فرش با اجناس، رنگ ها و طرح های مختلف می تواند بخش جذابی از لوازم خانه برای صاحبان خانه به حساب بیاید. فرش کردن کف خانه نسبت به سایر روش های کف سازی بهترین گزینه است و کف خانه تان راگرم نگه می دارد و به آن رنگ و طرح می بخشد.

محافظت از فرشتان در برابر کثیفی ها، لکه ها و آسیب های روزانه می تواند به افزایش عمر فرشتان کمک کند. با این که نگهداری از فرش هایتان ممکن است یک چالش برایتان محسوب شود، ما به شما کمک خواهیم کرد که تا سال ها فرش هایی داشته باشید که نو به نظر می رسند!

در اینجا به روش هایی برای حفظ ظاهر و افزایش عمر فرش هایتان خواهیم پرداخت:

نواحی پر رفت و آمد خانه را فرش نکنید

وقتی که می خواهید در باره این که کدام بخش های خانه فرش داشته و کدام بخش ها را باید فکر دیگری به حالشان کرد تصمیم بگیرید، در نظر بگیرید که در کدام ن.احی خانه رفت و آمد بیشتری صورت می گیرد. فرش کردن اتاق خواب ها و اتاق نشیمن باعث صمیمانه تر شدن فضا و بهبود سیستم گرمایشی خانه تان خواهد شد؛ ولی فرش کردن ناحیه جلو درب اصلی خانه تان معمولا فکر چندان خوبی نیست چرا که خاک و گل معمولا در این ناحیه فراوان است.

مرتب جارو بکشید

ممکن است که درباره این که کسی با فرش های کثیف وارد خانه تان نشود خیلی سرسخت باشید، اما متاسفانه باز هم نمی شود جلو ورود مقداری خاک و گل به خانه را گرفت. البته که گذشته از کثیفی که کفش ها به خانه تان وارد می کنند باید گرد و غبار موجود در هوا را نیز که میان الیاف فرشتان فرو خواهد رفت را در نظر گرفت.

از مهمترین گام های نگهداری از فرش هایتان جارو کشیدن دقیق و مرتب است. جارو کشیدن کثیفی ها را از فرشتان خارج می کند و باعث کمتر شدن چشمگیر میزان مواد آلرژی زا داخل فرش ها خواهد شد.

هرچه فرش هایتان را بیشتر جارو کنید، بهتر به نظر خواهند رسید. نواحی پر تردد بایستی هفته ای دو الی سه بار و نواحی کم تردد باید هفته ای یک بار دقیق و اصولی جارو کشیده شوند.

از محافظ فرش استفاده کنید

علاوه بر جارو کشیدن زود به زود، مهم است که به فرش هایتان اسپری محافظت از فرش نیز بزنید؛ به خصوص پس از قالیشویی حرفه ای. این که لایه محافظ فرش ترمیم شود بسیار مهم است. خاصیت ضد لکه فرش از طریق یک لایه محافظ به دست می آید و این لایه در طول زمان از بین می رود.

هیچ وقت از اسپری محافظی که تا به حال از آن استفاده نکرده اید به صورت ناگهانی روی کل فرش استفاده نکنید؛ ابتدا روی قسمت کوچکی از فرش (ترجیحا نقطه ای که در دید نیست) اسچری را امتحان کنید و سپس آن را به سایر قسمت های فرش بزنید.

لکه هایی که به وجود می آیند را فورا قالیشوییکنید

هرچقدر هم که حواستان جمع باشد، هر از گاهی چیزی روی فرشتان خواهد ریخت. در این مواقع مهم است که به جای مضطرب شدن صحیح و سریع عمل کنید. یادتان باشد که هیچ وقت نباید هیچ لکه ای را بسابید؛ این کار باعث تخریب الیاف فرش، پخش شدن لکه و ثابت شدن رنگ آن روی فرشتان خواهد شد. پس از ایجاد شدن لکه روی فرش باید با پارچه ای خیس آن را به آرامی بفشارید و پس از که لکه کاملا جذب پارچه شد آن قسمت از فرش را جارو بکشید.

از قالیشویان حرفه ای کمک بگیرید

البته که نگهداری روزانه از فرش هایتان واجب است، اما این نگهداری روزانه به معنی این نیست که قرار نیست به قالیشویان حرفه ای نیاز پیدا کنید. همه فرش ها برای حفظ ظاهر و کیفیت باید هر از گاهی به صورت حرفه ای قالیشویی شوند. برای شست و شوی عمیق فرشتان به دنبال یک شرکت مناسبقالیشویی در شهرتان بگردید!

 

منبع : 

http://baseblog.parsiblog.com/Posts/156/%D9%86%DA%AF%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A+%D8%A7%D8%B2+%D9%81%D8%B1%D8%B4+%D9%87%D8%A7%D9%8A+%D8%AC%D8%AF%D9%8A%D8%AF%D8%AA%D8%A7%D9%86/


مرجع اطلاعات خانه ,فرشتان ,جارو ,هایتان ,نگهداری ,محافظ ,جارو کشیدن ,نگهداری روزانه ,قالیشویان حرفه ,لایه محافظ ,جارو بکشید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اتحاد همه ی تی امی ها esmailenosratzahi هانا چت|چت روم هانا|چت هانا|هانا گپ|شادی docdl Lisaxuxlop007 paikka اخبار تعطیلی مدارس وب فول رایگان