استرس در دنیای امروزی جزء لاینفک زندگی هر انسانی می باشد و گریز از آن امکان پذیر نیست. اگر ما استرس انجام وظایفمان را نداشته باشیم انرژی جسمانی و روانی خود را در جهت نیل به اهدافمان بسیج نخواهیم کرد.بدون استرس، زندگی آنچنان ساکن و راکد خواهد شد که جز به رخوت و تنبلی نمی انجامد. به عنوان مثال خانمی که فردا به صرف شام مهمان دعوت کرده است اگر استرس تدارک غذا و مدیریت مهمانی را نداشته باشد چه بسا مهمان به منزل آمده و هنوز شامی حاضر نشده باشد و موجب دلخوری خود و مهمانان را فراهم کند و یا دانش آموزی که فردا امتحان دشواری دارد اگر استرسی نداشته باشد خود را برای امتحان آماده نخواهد کرد.

علائم جسمانی و روانی استرس:

افزایش بیش از حد استرس موجب اختلال در کارکردهای شخصی و اجتماعی فرد می شود. از این رو مدیریت استرس راهکاری است که سالیان سال است مورد توجه سازمان جهانی بهداشت و روانشناسان قرار گرفته است چرا که استرس می تواند بازتاب روانی و جسمانی داشته باشد که از جمله پیامدهای روانی آن کسلی و بی حوصلگی،افسردگی، میل به تنهایی و محدود کردن روابط اجتماعی،ناکارآمدی در محیط شغلی و خانوادگی،نیتی از زندگی و از جمله تاثیرات جسمانی آن به بیماری های قلبی و عروقی،بی خوابی،زخم معده و مشکلات گوارشی،فشار خون بالا،میگرن و .اشاره کرد.

راهکارهای مدیریت استرس:

روانشناسان به منظور کاهش استرس افراد و رساندن آنان به سطع تعادل استرس با تمریناتی که ارائه می دهند به فرد کمک می کنند تا مدیریت افکار ناکارآمد خود را کسب نمایند و بدین منظور به کمک روانشناس ماهر، خطاهای شناختی وی که موجب شکل گیری احساسات ناخوشایند در وی شده است شناسایی می شود. همچنین خودگویی های منفی وی اصلاح شده و جایگزینی افکار انجام می شود.

در ادامه جهت کاهش علائم فیزیولوژیکی استرس تکنیک هایی همچون ریلکسیشن و مدیتیشن آموزش داده می شود تا در طی روز با انجام آن ها از سطح استرس خود بکاهد و آن را مدیریت کند. همچنین به وی آموزش مهارت مدیریت زمان داده می شود تا در طی روزهای هفته فعالیت ها و وظایف خود را پیش بینی و برنامه ریزی نماید تا از سطح فشارهای روانی وی کاسته شود. به منظور کسب مهارت مدیریت استرس می توانید با روانشناسان مرکز مشاوره سرای مشاور تماس گرفته و با انجام تمرینات ارائه شده، خود را در برابر پیامدهای روانی و جسمانی استرس های زندگی روزمره محافظت کنید.

منبع : درمان استرس

link source

 


بهترین مرکز مشاوره استرس ,مدیریت ,روانی ,جسمانی ,انجام ,زندگی ,مدیریت استرس ,درمان استرس ,مهارت مدیریت ,پیامدهای روانی ,نداشته باشد منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

interior-design12 بازی و نرم افزار یک استکان چای داغ celeritbranding زندگی خصوصی نفس هکر Online-Business