با توجه به  عدم برخورد بموقع و قاطع با ناهنجاریها در کشور و سوء استفاده ی تعدادی افراد لاابالی که نسبت به آرمان ها بی تفاوت می باشند ، اخیرا موجب  گردیده است که سگ گردانی و بی حجابی روز به روز افزایش پیدا کند و در اثر سهل انگاری هایی که وجود دارد این افراد با ناهنجاری های خود شرایط نامطلوبی را در خیابانها ، محلات و پارکها فراهم نمایند که این امر نگرانی های زیادی را برای خانواده های متدین و انقلابی فراهم نموده است  و اگر هم بخواهند به عنوان امر بمعروف ، تذکر دهند ، هیچگونه ضمانتی برای سلامت آنها وجود ندارد و لذا از مسئولین امر اعم از ستادهای امربمعروف ، نیروی انتظامی و قوه ی قضاییه انتظار میرود که با این پدیده ی زشت و غیر اسلامی برخورد قاطع داشته باشند و امام جمعه های شهرستانها تذکرات لازم را به مسئولین بدهند.


مردان عاشورایی؛ توصیه به حیاء

از مهمترین و مؤثّرترین عوامل ترویج عفاف و حیاء، توصیه مردان به خانواده شان است؛ لذا یکی از دلایل اصلی بی حیایی و بدحجابی را نیز می توان عدم توجّه مردان نسبت به عفاف خانواده خود دانست. خداوند متعال در راستای این مسأله، به پیامبر اکرم(صلّی الله علیه و آله) چنین دستور می دهد: یَا أَیُّهَا الْنَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَ بَنَاتِكَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنَى‏ أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ؛ اى پیامبر! به همسران و دخترانت و ن مؤمنان بگو: جلباب‏هاى[روسرى‏هاى بلند] خود را بر خویش فرو افكنند. این كار براى اینكه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است.(احزاب: 59)


سالهاست که فریاد جامعه دغدغه مند در حوزه حجاب در حوزه رسانه راه به جایی نبرده است. سالهاست که فریاد سر داده می شود که چرا باید زن متمول و ثروتمند در سریال های ایرانی، مانتویی و بعضا بدحجاب باشد اما ن فقط بدبخت و بیچاره، چادری و محجبه؟!


بدحجابی

نکته مهمی که طی سالیان اخیر از آن غافل شده ایم و بی تعارف باید آن را فریاد بزنیم، حراج غیرت مرد” ایرانی است! به راستی چه بلایی بر سر غیرت مرد ایرانی آمده که به راحتی اجازه می دهد همسر، دختر یا خواهرش در خیابان و محافل عمومی و خصوصی با رفتارها و پوشش هایزننده برای مردان دیگر عشوه گری کند و او نظاره گر لذت بردن دیگران از ناموسش باشد؟!




کشکول عناوین مذهبي ، فرهنگي وی مردان ,فریاد ,خانواده منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

صنعت شیشه آریا ارزان سرا آقای مهندس | Mr Engineer | kISBN9789 باربری بهداشت خانه و ساختمان فست فود بیگم آشپزی ایران و جهان