تاسیس اتاق بازرگانی خارجی در دمشق

غلامرضا شافعی

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: ساختمان ۱۱ طبقه اتاق بازرگانی را در شهر دمشق اری کردیم و قرار است در استان‌های مختلف تقسیم شود.

 

به گزارش ایسنا، غلام‌حسین شافعی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در اتاق بازرگانی، اظهار کرد: طبق آخرین ارزیابی وزارت کشور از عملکرد شورای گفت‌وگوی کشور، استان خراسان در رده اول قرار گرفته که این موضوع رسالت سنگین‌تری را بر دوش ما خواهد گذاشت.

 

وی خطاب به استاندار خراسان رضوی گفت: شاید بیش از شش ماه است که مدت حضور نمایندگان بخش خصوصی و تعاونی در شورا پایان یافته و ان‌شاءالله در جلسه آینده اعضای جدید معرفی خواهند شد و رزومه آنان در خدمت شما قرار خواهد گرفت. اعضای جدید سال آینده کار خود را آغاز خواهند کرد.

 

رئیس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به عراق بسیار بی‌بدیل بود، عنوان کرد:مذاکرات خارجی  و توافق‌هایی در آنجا صورت گرفته که انعکاس بین‌المللی بالایی داشته است، همچنین به واسطه تفاهم‌نامه‌ای که در آنجا به امضا رسید، به زودی برای تجار و بازرگانان خارجیمشکل ویزا نخواهیم داشت. موضوع قرارداد طرح‌های ترجیحی که منتهی به تجارت آزاد می‌شود نیز در عراق به انجام رسید و تأسیس شهرک‌های صنعتی مشترک در مناطق نفتی بین المللی عراقنیز انجام شد.

 

شافعی بیان کرد: در سفر قبلی به سوریه نیز کارهای قابل توجهی انجام شد و باید به بخش خصوصی اطلاع دهم که اتاق بازرگانی، ساختمانی ۱۱ طبقه در شهر دمشق را اری کرده و قرار است در استان‌های مختلف تقسیم شود. ما از استان خراسان انتظار داریم که بخش خصوصی و تعاونی در این زمینه پیشرو باشد، جزو اولین نفراتی باشند که یک طبقه را برای تجارت خراسان با کشورهای دیگر در دست بگیرند و فعالیت خود را آغاز کنند و ما نیز اطلاعات کافی را در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

 

وی خاطرنشان کرد: انتخابات اتاق به انجام رسید و میزان مشارکت‌کنندگان در استان خراسان نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته که این نشان‌دهنده این موضوع است که در شرکت های نفتی خارجی عراق  امید به آینده وجود دارد. بار سنگینی بر دوش منتخبین این دوره قرار گرفته و باید پاسخ مناسب را به این شور و اشتیاق بدهند، همچنین برای تمام کسانی که آماده فعالیت در اتاق بازرگانی بودند، راه باز است و از کمک آنان استقبال خواهیم کرد.

 

رئیس اتاق ایران افزود: اینکه قوه قضائیه به این نتیجه رسیده که ۷۰ درصد مشکلات و پرونده‌های قوه‌قضاییه به مشکلات اقتصادی بازمی‌گردد و توسعه اقتصادی توسعه همه جانبه کشور را در بر دارد،ارتباط با تجار خارجی برای ما فرصتی طلایی است. همچنین باید از این اندیشه، فضا و شرایطی که در خراسان ایجاد شده، استفاده کنیم.

 

وی خطاب به دادستان گفت: بیشتر مدیران آگاه هستند که در شرایط غیرعادی باید تصمیمات غیر عادی گرفته شود اما از سویی به خاطر فضاهایی که در بعضی موارد در ارتباطات خارجی وجود دارد، قدرت جسارت تصمیم‌گیری متقابل از مدیران گرفته می‌شود که با دیدگاه شما می‌توان از این موانع عبور کرد.


roseinternational اتاق ,خراسان ,بازرگانی ,خصوصی ,دمشق ,انجام ,اتاق بازرگانی ,رئیس اتاق ,استان خراسان ,قرار گرفته ,اعضای جدید ,استان‌های مختلف تقسیم ,اتاق بازرگان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

نقاشی ساختمان راز زیبایی سایت جامع اشترینان 91 آشپزباشی کارآفرینی نرده آلومینیومی ترکیه آکات سوداگری دانلود رایگان