منظور از لوگو چیست و چرا آنها اهمیت دارند؟

 

وقتی به اطرافمان نگاه می کنیم می بینیم که ده ها لوگو مختلف در اطراف ما وجود دارند. لوگوها روی تصمیم گیری ما تاثیر دارند و ارزش یک شرکت یا برند را نشان می دهد. اما لوگو چیست و چرا اهمیت دارند؟ این سوالی است که هر طراح گرافیکی و هر صاحب کسب و کاریباید پاسخ آن را بدانند.

1-2.jpg

لوگو چیست؟

لوگو ترکیبی از عکس و متن است و به افراد مختلف یک علامت و نماد بصری را برای نمایش کسب و کار شما نشان می دهد. برخی لوگوها قدرتمند هستند و در ذهن افراد جای می گیرند به طور مثال لوگوی طلایی مک دونالد همیشه در ذهن می ماند و لازم نیست حتما متن مک دونالد را ببینید تا تشخیص دهید این لوگوی مک دونالد است.

هدف از طراحی لوگو چیست؟

هدف اصلی لوگو هویت است و هویت چیزیست که واقعا اهمیت دارد. گرایشات در حال ظهور هستند، ابزارها و تکنیک های طراحی در حال تکامل هستند، یک لوگو ممکن است در طول زمان تغییرات زیادی داشته باشد اما برای ابدیت و دائمی بودن یک لوگو مهمترین هدف همیشه هویت فرد، محصول، کسب و کار یا خدمتی است که برای آن لوگو طراحی می کنید.

ابزار و تکنیک های طراحی لوگو در حال تکامل است، آنچه ما به عنوان لوگو می بینیم ممکن است با گذشت زمان بسیار تغییر کند، اما مهمترین هدف یک لوگو همیشه این است – برای هویت فرد، محصول، کسب و کار یا خدماتی که برای آن طراحی می کنید. این به آن معناست که یک طراح یا صاحب کسب و کار قبل از کار کردن روی ایده هایش باید درک کاملی از محیطی که لوگو دیده می شود را داشته باشد. رقبای برند جه کسانی هستند و آنها چگونه به نظر می رسند؟ چه رنگ ها و نمادهایی اخیرا توسط رقبا به وجود آمده است؟ چگونه می توان یک لوگوی متمایز ساخت؟

چرا من به لوگو نیاز دارم؟

داشتن یک لوگوی حرفه ای که به خوبی طراحی شده است اعتماد ایجاد می کند. اگر شما یک لوگوی حرفه ای داشته باشید مشتریان بیشتری با شما کار خواهند کرد. اگر لوگوی شما حرفه ای نباشد مردم سوال می کنند که شما که قادر به طراحی یک لوگوی حرفه ای نیستید چگونه می توانید محصولات و خدمات مهم شان را ارائه دهید؟

طراحی لوگو هنر نیست بلکه یک ابزار استراتژیک است

طراحی لوگو هنر نیست خیلی از افراد فکر می کنند که چون لوگو یک چیز بصری است پس طراحی آن یک کار هنری است. وظیفه یک طراح لوگو ایجاد یک اثر هنری نیست بلکه طراحی لوگو باید یک ابزار کسب و کار استراتژیک باشد که به شرکت ها اجازه می دهند در دنیای گسترده ای که در آن زندگی می کنیم قابل شناسایی باشند.

طراحی آرم به معنی پنهانی نیاز ندارد

بسیاری از طراحان اغلب فکر می کنند که لوگو باید پر معنا باشند با این حال این همیشه مورد نیاز نیست بلکه تمرکز باید همیشه بر روی هویت باشد. با گذشت زمان و از طریق بازاریابی های مداوم و تعاملات مشتری با برند شرکت ، معنا و مفهوم به لوگو اضافه خواهد شد. برای درک درستی از این موضوع، به لوگوی اپل و آدیداس نگاه کنید. این لوگوها بیشتر شبیه آیکن هایی هستند که به خوبی طراحی شده اند و بسیار پیچیده نیستند ولی هر کسی که به آن نگاه می کند متوجه می شود که به چه شرکتی تعلق دارد و این بخاطر بازاریابی و تعاملات مشتریست.

2-2.jpg

اما چرا لوگوها مهم هستند؟ اهمیت آنها چیست؟

لوگوها چهره کسب و کار، محصول یا خدمات شما هستند – وقتی که شما سعی دارید که یک کسب و کار را به یاد بیاورید غالبا اولین چیزی که به یاد می آورید لوگو است. وقتی که شما یک لوگو را مشاهده می کنید بلافاصله آن را به خاطرات، تجربیات و نام برند ربط می دهید.

لوگو باعث می شود که برند فورا قابل تشخیص باشد – لوگویی که به خوبی طراحی شده است همیشه به یاد ماندنی خواهد بود و به مشتریان کمک می کند تا نام برند را به یاد داشته باشند. شکل ها و رنگ ها همیشه روی مغز انسان تاثیر می گذارد و باعث می شود راحت تر فرآیندها را به یاد بسپارد. این بدان معناست که اگر لوگوی شما منحصر به فرد باشد و به راحتی قابل تشخیص باشد فرد می تواند به راحتی شرکت شما را به یاد بیاورد و بار دیگر هم از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفی کند.

طراحی لوگو روی تصمیمات ما تاثیر می گذارد – از همان روز اول ما یک کتابخانه بصری در ذهنمان ایجاد می کنیم و شروع به ارتباط دادن فونت ها، شکل ها و رنگ ها با احساسات و اشیاء خاص می کنیم. با نگاه کردن به یک لوگو ما بلافاصله قضاوت می کنیم و کسب کار، محصول و یا خدمات را به نحوی خاص درک می کنیم. اگر یک لوگو خدماتی که ما به دنبال آن هستیم را نشان بدهد و بتوانیم با آن ارتباط برقرار کنیم با این شرکت مشارکت خواهیم کرد و محصولات و خدمات خود را از آن اری خواهیم کرد. به همین دلیل ضروریست که لوگو به درستی کسب و کار را نشان دهد و مخاطبان مناسب را جذب کند. لوگو انتظارات شرکت را نشان می دهد و اگر نتواند مردم را جذب کند زمان و پول هدر می رود و مردم به مشتری تبدیل نمی شود. طراحی لوگوRocks & Road نمونه خوبی از نحوه نمایش درست یک کسب و کار از طریق طراحی لوگوی خوب است.

3-2.jpg

اولین تصور خوب را ایجاد کنید – بسیاری از شرکت ها در جهان، فرصتی برای تحت تاثیر قرار دادن و جذب مخاطبان دارند. اگر یک لوگوی طراحی شده نتواند در دنیای دیجیتال امروز مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهید مخاطبان خیلی راحت به جای دیگری می روند. برخی از صاحبان کسب و کارها که در ابتدای شروع کار خود اگر یک لوگوی ارزان و آماتور استفاده کنند از میزان تاثیر تصور اولی که در ذهن مخاطب ایجاد می شود بی خبر هستند.

ارتباط با ارزش های برند و معانی بیشتر – اگر چه هدف اصلی لوگوها هویت هستند اما آنها می توانند با پیام های مهم تجاری و ارزش ها ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال لوگوی آمازون یک لبخند را نشان می دهد که رضایت از چیزی که شما واقعا می خواهید را نشان می دهد و با رنگ نارنجی این لبخند ایجاد شده ست که گرمی را به کاربر منتقل می کند.

4-1.jpg

مثال دیگری که می توان بیان کرد لوگوی شرکت تحویل FedEx است که بزرگ بودن و حرفه ای بودن شرکت را نمایش می دهد و چون فضای خالی بین حروف E و X نیست به مخاطب سرعت و دقت را انتقال می دهد.

5-1.jpg

با درک درستی از طراحی لوگو شما قادر خواهید بود یک برند قوی برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

 

شرکت تبلیغاتی کِی نگار

 

منبع: rahnamayelabkhand.com


طراحی لوگو | طراحی نماد | آموزش طراحی لوگو لوگو ,طراحی ,لوگوی ,شرکت ,برند ,کنیم ,طراحی لوگو ,لوگو چیست ,لوگوی حرفه ,خوبی طراحی ,نیست بلکه ,آنها اهمیت دارند؟ منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

سبزوانه sullivanhtyzn337 Webbplats جملات بزرگان پرشین چت،نازی چت،کیمیاچت،چت،چت روم،دانشجوچت،باکلاس چت،باکلاس گپ،شرق گپ،لاست چت،شرق چت،زابل چت،جنوب چت،زاهدان چت،مگاچت پرسش مهر بیستم رئیس جمهور 99-98 گلدن کمرا auto trades کیوکوشین ازنا (باشگاه فرهنگی، ورزشی کیوکوشین کاران ازنا)