بعد از زیارت که هدف اصلی سفرم به مشهد بود، محو بازارها شدم. باید مقداری سوغاتی می‌م. کمی زعفران این طلای سرخ رنگ، که گران‌ترین سوغاتی مشهد است و کمی نخود و کشمش و ادویه و یک انگشتر فیروزه برای خودم که یادگار سفرم باشد تا همیشه با دیدن آن به یاد این مشهد گردی باشم. اول از همه زعفران که مهم‌ترین سوغاتی است ، بین این همه برند و گاه گیج شده بودم فکر کنم تمام برندهای معروف زعفران ایران در مشهد گاه دارند. برندهایی مانند سحرخیز، نوین زعفران، بهرامن و توکلی. بعد از زعفران هم کمی زرشک و نبات و نخود و کشمش م. یک انگشتر زیبای فیروزه هم برای خودم و یکی هم برای خواهرم م.

بازار

مراکز مشهد

برای اول به بازار رضا (ع) که بازاری قدیمی و اصیل است رفتم این بازار در نزدیکی حرم واقع شده است و مهم‌ترین و شلوغ‌ترین مرکز سوغاتی مشهد است. بعد از آن به مراکز الماس شرق و وصال رفتم. اینجا قیمت اجناس کمی بالاتر بود. یکی از مغازه دارها من را راهنمایی کرد و گفت که به مراکز میدان 17 شهریور بروم. فاصله میدان 17 شهریور تا حرم یک کیلومتر می‌شود. لباس ی‌های خیلی خوبی در اینجا بودند و می‌توان گفت که بزرگ‌ترین مرکز البسه ایران اینجاست. سری هم به مجتمع تجاری زیست خاور، مجتمع لوکس آرمان، آرمیتاژ گلشن، مجتمع‌های تجاری خورشید فردوسی 1 و 2، اکسین، پروما، آلتون، ویلاژ توریست، کیان سنتر 1 و 2، نیکا،آبان، کاسپین مد (مرکز برند)، سلمان، جنت، پاز و بازار بزرگ ملل، زدم. به نظرم قیمت‌ها در این مراکز کمی بالاتر از بازار رضا بود ولی در گاه پروما اجناس زیبا و تک بسیاری دیدم. مشهد مال و جهان مال دو مجموعه بزرگ تجاری هستند که هنوز ساختشان تکمیل نشده است. در سفر بعدی به مشهد چگونگی قیمت اجناس در این دو مرکز را هم برایتان خواهم نوشت.


findatour مشهد ,بازار ,مرکز ,مراکز ,زعفران ,سوغاتی ,مرکز ,مراکز ,قیمت اجناس ,برای خودم ,سوغاتی مشهد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکتر امیراحمدی درد مهر مدیا نماینده سانترال پاناسونيك فروش و اجراء اجناس فوق العاده کسب درآمد در منزل با درآمد مجازی تفریحات سالم