بنادر یکی از مهم‌ترین راه‌های ارتباطی در هر کشور هستند. جایی که می‌توان هم از نظر اقتصادی و هم گردشگری اهمیت بالایی داشته باشند. سرزمین پهناور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌ی خود، هم در شما کشور و هم در بخش‌های جنوبی بندرهای بسیاری را در خود جای داده است. هرچند بسیاری از بنادر ایران به سبب تغییر شرایط اقلیمی از رونق افتاده‌اند اما هنوز تعدادی از آن‌ها می‌توانند علاوه بر رونق اقتصادی، جایی برای گردشگری باشند. با مجله گردشگری سفرزون همراه این بنادر زیبای باشید.

مهم‌ترین بنادر ایران کدامند؟

بنادر ایران

 

شاید با شنیدن بندر ابتدا نام معروف‌ترین بنادر ایران به ذهنتان خطور کنید. اما بهتر است بدانید که تعداد بنادر ایران کم نیستند. در این مطلب به معرفی بخشی از آن‌ها که پررونق‌تر هستند می‌پردازیم. فراموش نکنید که بندرها، چشم‌اندازهایی دیدنی و زیبا دارند. پس از دیدن آن‌ها در سفرهای خود غافل نشوید.

بندر عباس ، پر رونق‌ترین بندر ایران

حتما نام بندر عباس برای شما آن‌قدر آشناست که نیازی به معرفی چندان ندارد. این بندر یکی از بزرگ‌ترین بنادر ایران است که به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی شده است. موقعیت مناسب این بندر، امکان ارتباط با مرزهای آبی دیگر را فراهم کرده و این عبور و مرورها بندر عباس را به یکی از قطب‌های ویژه‌ی اقتصادی در زمینه‌های فلزات، کشتی‌سازی و صادرات تبدیل کرده است.

 

بندر چابهار ، بندری با طبیعت افسونگر

بندر زیبای اقتصادی بهترین تعبیری است که می‌توان به بندر چابهار نسبت داد. این بندر یکی از زیباترین بنادر ایران است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. موقعیت جغرافیایی بندر چابهار به گونه‌ای است که تزانریت کالاها به بنادر حوزه خلیج فارس، افغانستان و آسیای میانه را به عهده دارد. چابهار را بهشت گمشده‌ی ایران می‌دانند و این صفت را می‌توان به اسکله‌های بندرش نیز نسبت داد. غروب‌های اسکله و ترکیب آن با عبور و مرور کشتی‌ها می‌تواند تصاویری بی نظیر را پیش چشمان شما به نمایش درآورد.

 

بندر انزلی ، بزرگ‌ترین بندر خزر

 

در تعریف از رونق اقتصادی منطقه‌ی بندر انزلی همین بس که می‌توان آن را پنجمین مرز فعال ایران دانست. این ادعا را می‌توانید با گذراندن نیمی از روز در حاشیه‌ی اسکله به خوبی متوجه شوید. عبور و مرور کشتی‌ها یکی پس از دیگری، جنب و جوش بسیاری را در اسکله ایجاد کرده است. بلوار اسکله نیز به دلیل همین شور و زیبایی، یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری بندر انزلی به حساب می‌آید.

این بندر راه ارتباطی مناسبی برای بنادر کشورهای روسیه، ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری بندر ,بنادر ,گردشگری ,اقتصادی ,مهم‌ترین ,می‌توان ,بنادر ایران ,مرور کشتی‌ها ,بندر انزلی ,بندر چابهار ,بندر عباس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود کده وبلاگ قرآنی صبوح ساحل آرامش افکار پریشانم... رایادان دانلود فیلم و سریال رایگان پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان دانلود اهنگ,اهنگ جدید ارزان کده سیب سرخ