انتخاب رشته دکتری 

در این مقاله به موضوع انتخاب رشته دکتری پرداخته ایم. با توجه به حساسیت مقطع دکتری لازم می دانیم مراحل ورود به دانشگاه دکتری که شامل آزمون دکتری 98 ، انتخاب رشته دکتری ، مصاحبه دکتری 98 ، آیدانیتو به منظور موفقیت هر چه بیشتر داوطلبان دکتری برای هر مرحله را به صورت مجزا توضیح مفصل ارائه کرده است. در این مقاله با توجه به اهمیت موضوع به         انتخاب رشته دکتری            98پرداخته ایم و به داوطلبان دکتری توصیه می کنیم قبل از انتخاب رشته دکتری 98 این مقاله را مطالعه کنند. داوطلبان عزیز دکتری باید توجه داشته باشند که در مرحله ی انتخاب رشته ی دکتری 98 راه دانشگاه آزاد سراسری و آزاد از هم جدا خواهد شد، برای اطلاع از نحوه ی انتخاب رشته در هر دوره با ادامه مقاله همراه باشید.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری سراسری 

داوطلبان عزیزی که قصد انتخاب رشته دکتری سراسری 98 را دارند، در نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی سازمان سنجش مراجعه می کنند و فرم انتخاب رشته خود را بر اساس اولویت های انتخابی درج خواهند کرد. داوطلبان 50 انتخاب و کد رشته را در مرحله ی         انتخاب رشته دکتری             وارد خواهند کرد که همان طور که گفته شد، داوطلبان بر اساس اولویت ها از شماره 1 تا 50 کد رشته های مدنظر را وارد می کنند.

زمان و نحوه انتخاب رشته دکتری آزاد 

داوطلبان عزیزی که قصد دارند در انتخاب رشته دکتری آزاد 98 شرکت داشته باشند، در تاریخ نیمه ی اول اردیبهشت ماه 98 به سایت اینترنتی دانشگاه آزاد مراجعه کنند. داوطلبان پس از مشاهده ی کارنامه ی خود در سایت سازمان سنجش و با توجه به کد شناسناسه که در کارنامه منتشر شده در سازمان سنجش موجود می باشد، در انتخاب رشته دکتری آزاد 98 شرکت کنند. داوطلبان این دوره مجاز به وارد کردن 40 کد رشته در فرم انتخاب رشته می باشند.  داوطلبان عزیز برای انتخاب رشته دکتری آزاد، مبلغ 46 هزار تومان را به جهت انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد پرداخت خواهند کرد.

شرایط انتخاب رشته دکتری 

داوطلبان در نیمه ی اول اردیبهشت 98 می توانند نتایج و وضعیت کارنامه خود را مشاهده کنند. داوطلبانی که در کارنامه مجاز به انتخاب رشته دوره روزانه و سایر دوره ها شده اند، می توانند در دوره های مجاز شده انتخاب رشته خود را انجام دهند.

معیار انتخاب رشته دکتری 

همان طور که گفته شد          انتخاب رشته دکتری             از مراحل مهم در پذیرش دانشجو می باشد. بنابراین نیاز است با کمی دقت و توجه، این مرحله را سپری کنید. برای داشتن انتخاب رشته اصولی نیاز است به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه مشاهده خواهید کرد.

  • توجه به تراز کسب شده در آزمون دکتری 98
  • توجه به تراز قابل قبول دانشگاه های مدنظر
  • تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته دکتری
  • توجه به ظرفیت ها
  • علاقمندی به رشته تحصیلی مورد نظر
  • توجه به بازار کار رشته های انتخابی
  • توجه به سطح علمی و کیفیت دانشگاه های ارائه دهنده رشته مورد نظر

بعد از انتخاب رشته دکتری چه کاری انجام دهیم

لازم است بعد از انتخاب رشته دکتری 98، مدارک مورد نیاز برای مصاحبه را آماده کنید. همچنین خود را برای مصاحبه دکتری 98 آماده کنید و از سؤالات مصاحبه و امتیازات مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقالات درج شده در آیدانیتو با موضوع          انتخاب رشته دکتری             مراجعه کنید. به داوطلبان دکتری 98 پیشنهاد می کنیم پس از انتخاب رشته دکتری 98، خود را برای مصاحبه دکتری آماده کنند و از این جهت مقاله آمادگی برای مصاحبه دکتری می تواند در این راستا به داوطلبان عزیز کمک نماید.

اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته دکتری سراسری و آزاد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

شماره تماس فقط از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد در سراسر کشور  :  9099071974


آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش رشته ,دکتری ,داوطلبان ,توجه ,آزاد ,مصاحبه ,انتخاب رشته ,رشته دکتری ,برای مصاحبه ,مصاحبه دکتری , انتخاب رشته ,برای مصاحبه دکتری ,رشته دکتری سراسر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جهان موویز | مرجع دانلود فیلم وسریال در جهان دانلود آهنگ و فیلم اصفهان کاکتوس: عرضه کننده انواع کاکتوس و ساکولنت شرکت فرادید‌|نمایندگی دوربین مدار بسته وتجهیزات امنیتی پایگاه قرآنی روستای مژده دانلود خونه همه چیز درباره جواهرات