درباره اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی سرخدار در استان گلستان، علی آباد کتول، روستای سیاه رودبار واقع شده است. این روستا به دلیل ییلاقی بودن، از آب و هوای مطلوبی برخوردار بوده و دارای پوشش های گیاهی متنوع و بکر است.

امکانات و خدمات اقامتگاه

اقامتگاه بوم گردی سرخدار یک خانه بومی دارای سالنی 30 متری، 1 اتاق 15 متری و 1 اتاق 12 متری ست. ظرفیت کلی این خانه بومی 15 نفر بوده و تمامی اتاق های آن کف خواب هستند. بخاری گازی، سیستم سرمایشی (پنکه)، تلویزیون، آشپزخانه عمومی شامل همه تجهیزات مورد نیاز آشپزی نظیر یخچال، گاز و. امکانات این اقامتگاه هستند. در این خانه بومی پارکینگ غیر مسقف برای پارک خوردو نیز وجود دارد و راهنمای گردشگری نیز آماده ی همراهی با مسافران و راهنمایی توریست گران برای بازدید از جاذبه های اطراف می باشد. لازم به ذکر است سرویس بهداشتی در ساختمان اقامتگاه موجود نیست. یک توالت فرنگی، 3 توالت ایرانی و 2 دوش حمام در محوطه اقامتگاه بصورت عمومی تعبیه شده است.

در اقامتگاه بوم گردی سرخدار انواع غذاهای محلی نظیر ته چین گوشت و اسفناج، دمی عدس، ته چین مرغ و گوشت، ته چین سیر، ته چین عدس، آش ترش، آش رشته و . جهت سفارش مسافران طبخ می شود. همچنین از سری برنامه های این بوم گردی می توان به اجرای موسیقی زنده محلی، پخت نان محلی  و حلوای محلی اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری

منطقه سیاه رودبار با طبیعتی زیبا و جنگل هایی بکر، یکی از مقاصد گردشگری استان گلستان است. گشت و گذار در این جنگل ها و بازدید از جاذبه هایی نظیر قلعه موران و قلعه سیاه چال برای شما سفری خاطره انگیز رقم خواهد زد. همچنین این منطقه دارای آبشار های متعددی از جمله آبشار کبودوال، آبشارهای شیرآباد، آبشار چلی، آبشار چه جا آبشار آلامن و آبشار چلم زرین گل می باشد. علاوه بر این می توانید از روستاهای اطراف نیز دیدن کنید. روستای میان رستاق، روستای چینو و افراتخته با خانه های سنتی، کوچه باغ ها و طبیعتی زیبا،  سایرجاذبه های گردشگری این منطقه هستند. ذخیره گاه جنگلی افراتخته که از نظر پوشش گیاهی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، در جنوب شرقی علی آباد کتول واقع شده و درخت نادر سرخدار در آن رشد می کند.


بوم گردی آنلاین اقامتگاه ,گردی ,آبشار ,سرخدار ,گردشگری ,خانه ,گردی سرخدار ,خانه بومی ,سیاه رودبار ,اقامتگاه اقامتگاه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ترجمه انگلیسی به فارسی زیبا مووی استادیار پیام نور زنگ اخر مجله تفریحی عمویی ها