ثبت نام کنکور ارشد

ثبت نام کنکور ارشد 98 ، ثبت نام آزمون ورودی داوطلبان دوره کارشناسی ارشد به دانشگاه است که پذیرش در تمامی واحدهای دانشگاهی و دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس نتایج این آزمون می باشد و علت آن با توجه به ادغام شدن آزمون دانشگاه های سراسری و آزاد مشخص می شود. ثبت نام کنکور ارشد یک بار و فقط برای یک آزمون انجام می شود.

مهلت ثبت نام کنکور ارشد

طبق جدول برنامه زمانی آزمون های سال 98 سازمان سنجش،      ثبت نام کنکور ارشد     از روز 16-09-97 آغاز شده و تا روز 25-09-96 ادامه می یابد.

نحوه ثبت نام کنکور ارشد

داوطلبان متقاضی       ثبت نام کنکور ارشد      کافیست به سایت سازمان سنجش  مراجعه کرده و پس از دریافت و مطالعه ی دفترچه ی ثبت نام کنکور ارشد 98، نسبت به کارت اعتباری ثبت نام اقدام کنند. این کارت، اینترنتی و از طریق کارت های بانکی امکان پذیر است. پس از کارت و وارد کردن اطلاعات فردی هم چنین آپلود مدارک لازم، فرآیند ثبت نام تکمیل شده و کد رهگیری ثبت نام اینترنتی به داوطلب ارائه می شود.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد

از مهم ترین شرایط ثبت نام کنکور ارشد 98 می توان به شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ی راهنمای       ثبت نام کنکور ارشد     اشاره کرد. این شرایط مختصراً بدین شرح اند: 1) داوطب باید فارغ التحصیل دوره ی کارشناسی و بالاتر و یا دانشجوی سال آخر دوره ی کارشناسی باشد و نهایتاً تا 31-06-98 فارغ التحصیل شود. 2) دانشجویان دوره ی ارشد و دکتری و داوطلبانی که در سال قبل دوره ی روزانه پذیرفته شده باشند، مجاز به شرکت نیستند. 3) دانشجویانی که معدل مدرک کارشناسی آنها زیر 12 است، مجاز به شرکت در آزمون نیستند. 4) فارغ التحصیلان رشته های پزشکی، دبیری و داوطلبان شاغل در ادارات دولتی نیازمند موافقت سازمان مربوطه برای شرکت در آزمون هستند.

دفترچه ثبت نام کنکور ارشد

دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور ارشد 98 در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است. این دفترچه شامل شرایط ثبت نام اعم از شرایط عمومی، اختصاصی، اتباع خارجی، سهمیه ها و مراحل و نحوه ی ثبت نام آزمون ارشد و جداول مربوط به کد شهر و رشته ها می باشد. توصیه می کنیم قبل از ثبت نام، دفترچه ی ثبت نام کنکور ارشد 98را به دقت مطالعه کنید.
دقت داشته باشید تنها دفترچه ی راهنمای ثبت نام هر دو دانشگاه سراسری و آزاد مشترک است و برای انتخاب رشته دفترچه ی مجزا منتشر می گردد.

مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد

1- فایل عکس 3x4 یا 6x4 با حجم کمتر از kb70 و فرمت jpg 2- سریال ثبت نام 12 رقمی اری شده از سایت سازمان سنجش 3- سریال علاقه مندی 10 رقمی اری شده از سایت سازمان سنجش مدارک لازم برای ثبت نام کنکور ارشد 98 هستند. پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در سایت سازمان سنجش یک کد رهگیری به داوطلب ارائه می شود که داوطلب ملزم به نگهداری آن تا اتمام مراحل آزمون می باشد.

زمان برگزاری کنکور ارشد

طبق اطلاعیه ی منتشر شده در سایت سازمان سنجش، آزمون کارشناسی ارشد 98 در تاریخ پنج شنبه و جمعه 5 و 6 اردیبهشت ماه 98 برگزار می شود.

ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور

با وجود اینکه سهم بالایی از پذیرش ارشد در دانشگاه ها به آزمون کارشناسی ارشد تخصیص داده شده است، اما پذیرش بدون کنکور  نیز در این مقطع انجام می شود. پذیرش بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد با سهمیه ی استعدادهای درخشان امکان پذیر است. داوطلبان ممتاز دوره ی کارشناسی می توانند متقاضی شرکت در دوره ی ارشد بدون آزمون ورودی باشند. در دانشگاه سراسری هر دانشگاه به طور مجزا می تواند نهایتاً تا 10 درصد ظرفیت دوره ی ارشد خود را به صورت مازاد به پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان اختصاص دهد. شرایط پذیرش دانشجو را دفتر استعدادهای درخشان هر دانشگاه مشخص می کند. اما ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد بسیار منسجم تر است. در این دانشگاه در زمان انتخاب رشته و در دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته ی ارشد آزاد شرایط پذیرش استعدادهای درخشان به تفضیل بیان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر پست       ثبت نام کنکور ارشد     را مطالعه کنید.

اگر سوالی در زمینه ثبت نام کنکور ارشد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط با تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور :  9099071974


آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش ارشد ,کنکور ,آزمون ,دانشگاه ,کارشناسی ,دفترچه ,کنکور ارشد ,کارشناسی ارشد ,سایت سازمان ,سازمان سنجش ,بدون کنکور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

زیبا مووی | دانلود رایگان فیلم و سریال فروشگاه آنلاین Vincenzormqs3 teren پوست، مو و زیبایی مرکز آزمونها بتادین