طرز تهیه آلبالو پلو

آلبالو پلو، طرز تهیه و پخت آلبالو پلو شیرازی خوشمزه و مجلسی با فیله و ران مرغ در منزل به صورت خانگی، آموزش درست کردن آلبالو پلو برای 2 و 4 نفر، albaloo-polo دستور پخت آلبالو پلو خوشمزه و مجلسی با فیله مرغ

آلبالو پلو با مرغ یکی از پلوهای خوشمزه و خوش طعمی است که اصالت آن مربوط به شهر شیراز است. با توجه به فصلی بودن آلبالو، آلبالو پلو در فصل تابستان بسیار پر رونق می باشد اما کسانی که طرفدار این پلوی خوشمزه و پر طرفدار هستند می توانند آلبالو را فریزر کنند و در فصل های دیگر سال هم درست کنند. آلبالو پلو را می توان با گوشت چرخ کرده قلقلی شده هم درست کرد.

به هر حال اگر با طرز تهیه آلبالو پلو با مرغ آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، مواد لازم و طرز تهیه آلبالو پلو را به صورت کامل آماده کرده ایم، تا شما با این آموزش آشپزی ساده بتوانید به راحتی در منزل این آلبالو پلوی خوشمزه و مجلسی را درست کنید.

توجه کنید مقدار مواد گفته شده در این آموزش آشپزی برای چهار نفر می باشد. در صورتی که می خواهید برای دو نفر آلبالو پلو درست کنید از نصف مواد لازم گفته شده استفاده کنید.

مواد لازم آلبالو پلو 4 نفر
برنج ۴ پیمانه
آلبالو نیم کیلو
شکر به میزان لازم
سینه یا فیله مرغ ۲ عدد بزرگ
پیاز ۱ عدد
روغن به میزان لازم
زعفران دم کرده به میزان لازم
خلال پسته برای تزئین
مراحل تهیه و پخت آلبالو پلو

1. برای درست کردن آلبالو پلو، ابتدا برنج را یک ساعت قبل با آب و نمک خیس می کنیم، بعد آلبالوها رو می شوییم و هسته آنها را درمی آوریم. سپس شکر را روی آلبالو ها می پاشیم و در یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید و ده دقیقه بجوشد. توجه کنید شکر را با توجه به ذائقه خود می توانید کم یا زیاد کنید.

2. بعد از اینکه ده دقیقه جوشید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم تا رنگ آلبالو ها تیره نشود. سپس آلبالوها را از صافی رد می کنیم و شربتش را دوباره روی حرارت قرار می گذاریم تا کمی بجوشد و غلیظ شود. بعد از غلیظ شدن از روی حرارت برمی داریم.

3. حالا در یک ظرف دیگرسینه ی مرغ را تکه تکه می کنیم و یک عدد پیاز را داخلش رنده می کنیم و در یک قابلمه کوچک با مقدار کمی روغن تفت می دهیم. وقتی کامل تفت خورد، یک فنجان آب، مقداری نمک و زعفران دم کرده به تکه های مرغ اضافه می کنیم. حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه رو می بندیم تا مرغ کاملا مغزپخت شود و آب آن تمام شود.

4. در ادامه برنج را در آب جوش می ریزیم و بعد از چند دقیقه جوشیدن آبکش می کنیم، سپس کمی روغن در قابلمه می ریزیم و به سلیقه خود کف قابلمه ته دیگ سیب زمینی یا نان می گذاریم. بعد برنج آبکش شده، آلبالو و تکه های مرغ پخته را به صورت لایه لایه از هر کدام در قابلمه می ریزیم. بهتر است مقداری از آلبالوها و مرغ را برای تزئین نگه داریم.

5. بعد از اینکه مواد را در قابلمه ریختیم، مقدار کمی روغن و دو قاشق از شربت غلیظ شده را روی برنج می ریزیم و دمکنی و درب قابلمه را می گذاریم، حرارت را کم می کنیم تا برنج دم بکشد.

6. بعد از اینکه آلبالو پلو به خوبی دم کشید، آن را در دیس می کشیم و با برنج زعفرانی، برنجی که با شربت آلبالو صورتی شده و تکه های مرغ و خلال پسته تزئین می کنیم و سرو می کنیم. امیدواریم از خوردن این آلبالو پلوی خوشمزه لذت ببرید.


سایت جالب و شگفت انگیر آلبالو ,قابلمه ,کنیم ,برنج ,لازم ,حرارت ,تهیه آلبالو ,میزان لازم ,مواد لازم ,آموزش آشپزی ,پلوی خوشمزه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آموزشی دانلود کده Marketingforall اروم وب nolakgpez0 paikka آهن آلات شماره تماس تهیه محصولات09334336389