پای درد دل‌های یک دانشجوی رشته پزشکی/ تنها 5 درصد پزشکان ایران پردرآمد هستند

دانشجویان پزشکی

رشته‌های علوم پزشکی از پردرآمدترین، رشته هایی است که آینده شغلی خوبی نیز دارد. این سخن ها و زمزمه های بسیاری از والدین، دانش آموزان رشته‌های تجربی و حتی سایر رشته ها و نیز بسیاری از مشاوران تحصیلی است و در این بازار بیکاری، هر کس را که قصد تحصیل در دانشگاه دارد وسوسه می کند. حتی هستند کسانی که رشته های مهندسی را در چند قدمی فارغ التحصیلی رها کرده و به فکر خواندن زیست شناسی می افتند.

به گزارش ایسنا، احتمالاً بتوان افرادی که قصد ورود به رشته‌های علوم پزشکی دارند را با سه هدف دسته بندی کرد، دسته‌ای که به مشاغل خدماتی همچون پزشکی، پرستاری و غیره علاقه دارند و می‌خواهند در آن مشغول فعالیت و خدمت رسانی شوند، دسته دیگر تنها و تنها به این دلیل که پزشکان، دندان پزشکان و پیراپزشکان از درآمد بسیار خوبی برخوردارند، تصمیم به ورود به این رشته‌ها می‌گیرند، اما دسته سوم تنها و تنها به جایگاه اجتماعی پزشکان و پیراپزشکان اندیشیده و بدون در نظر گرفتن توانایی‌های خود در جهت عملی شدن تصمیم خود، قدم بر می‌دارند.

شاید جالب باشد که برایتان از تحصیل کرده‌های بیکار رشته‌های نامبرده و نیز حقوق کم دریافتی‌شان نیز مطلع شوید. رعایت نشدن برخی موارد که امنیت شغلی پرستاران، پزشکان و دندان پزشکان و پیراپزشکان را از بین برده و بسیاری از آنها را علی رغم داشتن تحصیلات مربوطه خانه نشین کرده است. از طرفی استفاده از انواع و اقسام سهمیه‌ها در کنکور و ورود به دانشگاه‌های علوم پزشکی بدون داشتن توانایی و استعداد فعالیت در این رشته‌ها سبب به وجود آمدن اشتباهاتی شده که در ادامه به بروز مشکلات جسمی و جانی و نیز مالی منجر شده است. در همین زمینه به گفت و گو با یک دانشجوی فعال رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی پرداخته‌ایم.

 


EMAM14 پزشکان ,پزشکی ,رشته ,علوم ,رشته‌های ,پیراپزشکان ,علوم پزشکی ,رشته‌های علوم ,دندان پزشکان ,پردرآمد هستند ,ایران پردرآمد ,ایران پردرآمد هستند ,پ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سکون و زمانهای دور اخبار سیاسی ساعت بی‌گناهی آرتا صنعت زیبا سازان قائم درسی فن پیج و اخبار سروش حاتمی دختر دلتنگ اعتیاد/Addiction