بازار کار و وضعیت استخدام ماما:
استخدام ماما (کاریابی ماما)
یکی از عمده ترین مشکلات جامعه امروز فارغ التحصیلان رشته مامایی، استخدام ماماها است. کاریابی ماماها و استخدام ماما، در مشاغل دولتی یکی از دغدغه های اصلی آنها می باشد. به طوری که طبق آمار تنها حدود 14 هزار استخدام ماما صورت گرفته و تعداد کمی هم در مراکز خصوصی مشغول به کار هستند در سایر کشورها به ازای هر هزار تولد 40تا 50 استخدام ماما صورت می گیرد در حالیکه  در ایران به ازای هر هزار تولد 12 استخدام ماما انجام شده است.
خیلی از دانشجویان به امید استخدام ماما به رشته  مامایی روی می آورند اما متأسفانه آمار و اطلاعات دقیقی از مشاغل و استخدام ماما در کشور منتشر نمی شود اما از شواهد برآمده استخدام ماما در کشور شاهد رشد قابل ملاحظه ای نبوده و علی رغم فارغ التحصیلان زیاد این رشته تعداد کمی استخدام ماما در مراکز دولتی صورت گرفته و تعداد کمی از ماماها هم در مراکز خصوصی و یا مشاغل غیرمرتبط استخدام شده اند. در صورتیکه در کشورهای دیگر از جمله استرالیا در 5 سال گذشته استخدام ماماها 3/3 درصد رشد داشته است و به طور کلی آینده استخدام ماماها روشن پیش بینی می شود.
از این رو سایت یک ماما برآن شده است تا زمینه آشنایی بیش از پیش رشته مامایی را فراهم آورده و یک بستر برای استخدام ماما و کاریابی ماماها فراهم بیاورد.


یک ماما استخدام ,ماما ,ماماها ,رشته ,مراکز ,صورت ,استخدام ماما ,استخدام ماماها ,مراکز خصوصی ,هزار تولد ,صورت گرفته منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکتر ایرانی الماس کانتین اتاق سازی اسپرت خرید از گناوه قهرمان تویی akhbar tecnolozh8