عادت دارم تا بخشی از ساعت‌های سفرم را به تفریح اختصاص بدهم. در مشهد همیشه برای پیدا کردن یک تفریح خوب دچار مشکل می‌شوم نه از این لحاظ که مراکز تفریحی وجود ندارد، بلکه به دلیل وجود مراکز تفریحی متعدد در این شهر است. یک روز کامل از سفرم را به مجموعه تفریحی چالیدره رفتم. در آن بانجی جامپینگ، قایق‌سواری، تلی سیژ و ترن هوایی وجود داشت و من همه را امتحان کردم. در این مجموعه کامل تفریحی مشهد آلاچیق‌هایی وجود داشتند که  تنقلات و غذاهای خوبی می‌فروختند. عصرانه‌ی خوبی خوردم و بعد از آن به یکی از غرفه‌های نزدیکش رفتم و یک عکس با لباس سنتی در یک نمای محلی گرفتم.

شاید جالب باشد بدانید که بیشترین پارک‌های آبی ایران در شهر مشهد قرار دارند. در سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای ایجاد مراکز تفریحی در مشهد انجام شده است. بهترین پارک‌های آب مشهد عبارت‌اند از موج‌های خروشان، سرزمین موج‌های آبی و پارک آبی ایرانیان است.

دیگر مکان تفریحی که حتماً باید در هر سفر به آنجا بروم بوستان کوهسنگی است که در آن موزه بزرگ مشهد و بازار هنر و باغ گیاه‌شناسی وجود دارد. در سمتی از بوستان کوهسنگی که هنوز کامل نشده بود، بخشی به نام پارک مینیاتوری بود، در این بخش از بوستان کوه سنگی بیشتر بوستان‌ها و شهربازی‌های روز دنیا و دیدنی‌های ایران، کوچک‌سازی می‌شوند. این بخش هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته بود.

کوهسنگی مشهد

مراکز ییلاقی مشهد را قبلاً نوشته بودم احلمد، کلات نادری، دشت ارغوان، شاندیز، طرقبه گلمکان، کنگ و جاغرق بودند. در روزهای پایانی سفر سری هم به شهر رویایی پدیده که در ییلاق شاندیز قرار دارد زدم. در اینجا بزرگ‌ترین خیابان سنگفرش جهان، هایپر مارکت، پیست یخ برای پاتیناژ و چند تفریح دیگر وجود دارد.

بعضی از هم‌سفرانم علاقه‌مند به تاریخ بودند و با هم به مجموعه‌ی باغ موزه نادری در چهارراه شهدا و نزدیک حرم رفتیم. اولین بار بود که به اینجا می‌آمدم و فوق‌العاده مجذوبش شدم. ساختمان آرامگاه نادرشاه از قیمت مرکزی که محل تدفین نادرشاه است از دو تالار موزه تشکیل شده که یکی از آن‌ها موزه اسلحه دوره‌های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادرشاه را نمایش می‌دهد.

بوستان جنگلی وکیل آباد، بوستان ملت، بوستان کوهستانی خورشید هم از دیگر تفریحگاه‌های مشهد بود که در این سفر فرصت نکردم به آنجا بروم.

 


findatour مشهد ,بوستان ,تفریحی ,وجود ,موزه ,تفریح ,مراکز تفریحی ,موزه اسلحه ,وجود دارد ,بوستان کوهسنگی ,آنجا بروم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مـــعـــجـــزه زنــــدگـــیــــم کمپرس گیم دانلود فایل تحقیق مقاله نرم افزار کتاب برنامه ارزان سرا گلچین بی نظیر از مطالب وب سایت های ایرانی ذهن درهم برهم نمایشگاه هنر چوبی پادا تولیدی لباس زنانه تعمیرات لوازم خانگی