نکات لازم برای کاکتوس

 

 

۱- شکل رشد کاکتوس:
دقت کردن به شکل رشد کاکتوس از فاکتورهای سلامت کاکتوس است که باید موقع کاکتوس مد نظر داشت. کاکتوس‌هایی که دارای رشد علفی هستند و باریک رشد کرده‌اند و یا در سایز و اندازه تیغ اختلال ایجاد شده برای مناسب نیستند.

۲- شرایط نگهداری نده:
اگر دیدید نده کاکتوس‌ها را در محیط کم نور با با رطوبت بالا و دمای پایین نگه می‌دارد این نوع کاکتوس‌ها گزینه مناسبی برای نبوده زیرا کاکتوس پس از قرار گیری در محیط رشد مناسب دچار آسیب خواهد شد.

۳- نوع گلدان کاکتوس:
سعی کنید از کاکتوس‌هایی که در گلدان‌های سفالی لعاب دار بدون سوراخ ته گلدان هستند اجتناب کنید زیرا معمولاً به علت دیر خشک شدن خاک این گلدان‌ها گیاه در معرض پوسیدگی ریشه قرار گرفته‌اند. و همچنین از کاکتوس‌هایی که علیرغم سایز کوچک در گلدان بزرگ کاشته شده‌اند اجتناب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه گلدان کاکتوس را تعویض کنیم؟

۴- وضعیت ریشه کاکتوس:
از فاکتورهای سلامت گیاه ریشه آن است پس حتماً به ریشه پر بودن کاکتوس در هنگام دقت کنید متأسفانه بخصوص در ایام قبل از عید شاهد کاکتوس‌های بدون ریشه و یا با ریشه کم هستیم که متأسفانه عمر چندانی نداشته و زود خراب می‌شوند. حتماً در هنگام کاکتوس اندکی گیاه را در گلدان تکان دهید تا از ریشه دار بودن آن مطمئن شوید.

۵- روی رشد بودن کاکتوس:
پس از یک گلدان کاکتوس مدت زمانی طول می‌کشد تا گیاه با شرایط جدید کنار بیاید و شروع به رشد کند پس حتماً کاکتوسی که اقدام به ان می‌کنید در هنگام روی رشد باشد تا  مدت زمان شروع به رشد مجدد کاهش یابد.

۶- نداشتن زخم و جای تیغ:
یکی از علت‌های  قارچ گرفتگی کاکتوس‌ها زخم‌های روی بدنه آنها است که بر اثر برخورد تیغ سایر کاکتوس‌ها به وجود میاید حتماً در هنگام به زخمی نبودن کاکتوس دقت کنید

۷- قیمت گیاه:
قبل از اقدام به کاکتوس حدود قیمت گیاه انتخابی خود را سؤال نمایید تا کاکتوس را با قیمت بالاتر از قیمت واقعی نکنید.

۸- اسامی کاکتوس:
دانستن اندک مشخصات ظاهری یا توجه به نام کاکتوس اهمیت فراوان دارد تا افراد سود جو نتوانند به شما یک گیاه معمولی را به جای یک گیاه کلکسیونی بند.

۹- شرایط نگهداری:
حتماً قبل از کاکتوس شرایط نگهداری آن را مطالعه کنید تا ببینید می‌توانید شرایط ایده آل نگهداری آن را فراهم کنید یا خیر؟ مثلاً در مناطق جنوبی کشور به سختی می‌توان اقدام به نگهداری ساکولنت ها کرد پس انتخاب گیاه خود را با توجه به شزایط محیطی خود انجام دهید.

۱۰- کود:
این قسمت شاید سخت‌ترین باشد اطمینان از نده که آیا به گیاه خود بیش از حد کود نداده باشد کاکتوس‌هایی که با کود بسیار رشد کرده‌اند پس از رشد نخواهند داشت و به مرور زمان خراب خواهند شد.

۱۱- وارداتی نبودن کاکتوس:
امروزه شاهد کاکتوس‌های وارداتی در بازار هستیم که علاوه بر اینکه کیفیت پایین دارند و خیلی زود خراب می‌شوند ضربه محکمی بر تولید داخلی کاکتوس نیز می‌زنند خواهشا از کاکتوس‌های وارداتی اجتناب کنید.

۱۲- رنگی نبودن کاکتوس:
امروزه شاهد رنگ کردن تیغ‌ها و بدنه کاکتوس‌های مختلف برای بیشتر هستیم که علاوه بر اینکه چهره کاکتوس را زشت می‌کنند عمر گیاه را هم کم می‌کنند و به مرور باعث آسیب به گیاه می‌شوند از این چنین کاکتوس‌هایی هم اجتناب کنید.

۱۳- گل‌های مصنوعی:
برخی نده‌های سود جو اقدام به چسباندن گل‌های کاغذی به کاکتوس‌ها می‌کنند که کار بسیار اشتباه است و جر آسیب به گیاه پیامد دیگری ندارد دقت کنید که کاکتوس‌ها عمر گل طولانی ندارد و نهایتاً یک روز گل آن ها باز می‌شود پس در دقت کنید.

منبع: میهن کاکتوس


اصفهان کاکتوس: عرضه کننده انواع کاکتوس و ساکولنت کاکتوس ,گیاه ,گلدان ,کاکتوس‌ها ,ریشه ,کاکتوس‌هایی , کاکتوس ,هنگام ,اجتناب کنید ,برای ,نبودن کاکتوس ,نبودن کاکتوس امروزه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

مدرسه ی خوب تجارت الکترونیک تکنولوژی dard فن پیج و اخبار سروش حاتمی عکس نوشته و دلنوشته ها شرکت تهویه سازان پرسپولیس|66051586 اخبار اقتصادی اصفهان | قیمت روز آهن آلات ، ارز مهاجرت آسان به اروپا و امریکا همه چی موجوده