ا- حداقل به مدت 2ساعت قطعه گازي كه بر روي ناحيه دندان كشيدن قرار داده شده است را نگاه داشته و در اين مدت آب دهان خود را فرو داده و از تكلم و غذا خوردن و يا كشيدن سيگار خودداري كنيد . اين عمل موثرترين كار در توقف خونريزي است .

2-خالي كردن مكرر آب دهان (تف كردن بزاق ) ميتواند سبب تكان خوردن گاز و شروع مجدد خون ريز ي شود،لذا در مدتي كه گاز در دهان شما قرار گرفته است از تف كردن خودداري كنيد و از همان لحظه اول آب دهان را قورت دهيد .

-3اگر پس از برداشتن گاز در زمان مقرر باز هم خونريزي شديدي وجود داشت لازم است پس از شستشوي دهان با آب سرد گاز جديدي را حداقل به مدت 3-2ساعت ديگر (و با رعايت نكات بند 2و1)در محل دندان كشيده شده نگاه داريد .اگر پس از پايان اين 2ساعت خونريزي قطع نگرديد براي پيگيري علت آن به دندانپزشكی خود مراجعه كنيد .توجه داشته باشيد كه در طول مدت 2ساعت فشردن گاز ،نبايد به علت سر رفتن حوصله و يا كنجكاوي هر چند يكبار با برداشتن گاز به بررسي خون آمدن يا نيامدن بپردازيد .صبور باشيد و 2ساعت كامل صبر كنيد .

4-هر گاه پس از برداشتن گاز (پس از 2ساعت )نشت اندك خون از محل دندان كشيده شده به صورتي كه طعم دهان را تغيير دهد و رنگ بزاق را كمي قرمزتر نمايد مشاهده كرديد ،نبايد چندان نگران شويد،اين حالت مي تواند به تدريج قطع شود و از بين برود.

-5توجه نمائيد كه در ساعات اوليه كشيدن دندان از شستن دهان خودداري كنيد .در صورت اجبار به شستشو از آب سرد استفاده كنيد .سرما باعث كاهش خونريزي مي گردد.

-6 تا8ساعت ازخوردن مواد گرم خودداري كنيد زيرا امكان بروز خونريزي در اثر گرما زيادتر مي شود .

-7كمپرس سرد(كيسه حاوي يخ)در8ساعت اول ازبروزتورم جلوگيري وبه كاهش خونريزي كمك ميكند .

-8داروهاي خودراطبق دستورات داده شده مصرف كنيد.از24ساعت بعدازكشيدن ، استفاده از دهانشويه ها و يا آب نمك به ترميم و بهبود هر چه سريعتر زخم كمك ميكند .

-9محدوديت در باز كردن دهان كه به آن تريسموس مي گويند ،پس از بيرون آوردن دندانها يا جراحي در فك پائين به ميزان مختصر و تا 2 الي 3روز پس از عمل قابل قبول است .

-10درد پس از جراحي يا بيرون آوردن دندانها وجود دارد. اين درد معمولا‍ً يك الي دوساعت پس از خارج شدن از مطب شروع مي شود و براي برطرف كردن آن مصرف يك الي دو عدد از مسكن هاي تجويز شده كافي است (بسته به شدت درد و سن و وزن )در اين هنگام ميتوانيد آنتي بيوتيك خود را نيز مصرف كنيد. .توصيه جدي مي شودپس ازكشيدن دندانها تا 5 شبانه روز از كشيدن سيگار و دخانيات خودداري فرمائيد .

-11تورم در محل كشيدن و جراحي قابل انتظار است و اغلب دليل بر عفوني شدن محل زخم نيست.ممكن است همراه با اين تورم اندكي خونمردگي به وجود آيد كه در اين صورت پوست ابتدا كبود و پي از چند روز زرد رنگ مي شود كه به مرور بهبود مي يابد.به منظور پيشگيري در 8ساعت اول پس از جراحي،يا كشيدنهاي مشكل از كمپرس سرد استفاده كنيد.زخم و ترك گوشهُ لب و خونمردگي در جراحي هاي مشكل دهان امري معمولي است.

-12مسواك زدن تا 24ساعت پس از كشيدن يا عمل جراحي توصيه نمي شود .پس از اين مدت به جز ناحيه جراحي بقيه قسمتهاي دهان را بايد با ملايمت مسواك نمود .محل زخم را نمي توان مسواك زد چون تحريك آن باعث خونريزي مي شود .پس بايد مسواك زدن در محل زخم را به روز هاي بعد و با مسواك نرم موكول كرد (گرفتن مسواك در زير آب گرم به نرم تر شدن موهاي مسواك كمك مي كند ( دندانپزشکی

-13در 24ساعت اول بهتر است از غذاهاي نرم و مايعات استفاده شود .پس از اين مدت مي توانيد غذا هاي معمولي را با احتياط مصرف كنيد .

 

-14در روزهاي دوم و سوم پس از كشيدن ،لايه سفيدرنگي بر روي ناحيه كشيدن و جراحي بوجود مي آيدكه اغلب بيماران آن را دليل بر عفوني شدن زخم مي دانند.در اغلب موارد اين لايه سفيد قسمتي از روند طبيعي التيام زخم است و علامت عفونت نمي باشد.

برای  کارت تخفیف دندانپزشکی به سایت هموطن کارت مراجعه بفرمایید

http://hamvatankart.ir/ثبت-نام-برای--کارت-استخر-هموطن

 


دندانپزشکی دهان ,كنيد ,كشيدن ,جراحي ,خونريزي ,مسواك ,خودداري كنيد ,مصرف كنيد ,بيرون آوردن ,آوردن دندانها ,كاهش خونريزي ,بيرون آوردن دندانها منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برای تو آنلاین عرقیات 123 فرش کاشان خرید اینترنتی جهان انیمیشن خوز رکورد - استودیو موسیقی | میکس و مسترینگ | اهنگسازی gmorewear