اگر در طول یک یا دو سال گذشته فرش ه باشید ممکن است به این فکر افتاده باشید که کی وقت آن خواهد رسید که فرش هایتان را به دست قالیشویان حرفه ای بسپارید. ممکن است هنگام فرش نده بهتان گفته باشد که اولین قالیشویی فرشتان را تا حد ممکن به تعویق بیندازید چرا کهقالیشویی باعث سریع تر کثیف شدن فرشتان خواهد شد. آیا این موضوع درست است؟

رویکردی قدیمی برای تکنولوژی قدیمی

این باور که پس از آن که فرشتان برای اولین بار قالیشویی کردید فرش بیش از قبل به خود کثیفی جذب خواهد کرد و از آن پس باید زود به زود فرشتان را تمیز کنید، ریشه در روش های قدیمی قالیشویی دارد. در آن زمان برای قالیشویی از حجم زیادی از مواد شیمیایی و آب جهت تمیز کردن فرش استفاده می شد. این استفاده زیاد از مواد شیمیایی و شوینده ها باعث می شد که این مواد به طور کامل از میان الیاف فرش پاک نشوند و فرش با وجود مقداری مواد شیمیایی در الیافش خشک شده و سپس مورد استفاده قرار بگیرد. این مواد شیمیایی در جذب کثیفی های اطراف فرش و تبدیل کردن فرش به اسفنجی که کثیفی ها را در خود جمع می کند عالی بودند.

این مشکل از آنجایی شروع شد که تجهیزات قدیمی قادر به بیرون کشیدن کامل مواد شوینده و آبکشی مورد نیاز نبودند. برای همین هم مواد شوینده چسبناک در فرش باقی می ماندند و کثیفی ها را جذب خود می کردند. به همین دلیل است که هنوز هم این باور که قالیشویی باعث سریع کثیف شدن فرش خواهد شد رایج است.

آسیب های قالیشویی بی کیفیت

این اتفاق هنوز هم ممکن است با سپردن فرشتان به قالیشویی بیفتد، خصوصا اگر سراغ قالیشویی هایی بروید که "تخفیف" های بالا می دهند. این شرکت های قالیشویی از مواد نامرغوب، تجهیزات نامناسب و ارزان قیمت و نیروی کمکی غیر حرفه ای استفاده می کنند.
معمولا افرادی که برای این شرکت ها کار میکنند کارگرانی هستند که به صورت ساعتی و غیر قراردادی کار میکنند و هیچ آموزشی مرتبط با قالیشویی ندیده اند. البته که پس از تمام شدن کار و تحویل گرفتن فرشتان احتمالا فرشتان ظاهر مناسبی خواهند داشت، ولی احتمالا بیش از چند روز یا هفته طول نخواهد کشید تا فرشتان کثیف تر از قبل بشود.

مزایای قالیشویی باکیفیت

در طول این چندین سال گذشته تحولات زیادی در صنعت قالیشویی رخ داده است. امروزه شرکت های قالیشویی باکیفیت ممکن است نسبت به قبل نرخ های گران تری داشته باشند، ولی در عوض به جای آسیب زدن به فرش هایتان آن ها به صورت کامل از شوینده های به کار رفته پاک می کنند. حتی اگر مقداری ناچیز از مواد شوینده در فرشتان باقی بماند نیز، جای نگرانی نیست چرا که مواد شوینده با کیفیت امروزی به گونه ای طراحی شده اند که پس از خشک شدن به جای چسبناک بودن و جذب کردن کثیفی ها به فرشتان، به صورت غیر چسبناک خشک می شوند و به راحتی با جارو کشیدن به صورت کامل از فرش خارج خواهند شد.

البته همه شرکت ها قالیشویی صرفا به خاطر گران بودن قابل اعتماد نیستند. سراغ شرکت هایی بروید که معتبرتر و شناخته شده هستند. یک قالیشویی با کیفیت فرشتان را آماده سازی و شست و شو خواهد کرد و سپس با استفاده از آب داغ و دستگاه های مکنده حرفه ای آن را آبکشی می کند. این باعث خواهد شد که فرشتان تمیز، نرم و فاقد مواد زائد باشد. به علاوه قالیشویی حرفه ای باعث بهتر شدن هوا خانه تان خواهد شد و مواد آلرژی زا را از شما و خانوادتان دور نگه خواهد داشت.

 

منبع :

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/151/%D8%A2%D9%8A%D8%A7+%D9%88%D9%82%D8%AA+%D9%82%D8%A7%D9%84%D9%8A%D8%B4%D9%88%D9%8A%D9%8A+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A%D8%AA%D8%A7%D9%86+%D9%81%D8%B1%D8%A7+%D8%B1%D8%B3%D9%8A%D8%AF%D9%87%D8%9F/


مرجع اطلاعات مواد ,فرشتان ,قالیشویی ,شوینده ,کثیفی ,ممکن ,مواد شیمیایی ,مواد شوینده ,صورت کامل ,هایی بروید ,قالیشویی باکیفیت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

Viviennegb00slr page هر چی که بخوای دکتر سید حسین ناریابی هواکش های ضد آب در جهان گوگل Ev-kala.ir متخصص قلب دختر پاییزی مینا فان