⭕️رودولف دیزل ایده موتور های دیزل را توسعه داد و در سال ۱۸۹۲ حق ثبت اختراع آلمان را بدست آورد . هدف او بوجود آوردن موتوری با بازده بالا بوده است . که خصوصاً در آن موقع بازده بالایی نداشتند .
⭕️ تفاوت موتور های دیزلی و موتور های بنزینی:

یک موتور بنزینی مخلوط هوا و گاز را مکش می کند و آنرا متراکم می کند و بعد مخلوط را با جرقه مشتعل می کند یک موتور دیزلی فقط هوا را می گیرد و آنرا متراکم می کند و بعداً سوخت را به داخل هوای متراکم تزریق می کند . گرمای حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن خود به خودی سوخت می شود .
نسبت تراکم موتور های بنزینی۸:۱ تا ۱۲:۱ است، در حالیکه نسبت تراکم موتور های دیزلی ۱۴:۱ به بالا مثلاً ۲۵:۱ است . نسبت تراکم بالای موتور های دیزلی منجر به بهتر شدن بازده می شود .
موتور های بنزینی معمولاً از کاربراتور استفاده می کنند که هوا و سوخت را قبل از ورود به داخل سیلندر مخلوط می کند یا دریچه تزریق سوخت دارند که فقط سوخت را پیش از مرحله مکش می پاشد(بیرون سیلندر). موتور های دیزل از تزریق سوخت مستقیم استفاده می کنند یعنی سوخت را مستقیماً به داخل سیلندر می پاشند .
توجه کنید که موتور های دیزل شمع ندارند . آنها هوا را می مکند ( مکش می کنند ) و آنرا متراکم می کنند و سپس سوخت را مستقیماً به داخل محفظه احتراق تزریق می کنند ( تزریق یا پاشش مستقیم) و در نتیجه گرمایی حاصل از متراکم شدن هوا موجب مشتعل شدن سوخت در یک موتور دیزل می شود .
????در بخش بعدی ما مرحله تزریق سوخت دیزل را بررسی خواهیم کرد.


متخصصین خودرو موتور ,سوخت ,دیزل ,تزریق ,متراکم ,داخل ,نسبت تراکم ,تزریق سوخت ,آنرا متراکم ,موتور دیزل ,تراکم موتور ,نسبت تراکم موتور منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مارکت سنتر چیزهایی هست که نمی دانی, دانلود فروشگاه اینترنتی ایران مارکت | لذت خرید آسان تست قالب های رزبلاگ آکادمی کنکور شکوهیان یادگیری الکترونیکی تدریس خصوصی زبان آرلیس