شرکت بیمه ایران (بیمه گر) بعنوان مجری بیمه بدنه ایران در چارچوب مقررات مصوب شورای عالی بیمه متعهد می گردد که خسارت های وارده به وسایل نقلیه که بر اثر وقوع حوادثی مانند تصادف ، آتش سوزی ، انفجار ، سرقت ، واژگونی و سقوط را جبران نماید.

در برابر تعهدات شرکت بیمه ( بیمه گر) ، شخص بیمه گزار موظف است مبلغی را به عنوان حق بیمه بدنه به شرکت بیمه پرداخت نماید. برای تعیین قیمت بیمه بدنه ایران عواملی تأثیر گذار هستند. بنابراین نرخ بیمه بدنه ایران  بر اساس عوامل تعیین کننده قیمت بیمه بدنه برای هر بیمه گزاری متفاوت با دیگری است.

مهمترین عوامل تعیین کننده بیمه بدنه  " ارزش وسیله نقلیه " و" نرخ حق بیمه "  می باشد. .ارزش وسیله نقلیه توسط بیمه گزار اعلام می گردد اما نرخ حق بیمه توسط شرکت بیمه بر اساس آیین نامه تعرفه بیمه بدنه وسیله نقلیه مشخص می شود. حق بیمه بدنه اصلی خسارت های ناشی از وقوع حوادثی چون تصادف ، آتش سوزی و سرقت را تحت پوشش قرار می دهد.اما علاوه بر این، موارد تکمیلی و پوششهای اضافی ( فرعی )  بیمه بدنه در تعیین قیمت بیمه بدنه مؤثر هستند.و  بیمه گزار برای استفاده از پوششهای اضافی بیمه بدنه می بایست مبلغی اضاقه تر از حق بیمه اصلی به شرکت بیمه پرداخت کرد.

پوششهای اضافی بیمه بدنه مانند : بلایای طبییعی ، سرقت لوازم جانبی خوردو ، هزینه رفت و آمد ، هزینه توقف ، پاشیدن مایعات شیمیایی و اسیدی ، شکستن شیشه ، نوسانات قیمت بازار و غیره.

عوامل تعیین کننده قیمت بیمه بدنه

 

تأثیر نوسانات قیمت خودرو بر قیمت حق بیمه بدنه

عوامل تعیین کننده قیمت بیمه بدنه همانطور که در مطالب فوق بیان کردیم شامل 2 عامل اصلی ارزش خودرو و نرخ حق بیمه می باشد. که هریک از پوششهای اضافی نیز بر مبلغی را بر حق بیمه اصلی اضافه می کند. حال شاید این سئوال مطرح شود که نوسانات قیمت خودرو تا چه حدی بر حق بیمه بدنه تأثیرگذار است ؟ برای پاسخ به این سئوال باید بگوییم که برخی از شرکت های بیمه برای حل این مشکل پوشش اضافی نوسانات قیمت بازار را تا یک سقف معینی به بیمه گزاران ارائه می دهند.و بیمه گزار با پرداخت مبلغی بیشتر از حق بیمه اصلی در هنگام بروز خسارت و افزایش ارزش خودرو ، جهت جبران خسارت مبلغی معادل ارزش روز خودروی خود از شرکت بیمه دریافت خواهد کرد.

 اما ممکن است این سؤال پیش آید که نوسانات قیمت خودرو تا چه اندازه بر حق بیمه دریافتی از طرف شرکت‌های بیمه برای بیمه بدنه تأثیر دارد؟ برخی از شرکت­‌های بیمه این امکان را در اختیار اران بیمه بدنه قرار می‌دهند تا با پرداخت حق بیمه بیش‌تر، نوسانات قیمت بازار را تا سقف مشخصی پوشش دهند. در صورتیکه که میزان تغییرات قیمت خودرو از حدود تعیین شده بیش‌تر باشد، شخص بیمه شده لازم است تا با پرداخت الحاقیه حق بیمه، سقف پوشش‌ بدنه خودروی خود را بالاتر ببرد.

نحوه اطلاع از قیمت حق بیمه بدنه

امروزه با گسترش خدمات آنلاین در تمامی زمینه ها ، متقاضیان و تمدید بیمه بدنه می توانند از امکانات استعلام بیمه بدنه به صورت آنلاین بهره مند گردند. و قبل از اقدام به بیمه نامه خود ، قیمت بیمه نامه بدنه و پوشش های اضافی آن را در شرکت های مختلف بیمه را از طریق گوشی همراه یا رایانه خود بصورت آنلاین مورد بررسی قرار دهند. تا آگاهانه و نسبت به نیاز خود اقدام به اری بیمه نامه بدنه و پوششهای اضافی نمایند. بیمه گزاران گرامی حتماً توجه داشته باشند ، همان روزی که مایل به اری بیمه نامه هستند از قیمت بیمه نامه ها استعلام بگیرند تا به دلیل تورم و تغییرات قیمتهای روزانه محاسبات آنها با مشکل روبه رو نگردد.

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

لینک های مرتبط

بیمه بدنه

بیمه بدنه المثنی

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه ایران

بیمه بدنه ایران چیست؟

بیمه بدنه خودرو

بیمه ثالث ایران

بیمه بدنه ایران

بیمه مسئولیت ایران

بیمه آتش سوزی ایران

بیمه عمر ایران

بیمه بدنه

نمایندگی بیمه ایران تهران 

 نمایندگی بیمه ایران شمال تهران،

 نمایندگی بیمه ایران در مرکز تهران

نمایندگی بیمه ایران در شرق تهران 


نمایندگی بیمه ایران تهران بیمه ,بدنه ,قیمت ,شرکت ,اضافی ,خودرو ,بیمه بدنه ,ایران بیمه ,قیمت بیمه ,نوسانات قیمت ,بیمه ایران ,عوامل تعیین کننده ,ارزش وسیله نقلیه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دی تی آموز مجله سلامت تو فرافایل22 ویکی بوک | Wiki Book Little Dolly تندیس دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. mmocheaponline ارزان کده