تسویه مدیریت شده در نرم افزار حسابداری حسابگر شرکت شایگان سیستم به منظور تسهیل در محاسبات تخفیفات بر اساس نوع تسویه مشتری فراهم شده است. برای استفاده از این امکان ابتدا باید برای مشتری «ماکزیمم فاصله تاریخ سررسید چک از روز» در نظر گرفت که در منوی معرفی حساب‌ ها تب اطلاعات جزئی قابل دسترس است.

برای تعیین تخفیف‌ ها به ازای انواع پرداخت از داخل فاکتور دکمه « تسویه » و سپس « معرفی قوانین تسویه مدیریت شده » را کلیک نمایید.

در پنجره ‌ای که باز می‌ شود قوانین مورد نظر خود را وارد نمایید.

توجه فرمایید که 0 روز در این بخش از نرم افزار حسابداری بیانگر تسویه نقدی می ‌باشد. برای مثال می  خواهیم قوانینی تعریف کنیم که اگر مشتری نقدی تسویه کرد 20 درصد و اگر چک یک ‌ماهه پرداخت کرد 12 درصد و اگر چک دوماهه پرداخت کرد 5 درصد تخفیف در نظر بگیریم. برای این کار جدول تخفیفات به صورت زیر می‌باشد.

 

در نظر داشته باشید که با نرم افزار حسابداری می ‌توانید برای تخفیفات مورد نظر گروه‌بندی انجام دهید. برای این منظور از دکمه اعمال تخفیف و سپس تخفیف چندگانه معرفی گروه تخفیف استفاده نمایید.

برای محاسبه تخفیفات مرتبط با تسویه پس از ثبت مشخصات فاکتور دکمه تسویه زیر فاکتور را کلیک می‌ کنیم و بعد تسویه مدیریت‌ شده را انتخاب می ‌نماییم. در این قسمت با توجه به ماکزیمم فاصله سر رسید چکی که برای هر مشتری انتخاب کردیم قوانینی که قابلیت اعمال برای این مشتری را داشته باشند نمایش داده می ‌شود.

همانطور که مشاهده می ‌کنید شما بر اساس مبالغ پرداختی مشتری و نوع پرداخت ایشان می ‌توانید جدول مربوطه را پر نمایید و سیستم در فیلد مبلغ قابل پرداخت، بر اساس قوانین، محاسبه تخفیفات را انجام داده و مبلغ قابل پرداخت برای مشتری مشخص می ‌شود.

قابل توجه است که این امکان یکی از امکاناتی است که در نرم افزار حسابداری حسابگر نسخه 10 قرار داده شده است و علاوه بر این می توان به انبار مقداری که امکانی برای صدور حواله و رسید انبار مستقل از فاکتورهای و است، سری ساخت، امکان اعمال چند تخفیف در فاکتور، امکان ثبت فعالیت های حساب، امکان اتصال نرم افزار حسابداری به برنامه Caller ID، تاریخ سررسید برای ردیف‌های فاکتور همراه با راس گیری و. اشاره نمود.

 


نرم افزار حسابداری شایگان سیستم تسویه ,مشتری ,حسابداری ,افزار ,امکان ,تخفیفات ,افزار حسابداری ,محاسبه تخفیفات ,تسویه مدیریت‌ ,مبلغ قابل ,فاکتور دکمه ,افزار حسابداری حسابگر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

sStude2n دانلود فایل های کمیاب شیرازیاب دهکده جهانی بازی کامپیوتر دانلود آهنگ - دانلود فیلم juniper6j situs اخبارعمومی