نرم افزار حسابداری حسابگر (Cyber Account) این قابلیت را دارد که کاربران بتوانند در فاکتورها و اسناد حسابداری با ارزهای مختلف کار کنند. ارزهای متداول، به طور پیش‌فرض در برنامه تعریف‌ شده‌اند همچنین کاربران این امکان را دارند که ارز جدیدی در نرم افزار حسابداری حسابگر اضافه نمایند. برای تعریف ارز جدید در برنامه حسابداری از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات ارزی > تعریف واحدهای ارزی را کلیک کنید.

·         از نوار ابزار بالای فرم دکمه جدید را کلیک کنید.

·         نام ارز مورد نظر را وارد نموده Enter بزنید.

·         اگر مبالغ این ارز، شامل اعشار ‌باشند، رقم‌های بعد ممیز را برای آن تنظیم می‌نماییم.

·         از نوار ابزار بالای فرم دکمه ذخیره را کلیک کنید.

نام خلاصه ارز، نام اختصاری ارز می‌باشد که در هنگام صدور اسناد و فاکتورها در نرم افزار حسابداری نمایش داده می‌شود.

·         برای وارد نمودن نرخ روزانه ارزها، از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات ارزی > ورود نرخ روزانه ارزها را انتخاب نمایید.

·         ارز مورد نظر خود را از جعبه متن مربوط به نام ارز، انتخاب کرده Enter بزنید.

·         تاریخ مورد نظر را وارد کنید. این تاریخ، تاریخ مورد نظر شما برای تاثیر نرخ واردشده می‌باشد. نرخ ارز مورد نظر را وارد نمایید. می‌توانید ۲ نرخ برای ارز مورد نظر وارد کنید.

نرم افزار حسابداری حسابگر به طور پیش‌فرض دارای یک ارز فعال می‌باشد که از نوار وضعیت پایین فرم اصلی برنامه قابل تغییر است.

ارز مورد استفاده در فاکتورهای و قابل تغییر می‌باشد و می‌تواند هر ارزی باشد، ولی سند اتوماتیک صادر شده برای این فاکتورها، بر اساس ارز فعال (اصلی) نرم افزار حسابداری خواهد بود که به طور پیش‌فرض ریال است. با استفاده از منوی اطلاعات پایه > اطلاعات ارزی > تعریف واحد اصلی نیز می‌توان تغییرات لازم را انجام داد.

در اسناد حسابداری هم می‌توانید مبالغ مورد نظر خود را بر اساس هر ارزی وارد نمایید ولی با رفتن به ردیف بعدی، با توجه به نرخ وارد شده برای ارز مورد استفاده، مبلغ ردیف به ارز فعال برنامه تبدیل می‌شود. ولی مبلغ ارزی نیز در نرم افزار حسابداری ثبت می‌شود و می‌توانید گزارش‌های ارزی را از منوی گزارشات > گزارشات عمومی حسابداری > گزارش حساب چند ارزی و همچنین گزارش مانده حساب با ارزهای مختلف داشته باشید. قابل ذکر است که در فعالیت حساب و همچنین دفتر معین حساب‌ها، گردش ارزی و مانده ارزی طرف حساب بر اساس ارزهای مختلف قابل مشاهده می‌باشد.

هنگامی که از منوی اطلاعات پایه > معرفی چارت حساب‌ها > معرفی حساب‌ها را انتخاب کنید و روی برگه گردش کلیک کنید، گردش حساب ارزی آن حساب به همراه نرخ مورد استفاده نمایش داده خواهد شد.

برای این منظور باید آیتم مربوط به چندارزی، گزینه بله را انتخاب کنید. در این فرم فیلد نوع چند ارزی وجود دارد که در اکثر گزارشات حسابگر نیز این آیتم را مشاهده خواهید کرد.

بر اساس نرخ زمان ورود ارز: اگر این گزینه را انتخاب کنید، گزارش بر اساس نرخ ارزی که در هنگام صدور فاکتور یا سند حسابداری وارد کرده‌اید تهیه می‌شود.

بر اساس نرخ روز ارز: اگر این گزینه را انتخاب کنید، نرخ ارز در گزارش‌ها نرخی در نظر گرفته می‌شود که در منوی اطلاعات پایه > اطلاعات ارزی > ورود نرخ روزانه ارزها برای ارز مورد نظر وارد شده است.

ردیف‌های بدون چندارزی: زمانیکه برای یک طرف حساب فاکتورها و سندهایی با ارزهای مختلف در نرم افزار حسابداری صادر شده باشد، اگر این گزینه را انتخاب کنید، فقط فاکتورها و اسنادی نشان داده می‌شوند که بر حسب ارز فعال برنامه صادر شده باشد.

بر حسب یک ارز: در گزارشات، یک آیتم به نام ارز وجود دارد. اگر از جعبه متن مربوط به ارز، یک ارز را انتخاب کنید و در قسمت نوع چندارزی، آیتم بر حسب یک ارز را انتخاب کنید، صورت حساب این طرف حساب بر اساس همان ارزی تهیه خواهد شد که در قسمت ارز انتخاب کرده‌اید.

فقط ارز انتخابی: اگر این گزینه را انتخاب کنید، در گزارش، فقط فاکتورها و سندهایی نمایش داده می‌شود که بر حسب ارز انتخاب شده در قسمت ارز، صادر شده باشند.

فقط ارز انتخابی (نتیجه بر حسب ارز فعال): این آیتم مشابه آیتم قبلی می‌باشد با این تفاوت که نتایج بر اساس ارز فعال برنامه نمایش داده می‌شود.


نرم افزار حسابداری شایگان سیستم ارزی ,حسابداری ,مورد ,اطلاعات ,حساب ,افزار ,افزار حسابداری ,اطلاعات پایه ,منوی اطلاعات ,انتخاب کنید، ,نمایش داده ,افزار حسابداری حسابگر ,enter بزن منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درخواستی ریمیکس تسکین درد Sthmo ساک دستی کرافت درجه یک با طراحی خلاقانه آشپزی در خانه سایت جهانگردی،زیارتی،سیاحتی سحر گشت شمال گوگل موزیک دات آی آر مجازی آنلاين | دانلود کتاب انگلیسی، آموزش زبان انگلیسی