صفر و همدان 6 درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط کشور در 254 ساعت گذشته بودند.

 


دانلود رایگان کشور ,هواشناسی ,مناطق ,درجه ,شمال ,خراسان ,خواهیم داشت ,بارش‌های بهاری ,رفیعی افزود ,هواشناسی بارش‌های ,انتظار داریم ,کارشناس سازمان هواشناسی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزش برنامه نویسی کتابخانه عمومی حاج چراغعلی رسول خانی سایت کلاس دهم رشته انسانی ، کلاس دهم،پایه دهم تجهیزات صنعتی نظافت فروشگاه مرکزی , نمایندگی محصولات اخوان | اخوان جم ارزان سرا عکس خنده دار | دانلود عکس خفن جالب تصاویر خنده دار قالیشویی تهران قالیشویی شربت اوغلی - قالیشویی پسران اوغلی باغ فردوس