آزمون بسندگی عربی ( اشتمال) که گاهی از آن با نام تافل عربی یاد می شود، معادل عربی آزمون تافل انگلیسی است . موفقیت در این آزمون شرطنمونه سوال تافل عربی ادیان تهران دفاع از پایان نامه دکتری است و بدون موفقیت در این آزمون اجازه دفاع از پایان نامه به دانشجو داده نمی شود.

خوشبختانه از چند سال پیش وزارت علوم این مجوز را به دانشگاه های کشور داده که در برخی از رشته ها به جای تافل انگلیسی، مدرک آزمون بسندگی عربی ( اشتمال) را از دانشجویان بپذیرند و دانشجویان می توانند در هر آزمونی که مورد تأیید دانشگاه محل تحصیلشان است شرکت کرده و با کسب نمره قبولی که معمولا 60 می باشد، کار دفاع از پایان نامه دکتری خود را پیگیری کنند.

دانشگاه ادیان به عنوان اولین برگزار کننده آزمون بسندگی عربی، از سال 1390 این آزمون را با شرکت صدها تن از دانشجویان سراسر کشور برگزار می کند.

از آنجاییکه خیلی از دانشجویان دکتری با این آزمون آشنایی ندارند، چند نمونه از آزمونهای تستی بسندگی دانشگاه ادیان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. شایان ذکر است که این فایلها فقط بخش تستی آزمون بسندگی است و به زودی بخشهای شنیداری و نویسندگی هم به این آزمون افزوده خواهد شد.

 

دانلود نمونه سوال آزمون بسندگی عربی در ادامه مطلب


عربی برای همه ( آموزش مکالمه عربی ) آزمون ,عربی ,بسندگی ,دانشجویان ,دانشگاه ,نمونه ,آزمون بسندگی ,پایان نامه ,بسندگی عربی ,دانشگاه ادیان ,عربی اشتمال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کانون هواداران رئال مادرید سه سوته خرید کن تحویل بگیر دانلود آهنگ جدید قصه شب آموزش زبان های خارجی mekhidlvplt20 Page تیکتاکرز شرکت آسانسور ایمن آسانبر لیان (بوشهر لیفت)