امروزه محوطه سازی و فضای سبز یکی از معضلات بزرگ شهر ها پدیده وارونگی و آلودگی هوا می باشد که یکی از راه های مقابله با این آلودگی ها در نظر داشتن و بوجود آوردن محوطه سازی فضایی سبز در اطراف و پشت بام (روف گاردن) منزل خود می باشد. که این امر باعث جذب آلودگی هوا و درنتیجه خارج کردن اکسیژن از خود می باشد.

از دیگر خصوصیات محوطه سازی و فضای سبز نیز می توان به ایجاد فضایی دلنشین، روحیه بخش و جذاب را که برای استفاده کنندگان از آن بوجود می آورد اشاره کرد. همچنین طرح های متفاوت و متناسب با ساختمان یا ویلا در اطراف یا پشت بام بنا تاثیر فراوانی در زیبایی و خوش نما کردن ویلا یا ساختمان مورد نظر دارد.

یکی از مهم ترین گامهای اصلی طراحی و اجرای محوطه سازی (لند اسکیپ) جانمایی و آرایش گل و گیاهان در موقعیت مناسب و مطلوب خود به بهترین شکل ممکن می باشد که باید قبل از اجرا در طراحی محوطه نوع چیدمان گل و گیاه در طرح مورد نظر مشخص و معلوم گردد.

انواع فضای سبز: 

 ۱- فضاهای سبز عمومی: بیشترین مورد از فضای سبز است که در دسترس می باشد این فضاها عمومی مکانی جهت بازی ها و مناطق ورزش است. فضاهای یاد شده اساساً برای این منظور طراحی یا تجهیز شده اند.

وجود نیمکت، روشنایی، آبخوری، دستشویی، کف سازی معابر و دسترسی از اجزاء اصلی این نوع فضاها به شمار می روند.

۲- فضاهای سبز نیمه عمومی: فضاهای سبزی که بازدهی اکولوژیکی دارند، لیکن استفاده کنندگان آن ها، نسبت به فضاهای سبز عمومی محدودتر هستند.

محوطه های باز بیمارستان ها، پادگان ها و ادارات دولتی و. در این دسته قرار می گیرند.

۳- فضاهای سبز خیابانی: نوعی از فضاهای سبز شهری هستند که به طور معمول درختکاری حاشیه ی باریکی از حد فاصل مسیرهای پیاده رو و سواره رو را تشکیل می دهند و یا به صورت متمرکز در فضاهای نسبتا کوچک میدان ها و یا در زمین های پیرامون بزرگ راه ها و خیابان ها شکل گرفته اند.

 


نیازمندیهای صنعت ساختمان فضاهای ,فضای ,عمومی ,محوطه ,مورد ,آلودگی ,استفاده کنندگان ,سازی و فضای منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دانلود فایل املاک لنگرود | بنگاه لنگرود | مشاور املاک لنگرود|جاده چمخاله rap game فروشگاه خرید و فروش محصولات آموزش زبان انگلیسی هر چی کی بخوای انجمن سایه های سیاه mkzm1383.rozblog.com تی تی کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد