شاید فکر کنید که تولید لامپ‌های کم‌مصرفی که امروزه در بسیاری از منازل و مغازه‌ها پیدا می‌شود، در یک یا دو دهه اخیر شروع شده، اما لامپ‌های کم‌مصرف فلورسنتی اولین بار در اواخر قرن 19 میلادی، یعنی بیش از 100 سال پیش تولید شدند. این نوع از لامپ‌ها در قالب لامپ‌های مهتابی امروزی ارائه شدند که مصرفی به مراتب پایین‌تر از لامپ‌های تنگستنی و رشته‌ای رایج داشتند.

دلایل مختلفی باعث شد تا این دسته از لامپ‌های روشنایی، به محبوبیت بالایی در میان مردم دست یابند و اشکال مختلفی از آن‌ها نیز در طول زمان طراحی و عرضه شوند. در ادامه مقاله، به بررسی این دلایل و مزایای استفاده از انواع لامپ کم‌مصرف فلورسنتی خواهیم پرداخت.

لامپ‌های کم‌مصرف متداول

این نوع از لامپ‌ها به دلیل تولید نور سفید، عمدتاً با استقبال بسیار بیشتری روبرو شدند و خوبی را تجربه کردند. نکته مهم دیگر این است که مدارهای داخلی لامپ‌های کم‌مصرف، اغلب ابعاد کوچک و فشرده‌تری دارند و این باعث می‌شود تا فرکانس عملکرد بسیار بیشتری داشته باشند.

انواع مختلفی از لامپ‌ کم‌مصرف، به شکلی که در بازار داخلی کشورمان وجود دارد که در توان‌های مصرفی متفاوتی مانند 100 وات و 200 وات و حتی بالاتر ارائه می‌شود.

نکته مهم دیگر این است که اشکال مختلفی از این لامپ‌ها برای استفاده آویز، لوستر، دیوار و . طراحی شده‌اند که شامل نیم‌پیچ، تمام‌پیچ، گل، اتحاد و . هستند. سرپیچ‌های متنوعی نیز برای این دسته از لامپ‌ها وجود دارد که آن‌ها را برای هر کاربردی قابل استفاده می‌کند. گرمای تولیدی لامپ‌های کم‌مصرف هم نکته بسیار مثبتی است که در مقایسه با لامپ‌های رشته‌ای، بسیار کمتر بوده که به جلوگیری از گرمای محیط و هدررفت انرژی کمک فراوانی می‌کند.

جهت مشاهده مقاله کامل و لامپ کم مصرف اینجا کلیک کنید


آرتا الکتریک لامپ‌های ,لامپ‌ها ,مختلفی ,کم‌مصرف ,نکته ,لامپ ,لامپ‌های کم‌مصرف ,وجود دارد ,بسیار بیشتری ,اشکال مختلفی ,کم‌مصرف فلورسنتی منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پنهان کردن یک عشق، یعنی اوج ویرانی adeveloper فروشگاه فایل های دانشجویی دوستی گنجه‌ی پشتیبان زیست‌بوم معرفی و راهنمای خرید کتاب دانلود فیلم و سریال جدید