یکی از امکاناتی که هر نرم افزار حسابداری در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد امکان انبارگردانی است که در انتهای دوره برای تعدیل موجودی، انبارگردانی انجام می‌پذیرد. با انجام این عمل، موجودی واقعی انبار و موجودی سیستم با یکدیگر یکسان می‌گردند.

بر اساس استانداردهای حسابداری حداقل هر سال یکبار باید عمل انبارگردانی در کسب وکارها صورت گیرد البته با توجه به خاص بودن هر کسب و کاری این زمان می تواند کمتر هم در نظر گرفته شود.

در نرم افزار حسابداری حسابگر شرکت شایگان سیستم برای انجام انبارگردانی، ابتدا از منوی عملیات روزانه > انبارگردانی پایان دوره > ورود موارد مغایرت را انتخاب کنید.

  • در فرم بازشده در نرم افزار حسابداری، دکمه جدید را کلیک کنید.
  • کد انبار مورد نظر برای انبارگردانی را انتخاب و دکمه ایجاد فایل مغایرت را کلیک کنید.
  • لیست کالاهای معرفی‌شده در سیستم به همراه موجودی کالا در هر انبار نمایش داده می‌شود.
  • برای انبارگردانی در نرم افزار حسابداری حسابگر از طریق بارکدخوان می¬توان از «بارکد» در قسمت «فیلتر بر اساس» استفاده کرد. 
  • مانده فاکتور، مانده موجودی کالا در انبار مورد نظر را نشان می‌دهد.
  • در صورتی که بین مقدار شمارش‌شده شما و مانده نمایش داده شده در سیستم مغایرتی وجود دارد، در ستون «شمارش شده» مقدار مورد نظر را وارد کنید.
  • اگر تعداد کالاها برای انبارگردانی زیاد است و نیاز به چک کردن مجدد وجود دارد می‌توان پس از بررسی مجدد کالاها تیک «بررسی شده» را جهت نشانه‌گذاری کالاهای بررسی‌شده گذاشت.

 

نرم افزار حسابداری

بر اساس میزان مغایرت بین موجودی واقعی و موجودی ثبت شده در سیستم نرم افزار حسابداری، باید یک فاکتور تعدیل صادر شود. برای این منظور دکمه صدور فاکتور تعدیل را کلیک کنید. با این کار لیست حساب‌های تفصیلی نمایش داده می‌شود. از این لیست باید حساب مربوط به تعدیل موجودی‌ها انتخاب شود. توجه داشته باشید که این حساب را قبلا باید در لیست حساب‌های تفصیلی تعریف کرده باشید.

در نرم افزار حسابداری با صدور فاکتور تعدیل، برای کالاهایی که موجودی واقعی‌شان کمتر از موجودی مانده فاکتور می‌باشد، یک فاکتور تعدیل نقصانی و برای کالاهایی که موجودی واقعی‌شان بیشتر از مانده فاکتور می‌باشد، یک فاکتور تعدیل اضافی صادر می‌شود. این فاکتورها در برنامه نرم افزار حسابداری از مسیر عملیات روزانه > ورود و خروج کالا از انبار > تعدیل نقصانی و تعدیل اضافی قابل دسترسی می‌باشند. قابل توجه است که اگر پارامتر «فقط بررسی شده‌ها» را انتخاب کنیم فقط برای کالاهایی که بررسی شده اند فاکتور تعدیل صادر می‌شود.

می‌توان با استفاده از فیلترهای بالای این قسمت، تنها کالاهای انتخاب شده در انبار انتخاب شده را تغییر داد.

منظور از تعدیل اضافی و نقصانی در نرم افزار حسابداری حسابگر چیست؟

تعدیل  اضافی و نقصانی برای یکسان‌سازی مانده انبار سیستم و انبار فیزیکی (واقعی) استفاده می‌شود.

اگر مانده واقعی انبار (فیزیکی یا شمارش‌شده) بیشتر از موجودی ثبت‌شده در سیستم باشد از تعدیل اضافی و اگر مانده واقعی انبار کمتر از موجودی انبار سیستم باشد از تعدیل نقصانی استفاده می‌شود.

تعدیل اضافی و نقصانی در نرم افزار حسابداری حسابگر شرکت شایگان سیستم از منوی عملیات روزانه > ورود و خروج کالا از انبار قابل دسترسی می‌باشد. لازم به ذکر است در فرم تعدیل اضافی یا نقصانی کاربر می‌تواند مانده ریالی کالا را نیز تصحیح نماید.

 


نرم افزار حسابداری شایگان سیستم تعدیل ,انبار ,افزار ,موجودی ,سیستم ,حسابداری ,افزار حسابداری ,تعدیل اضافی ,فاکتور تعدیل ,حسابداری حسابگر ,برای انبارگردانی ,افزار حسابداری حسا منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پیرسوک شیرازی Pirsuk جذاب ترین ها،وبلاگ ایرانیکان دانلود بلوک سبک پوکه ای travelsahelaftab2019 قطره آهن باعث پوسيدگي دندان ميشود ؟ لینکدونی تلگرام سایت تخصصی دانلود آهنگ