در سفر به ترکیه و شهر استانبول، بهترین کار این است که همان ابتدا یک استانبول کارت (Istanbul Kart) تهیه کنید. اولین استانبول کارت با ابعاد کارتهای اعتباری معمولی در سال 2009 تولید شد. در این کارت از تکنولوژی RFID استفاده شده است و بیشترین استفاده اش در پرداخت کرایه در وسایل حمل و نقل عمومی است. شاید تصور کنید دلیل اینکه گرفتن این کارت را توصیه می کنم فقط کمتر بودن هزینه ی استفاده از وسایل نقلیه عمومی است. اما این طور نیست در ادامه شما را با مزایا و معایب استانبول کارت بیشتر راهنمایی می کنم.

چرا استانبول کارت بگیریم؟

اولین مزیت استانبول کارت این است که نیازی به بلیت برای سوار شدن به اتوبوس، قطار کابلی، تراموا، مترو و قایق نخواهید داشت. قبل از سوار شدن به این وسایل نقلیه عمومی مانند بیشتر شهرهای بزرگ لازم است تا بلیت تهیه کنید، اما با داشتن استانبول کارت نیازی به ایستادن و معطل شدن در صف تهیه بلیط ندارید و به راحتی سوار می شوید.

یکی دیگر از مزیت های استانبول کارت این است که اگر چند ثانیه بعد از استفاده از آن صبر کنید و دوباره آن را بزنید کرایه نفر بعدی تان نیز حساب می شود و نیازی به تهیه یک کارت برای هر نفر نیست و از هر کارت تا 5 نفر می توانند استفاده کنند. به یاد داشته باشید که در مدت دو ساعت می توانید تنها 5 بار از استانبول کارتتان استفاده کنید.

صرفه جویی در هزینه نیز یکی دیگر از مزیت های این کارت است. چرا که میزان پولی که از اعتبار کارت شما در هر بار استفاده کم می شود کمتر از پولی که برای بلیت پرداخت می کنید خواهد بود. در هر بار استفاده حدود 40 درصد تخفیف شامل حال شما می شود.

کارت خوان هایی که در وسایل نقلیه نصب شده اند از فاصله 7-8 سانتی متری قادر به شناسایی استانبول کارت هستند. پس اگر کارت درون کیف و یا جیب شما باشند هم می توانید از آن استفاده کنید و نیازی نیست تا آن را روی دستگاه بگیرید.

استانبول کارت را از کجا بگیریم؟

در کنار ایستگاه های پرتردد اتوبوس و مترو باجه هایی وجود دارد که می توانید به راحتی از آنها استانبول کارت را تهیه کنید. در هنگام کارت مبلغ 10 لیر بابت هزینه ی خود کارت پرداخت می کنید که این مبلغ به شما باز نخواهد گشت. این تنها ایراد استانبول کارت است. سپس هر مقدار پول که در نظر دارید اعتبار کارتتان بشود را پرداخت کنید. اگر در طول سفر شارژ کارت شما تمام شد می توانید به باجه های کارت، برخی مغازه ها و یا دکه های رومه ی مراجعه و کارتتان را به هر میزان که مایل بودید شارژ کنید. دستگاه هایی نیز در ایستگاه ها و برخی وسایل نقلیه قرار دارند که به صورت خودکار استانبول کارت را شارژ می کند. این دستگاه ها تنها اسکناسهای 5 و 10 و 20 لیری را می پذیرند.

برای شارژ کارت با این دستگاه ها باید کارت را عمودی به قسمت چپ دستگاه وارد کنید. سپس اسکناس را در سمت مقابل که چراغی چشمک می زند وارد کنید. کمی مکث کنید تا صفحه نمایش دستگاه به شما اعلام کند که کارتتان شارژ شده است. سپس رسید را دریافت کنید و کارتتان را بردارید.


findatour کارت ,استانبول ,استفاده ,دستگاه ,کارتتان ,شارژ ,استانبول کارت ,وسایل نقلیه ,شارژ کارت ,وارد کنید ,استفاده کنید ,وسایل نقلیه عمومی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

لینکستان Hannahwohvqq8 blogi نوا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. سرما گستر نصب کولر گازی درتهران 09123156242 سایت دانلود بهترین پک های gta برای اندروید سئوگل amoraclx79 website Gta_KURD پایگاه ویرایش بازی های ویدیوی دانلود رایگان فیلم های اکشن و رزمی خارجی دوبله فارسی سانسور شده