کارت بازرگانی

هر تاجر یا بازرگانی که بخواهد در خارج از کشور اقدام به و و یا صادرات و واردات اقدام نماید، باید کارت بازرگانی اخذ کند. کارت بازرگانی از زمانی که صادر می شود تا یک سال دارای اعتبار می باشد و پس از این مدت باید تمدید شود. آن دسته از ملوانانی که مدام در سواحل کشور دررفت و آمد هستند، تعاونی های مرزنشین و کارگرانی که دارای کارنامه شغلی بوده و درخارج از کشور اشتغال به کار دارند نیازی نیست کارت بازرگانی اخذ نمایند. 

فرآیند اخذ کارت بازرگانی چه مراحلی دارد؟

در مرحله نخست وارد سایت اتاق بازرگانی شوید. از بخش عضویت و کارت بازرگانی ، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید ویکی از گزینه های تمدید ، صدور یا تغییر کارت بازرگانی را برگزینید.

ابطال و انصراف کارت بازرگانی

ابطال کارت بازرگانی به دو صورت اجباری و اختیاری(انصراف) انجام می شود. هم چنین در شرایط به سرقت رفتن و یا مفقودی کارت، دارنده باید پیگیری نماید و کارت را به حالت تعلیق درآورد تا از سو استفاده های احتمالی جلوگیری شود.

ابطال اجباری کارت بازرگانی چگونه صورت می گیرد؟

در صورتی که پس از صادر شدن کارت بازرگانی بر وزرات بازرگانی محرز گردد که شخص حقیقی یا حقوقی فاقد شروط دریافت کارت بازرگانی می باشد، می تواند اقدام به ابطال کارت نماید. و همچنین بر اساس قانون گمرگ ایران در صورتی که دارنده کارت مرتکب قاچاق شود، علاوه بر باطل شدن کارت بازرگانی محکوم به مجازات خواهد شد.


legal institute بازرگانی ,کارت ,ابطال ,اقدام ,کشور ,کارت بازرگانی ,ابطال کارت منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

وب سایت رسمی دی جی مرتضی چیذری مرتضی چیذری یونایتد کالا ، فروشگاه محصولات پرطرفدار باران نرم افزار | rain software Teryagh موفق باشیم... فرش دستباف جاذبه های گردشگری | تور داخلی آی فونت