يكي از اصلي ترين موارد در ساخت يك ساختمان طراحي نما براي آن مي باشد دليل اين كه طراحي نما بسيار اهميت دارد اين مي باشد كه نماي ساختمان ها حس خوب و انرژي مثبت براي كل محيط خارجي و فضاي بيرون و همينطور براي ساكنين مي شود و دليل ديگر اين مي باشد كه نماي ساختمان به اين دليل كه از ساختمان جدا نمي باشد مي تواند نشان دهنده ي اصالت يك خانه باشد از اين رو بايد طراحي نما را بسيار مورد اهميت قرار دهيم براي طراحي نما رعايت كردن اصول و نكاتي الزامي مي باشد كه بد نيست توضيحات مختصري در مورد آن ها بدانيد پس با ادامه ي اين نوشته همراه ما باشيد تا اطلاعاتي هرچند مختصر اما كاربردي در مورد طراحي نما به دست آوريد .

براي طراحي نما بايد به صورت اجمالي از زاويه ديد هاي مختلف چه از دور و چه از نزديك نماي ساختمان را بررس كنيد و ببنيد كه نما با چه تناسبي از متريال هاي مختلف كه به كار برده مي شود ظاهر خوب و زيبايي دارد و ميتواند ريتم درست و مناسبي داشته باشد خطوط هايي كه در ساختمان ها وجود دارد و از اجزاي اصلي نما مي باشد بايد مورد توجه قرار گيرد و در طراحي نما طوري طراحي شود كه جلب توجه كند و نماي ساختمان را از ديگر نما ها متمايز كند درخدمات طراحي نما به طراحي بالكن بايد بسيار اهميت داد كه يكي از عضو هاي اصلي نما مي باشد براي اين كه طراحي نما داراي ريتم خاص و منحصر به فرد باشد بايد تركيباتي از موارد زير را در آن به كار برد .

1. در تركيب كردن در و پنجره بايد چند ديوار خالي بين آن ها ايجاد كرد و اين تركيب داراي ريتم مخصوص باشد .

2. در طرح هايي كه داراي عقب رفتگي مي باشد بايد براي اين قسمت هاي خالي از پنجره هاي بلند و يا بالكن استفاده كرد همچنين استفاده از گل و گياه در اين مكان ها زيبا و مناسب مي باشد و به طراحي نما كمك مي كند .

3. اگر نوع كاربري ساختمان به گونه اي مي باشد كه داخل آن جنب و جوش و انرژي بالا است پس بهتر است كه اين انرژي و جنب و جوش در طراحي نما ساختمان نيز نمود داشته باشد و مشخص باشد پس از اين نكته در طراحي نما بايد استفاده كرد .

4. معمولا در ساختمان هاي مجلل از خطوط عمودي بهتر است استفاده شود .

5. در طراحي نما بايد از مواد و مترالي استفاده كنيد كه نمايانگر طرحي باشد كه قرار است پياده سازي شود همچنين پايه و اصول و همينطور سبكي كه قرار است براي ساختمان طراحي شود را بايد در نظر بگيريد .

6. معمولا در طراحي نما قسمت هايي كه بسيار حائز اهميت مي باشد قسمت بالاي ساختمان و قسمت مياني است .

گروه معماري هيرادانا اميدوار است با رعايت كردن اين نكات مختصر در طراحي نما خود موفق باشيد و بتوانيد يك نماي مناسب و منحصر به فرد كه براي مدت ها نظر ها را به خود جلب كند داشته باشيد .


باسکول | باسکول دیجیتال طراحي ,ساختمان ,بايد ,استفاده ,نماي ,مورد ,نماي ساختمان ,باشد بايد ,داراي ريتم ,براي ساختمان ,داشته باشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

zagrosfacemaker Rivkaotvkgbop2 Tapak تفریحات سالم سرب پرده ی خوشکلام 98music08 کانته موزیک hamkarifile هر روز بیا