اولین فصل سال ۲۰۱۹ را در حالی پشت سر گذاشتیم که این فصل رسما نسبت به فصل اول سال ۲۰۱۸ بسیار پربار تر بود؛ در این فصل مجموعا ۲۱۲۰۰ دعوتنامه برای متقاضیان اکسپرس انتری صادر شد تا آنها بتوانند برای اقامت دائم کانادا تقاضای خود را ارائه کنند. این رقم نسبت به فصل نخست سال ۲۰۱۸ حاکی از افزایش ۳۷۰۰ نفری است.

در سال ۲۰۱۸ مجموعا ۸۹۸۰۰ دعوتنامه جهت تقاضا (ATA) صادر شد. این تعداد دعوتنامه از آغاز سیستم اکسپرس انتری در سال ۲۰۱۵ تا کنون بی سابقه بوده است. امسال هم قرار است از طریق برنامه سه ساله مهاجرت این رقم از این هم فراتر رود. قرار است از امسال تا سال ۲۰۲۱ به تعداد دعوتنامه ها افزوده شود تا نهایتا در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۳۵۰ هزار دعوتنامه صادر شد. این بدین معنی است که ممکن است تعداد دعوتنامه های صادره در سال جاری نسبت به سال پیش افزایش یابد.

دولت کانادا از سیستم اکسپرس انتری برای انتخاب متقاضیان اقامت دائمی که واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرت کاری فدرال هستد استفاده می کند. این سه برنامه عبارت اند از :Federal Skilled Worker Program, Federal Skilled Trades Program و Canadian Experience Class. پروفایل های اکسپرس انتری بر اساس سرمایه انسانی، قابلیت انتقال مهارت ها و عوامل اضافی ارزیابی و امتیازدهی می شوند. به این پروفایل ها امتیازی موسوم به امتیاز سیستم جامع رتبه بندی داده می شود. این امتیاز که مجموعا ۱۲۰۰ امتیاز است رتبه ی متقاضی اکسپرس انتری را در صف انتظار تعیین می کند.

دولت کانادا به طور مرتب از صف انتظار متقاضیانی را انتخاب می کند که بیشترین امتیاز را دارند و از آنها دعوت می کند تا برای اقامت دائم تقاضا ارائه کنند. سال جاری میلادی در حالی آغاز شد که در نخستین پذیرش آن بیشترین تعداد دعوتنامه طی چهار سال اخیر صادر شد.

پایین ترین حد نصاب CRS از سال ۲۰۱۷

در اولین فصل سال جاری میلادی حد نصاب امتیاز سیستم جامع رتبه بندی با CRS به ۴۳۸ رسید که از آخرین فصل سال ۲۰۱۷ که CRS تا ۴۳۶ رسید پایین ترین حد نصاب بوده است. حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی (یا به عبارتی حد نصاب آن) به امتیازی گفته می شود که متقاضی باید دارا باشد تا بتواند طی یک پذیرش برای تقاضا جهت اقامت دائم انتخاب شود. تمامی متقاضیانی که در صف انتظار اکسپرس انتری هستند و امتیازشان بالاتر از حد نصاب یا حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی است طی پذیرش های متوالی اتنخاب می شوند و برای تقاضا جهت اقامت دائم دعوتنامه دریافت می کنند.

فصل نخست سال جاری در حالی به پایان رسید که حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی به ۴۵۲ رسید. کاهش و افزایش امتیازها را می توان با در نظر گرفتن فاصله زمانی بین پذیرش ها تفسیر کرد. اگر بین پذیرش ها فاصله کمی وجود داشته باشد طبیعتا پروفایل های کمتری وارد صف انتظار اکسپرس انتری شده اند که این بدین معنی است متقاضیانی که امتیازات بالایی دارند وارد صف انتظار می شوند و در نتیجه حداقل امتیاز هنگام برگزاری پذیرش کاهش می یابد.

از دیگر عواملی که بر کاهش یا افزایش حداقل امتیاز سیستم رتبه بندی تاثیر می گذارد حجم پذیرش هاست. آنگونه که اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی اعلام کرده است، قرار است طی سال جاری دعوتنامه های بیشتری صادر شود و طبیعتا حجم پذیرش ها افزایش می یابد و این خواه ناخواه بر حداقل امتیاز سیستم جامع رتبه بندی تاثیر خواهد گذاشت.

اکسپرس انتری و برنامه مهاجرت استانی

استان های کانادا در فصل نخست سال جاری به طرز استثنائی فعال بودند؛ طی این مدت، استان ها انتاریو، ساسکاچوان، منیتوبا و سایر استان ها برای انتخاب متقاضیان اکسپرس انتری از برنامه های مهاجرت استانی استفاده کرده اند. متقاضیانی که از طرف استان یا ناحیه ای انتخاب می شوند در سیستم جامع رتبه بندی ۶۰۰ امتیاز اضافی تعلق می گیرد.

مسیر مهاجرتی اولولیت های سرمایه انسانی استان انتاریو در نخستین فصل سال جاری میلادی بزرگترین پذیرش خود را برگزار کرد و طی آن ۱۴۹۳ اعلامیه تمایل برای متقاضیان اکسپرس انتری که امتیاز سیستم جامع رتبه بندی شان بین ۴۳۹ تا ۴۴۸ بود صادر کرد.

برنامه مهاجرت استانی استان انتاریو برای انتخاب متقاضیان در صف انتظار اکسپرس انتری به دنبال متقاضیانی می گردد که واجد معیارها و شرایط خاص مسیر مهاجرتی اولویت های سرمایه انسانی یا هر مسیر مهاجرتی اکسپرس انتری انتاریو هستند. استان های دیگر نظیر ساسکاچوان، نوا اسکوشیا، منیتوبا و پرینس ادوارد آیلند هم پذیرش هایی را طی فصل نخست سال جاری برگزار نمودند.

منبع خبر آژانس کاریابی بین المللی کارپیرا : Karpirajobs.com


کاریابی بین المللی کارپیرا ، با مجوز رسمی مز وزارت کار و رفاه اجتماعی انتری ,امتیاز ,اکسپرس ,سیستم ,رتبه ,پذیرش ,اکسپرس انتری ,رتبه بندی ,جامع رتبه ,سیستم جامع ,امتیاز سیستم ,حداقل امتیاز سیستم ,انتظار اکسپرس انتری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

گرگان هر چی که بخوای بطری پت روان‌جویان | مؤسسه پژوهشی روانشناسان جوان behparvaran جی تی ای بازان خبر روز