طرز تهیه دسر طالبی

دسر طالبی، طرز تهیه دسر طالبی خوشمزه و خوش عطر با ژله، پودر ژلاتین، شیر و بستنی و خامه در منزل، desert-talebi خامه در دستور تهیه دسر طالبی با پودر ژلاتین، بستنی و شیر و خامه

دسر طالبی همانند دسر سیب ژله ای از جمله دسر های خوشمزه و پرطرفداری است که برای فصل گرما بسیار مناسب است و به دلیل بوی فوق العاده و طعم بی نظیر طالبی طرفداران زیادی دارد.

شما می توانید در منزل به راحتی این دسر خوشمزه و عالی را برای عصرانه و یا جشن تولد در روزهای گرم تابستان درست کنید و از مهمانان خود پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن دسر طالبی آشنایی ندارید، ما در این دستور آشپزی بارونک، مواد لازم و دستور تهیه دسر طالبی با خامه را برای شما آماده کرده ایم تا شما با این آموزش بتوانید یک دسر خوشمزه و خوش طعم درست کنید.

مواد لازم دسر طالبی با خامه
طالبی نصف یک طالبی (حدود ۵۰۰ گرم)
شیر ۱ لیوان
شکر 2 قاشق غذا خوری (میزان شکربستگی به شیرینی طالبی دارد)
پودر ژلاتین ۳ الی 4 قاشق غذاخوری
خامه صبحانه ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری

توجه کنید پودر ژلاتین با پودر ژله فرق دارد، پودر ژلاتین در لوازم قنادی ها و سوپری ها موجود است.

مقدار خامه هم سلیقه ای هست و به جای خامه صبحانه، خامه قنادی هم می توان استفاده کرد، فقط چون خامه قنادی شیرین هست، در میزان شکر حتما دقت کنید.

مراحل تهیه دسر طالبی با خامه

1. برای شروع ابتدا پودر ژلاتین را با نصف لیوان آب سرد مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دهیم تا ژلاتین به خوبی در آب حل شود و شفاف شود. پودر ژلاتین که در آب حل شد، از روی حرارت بر می داریم و صبر می کنیم تا در دمای محیط خنک شود.

2. حالا نصف یک طالبی را پوست می کنیم و خرد می کنیم و داخل مخلوط کن می ریزیم، شیر و شکر را هم به آن اضافه کرده وخوب میکس می کنیم. بعد از چند دقیقه مخلوط شدن، حتما میزان شکر را تست می کنیم. در ادامه ژلاتین خنک شده و خامه را هم اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا همه مواد یک دست شود.

3. در آخر قالب را چرب می کنیم و مخلوط را داخل قالب می ریزیم و 6 الی 7 ساعت در یخچال می گذاریم تا آماده شود.

4. بعد از اینکه از یخچال برداشتیم، با لبه کارد دور دسر را از قالب جدا می کنیم و بعد رویش یه دیس می گذاریم و برمی گردانیم، سپس روی دسرمان را با تکه های کوچک طالبی تزیین می کنیم. امیدواریم از خوردن این دسر طالبی خوشمزه و خوش عطر لذت ببرید.

نکات درست کردن دسر طالبی

توجه کنید این دسر چون خامه دارد بدون چرب کردن قالب هم براحتی از قالب جدا می شود. همچنین شما می توانید این دسر را بدون استفاده از قالب به صورت لیوانی و با بستنی هم درست کنید.


سایت جالب و شگفت انگیر طالبی ,خامه ,کنیم ,ژلاتین ,پودر ,قالب ,پودر ژلاتین ,درست کنید ,توجه کنید ,خامه قنادی ,قاشق غذاخوری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دیبا دانلود سعید زلوحی جوکار فروشگاه زیلراکس farsifilm.ir سایت تبلیغاتی سافت موزیک فروشگاه مجید خلیلی کیست؟ ...