امروزه سفر فقط در جنگل و دریا خلاصه نمی شود کویر از زیباترین منطاق گردشگری در ایران محسوب می شود. حس کنجکاوی ، ماجراجویی و تنوع طلبی گردشگران را برای سفر به کویر ترغیب میکند.

کویر مرنجاب از زیباترین نقاط کویری ایران است که در نزدیکی شهر تهران و حوالی کاشان در استان اصفهان قرار گرفته است. فاصله کم کویر مرنجاب از تهران سبب شده تا آمار سفر به کویر مرنجاب نسبت به سایر کویر ها در ایران افزایش چشمگیری داشته باشد.

روایات تاریخی بیانگر آن است که نام این کویر را شاه عباس صفوی انتخاب کرده است. در این کویر همچنین کاروانسرایی با نام شاه بنا شده است. برخی دیگر نقل کرده اند که رسیدن به آب در کویر مرنجاب و حفر چاه کار بسیار دشواری بوده است از همین رو در گذشته آن را "مرد رنج آب" می خواندند که به مرور زمان به مرنجاب تغییر نام داده است.

تصوری که در ذهن اکثریت است کویر منطقه ای خشک و بی آب و علف است اما در مرنجاب این چنین نیست به لطف وجود آب و خاک مناسب رشد برخی از گیاهان کویری ،از پوشش گیاهی و جانوری غنی برخوردار است. حیواناتی نظیر گرگ و شغال ، مارمولک، مار ، کفتار ، آفتاب پرست و. و جالب تر آن که یک جفت یوز پلنگ ایرانی مرنجاب را به عنوان زیستگاه طبیعی خود انتخاب نموده اند و گیاهانی نظیر گز ،قیچ و دم گاوی در این منطقه به چشم می خورند.

رمل ها یا همان تپه ماسه های شنی در طول روز گردشگاه بسیاری از گردشگران است و در شب غروب دریاچه نمک از زیبایی های بی نظیر کویر مرنجاب است.

جزیره سرگردان از جاذبه های دیگر کویر است. بارندگی در کویر بسیار کم و به ندرت اتفاق می افتد اما در هنگام بارندگی حدود 2 تا 5 سانتی متر اطراف این منطقه را آب میگیرد و به دلیل بازتاب زیبای نور علاوه بر زیبایی آفرینی این منطقه این تصور را در ذهن ایجاد میکند که این منطقه در حال حرکت است از همین رو نام جزیره سرگردان را به آن اطلاق کرده اند.

اگر دوست دارید با جاذبه های دیدنی کویر مرنجاب بیشتر آشنا شوید می توانید در تور کویر مرنجاب با ما همراه شوید. از جاذبه های دیگری که در تور 1 روزه به این منطقه از آن بازدید خواهید نمود چاه دستکن است که روایات بر آن است که توسط امام هشتم شیعیان حفر شده است همچنین کاروانسرای مرنجاب که به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است و این نام بر آن باقی مانده است از دیگر مناطق تاریخی در دل کویر است.

تور یک روزه کویر فقط در این منطقه قابل اجرا می باشد چرا که سایر نقاط کویری ایران از تهران فاصله ی زیادی دارند و برای برگزاری تور یکروزه مناسب نیستند. دیگر تورهای کویر را می توانید به صورت دو روزه و سه روزه تجربه کنید. تور کویر مصر از دیگر تورهای ماجراجویانه درکویر محسوب می شود که در نزدیکی خور و بیابانک اصفهان و جندق قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود روانه میکند.

آژانس مهراندیشان تور کویر مرنجاب را به صورت حرفه ای و کاملا متفاوت از آژانس های دیگر برگزار می نماید. ما از تهران تا کاشان را با اتوبوس های توریستی طی میکنیم و از کاشان تا مرنجاب را با خودروهای شاسی بلند که به آن آفرود یا سافاری میگویند. سافاری کویر از شیرین ترین . پرهیجان ترین تفریحات کویر است حالا تصور کنید 2 روز را کامل را با این خودروها در دل کویر به گشت و بازدید زاز جاذبه های افسونگر آن بپردازید.

بی شک سفر به این شیوه برایتان خیلی لذت بخش تر از سفرهای مرسوم با اتوبوس است.

مسیر حرکتی برای رسیدن به این کویر از تهران در جاده قم کاشان و سپس جاده آران و بیدگل است. برای سفر به مرنجاب نیاز به مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی آران و بیدگل و پلیس راه کاشان دارد.


تور داخلی کویر ,مرنجاب ,منطقه ,کاشان ,تهران ,جاذبه ,کویر مرنجاب ,جزیره سرگردان ,دیگر تورهای ,عباس صفوی ,قرار گرفته ,نقاط کویری ایران منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اینجا همه چی هست مگرچای شالیزارهای سیبری فوت کردن میخواهد Baswer هیأت دارالشفاء رضوانشهریزد دانلود فیلم و موزیک و نرم افزار خرید حوله زیبا ... BEST MOVIES