رای شستو شوی خودرو ها اخیرا شاهد ظهور روش های متفاوتی هستیم .شستوشو ی خودرو با استفاده از آب تحت فشار گرم و سرد پر رونق ترین این روش هادر حال حاضر میباشند.در سال های گذشته رانندگان ترجیح میدادند خودرو های خود را به روش خود با شلنگ آب و پارچه ای به نام لنگ شستو شو بدهند که باتوجه به مصرف بالای آب در این روش کارواش های تحت فشار اخیرا مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

کارواش سیار خوب

در نسلهای قدیمی تر کارواش سیار، مخزنی پر از آب روی یک ماشین باری مثل نیسان یا وانت سوار  میکردند و با استفاده از واترجت، به شست و شو و نظافت در محل می پرداختند. اما این مساله مشکلات زیادی به بار می آورد و نیز بازار آن هم بسیار محدود بود. شست و شو با واترجت آلودگی زیادی برای اطراف و محل شست و شو به بار می آورد، و پاشش آب به اطراف بسیار برای مشتریان ناخوشآیند بود. همچنین واترجت به درد نظافت بسیاری از اماکن نمیخورد و نیز در محلهای سربسته نیز به دلیل الودگی اساسا امکان شست و شو در محل توسط کارواش سیاری که از واترجت استفاده میکرد نبود.

با ظهور تکنولوژی جدید بخارشوی صنعتی برای راه اندازی کارواش سیار، که از آن با نامهایی نظیر نانو بخار شور صنعتی ، کارواش نانو بخار، بخارشوی نانو، دیگ بخار و نانوکارواش بخار نیز یاد میشود، تمامی مشکلاتی که متوجه واترجت و شست و شو با آن بود رفع شد و فرصتی طلایی برای ایجاد کسب و کاری پر درآمد برای صاحبان کسب و کار کارواش بخار سیار ایجاد شد.

اما با با پیشرفت علم نانو ذرات شاهد ورود این علم به کارواش هستیم که موجب شده است که مصرف آب برای شستو شوی خودرو ها به صفر برسد و چون نیازی به تخصص و ابزار خاصی ندارد خود راننده ها نیز میتوانند خود این کار را انجام بدهند همچنین این روش موجب رونق کارواش های سیار شده است .این یعنی یک تیر و دو نشان صرفه جویی در آب و زمان .

آموزش کارواش بدون آب (نانو):

قبل از پرداختن به این روش توضیحی در رابطه با مواد شوینده که مهمترین بخش این روش میباشد می پردازیم.

استفاده از خدمات کارواش نانو و یا کارواش بدون آب، جدید ترین سبک شست و شوی اتومبیل است که در مقایسه با روش های پیشین شست و شوی اتومبیل ساز و کار به کل متفاوتی دارد؛ در ادامه به توضیح ساز و کار و مواد شوینده مورد استفاده در کارواش نانو می پردازیم.در گذشته مردم ترجیح می دادند شخصا نسبت به شست و شو و نظافت خودروی خود اقدام کنند؛ با پیشرفت زمان رویه شست و شوی اتومبیل دچار تحولاتی شد و با ایجاد و گسترش کسب و کار کارواش، مردم رفته رفته وظیفه شست و شو و نظافت خودروی خود را به این موسسات واگذار کردند.

کارواش ها در کل از سه روش برای شست و شوی اتومبیل ها استفاده می کنند؛ اکثر کارواش ها با به کار گیری نیرو های متخصص و با تجربه و با استفاده از روش های قدیمی به مشتریان خود سرویس می دهند.

 آشنایی با مواد شوینده

هنگامی که جرم یا کثیفی از هر نوع آلودگی روی سطوح قرار می گیرد, به دلیل جاذبه بین مولکولی, حالت چسبندگی ایجاد می شود. انباشته شدن ذرات و جرم های مختلف روی سطوح سبب کدر شدن رنگ آنها می شود.

در تمیز کردن با آب خالی یا مواد شوینده و آب, مولکول های آب یا شوینده, نقش واسط در احاطه ذرات و جابجایی آنها را بر عهده دارند و هر چه مولکول های آب با سرعت بالاتری به سطح برخورد کنند, توانایی بیشتری در پاک کنندگی دارند که در کارواش های معمول از فشار هوا و آب برای نیل به این هدف استفاده می‌شود.

نظافت و شستشوی سطوح کف، دیوار ها و تجهیزات امری ضروری در صنایع بوده و از آن جایی که تاثیر به سزایی در ارتقای سلامت محیط و افزایش عمر مفید تجهیزات دارد، از اهمیت ویژه ایی برخوردار می باشد. استفاده از تجهیزات و ماشین آلات مکانیزه ای چون دستگاه های واترجت بهترین گزینه برای تامین کارواش درب منزل و نیاز های نظافتی محیط خواهد بود. دستگاه کارواش سیار یا شوینده فشار قوی وسیله ای است که جریان معمولی آب را دریافت کرده و به آب پر فشار و با سرعت بالا تبدیل می کند.

این دستگاه به یک پمپ جا به جایی مثبت مجهز گردیده که وظیفه ایجاد جریان آب فشار قوی را بر عهده دارد و مهم ترین بخش واترجت به شمار می آید. اساس عملکرد دستگاه واترجت به گونه ای است که با پاشش آب فشار قوی بر روی سطح آلوده، پیوند های شیمیایی و بین مولکولی ایجاد شده در بین ذرات آلاینده و سطح را سست نموده و در نتیجه سبب جدا شدن و حذف انواع آلودگی های سخت می گردد.

تجهیزات کارواش سیار

دستگاه های واترجت یا شوینده فشار قوی ابزار های کارآمدی برای نظافت و شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار افقی و عمودی می باشند. این دستگاه ها به واسطه استفاده از فشار بالای آب تمامی آلودگی های سرسخت و تثبیت شده را شستشو داده و حذف می نمایند. دستگاه های واترجت به واسطه توان بالایی که در شستشوی و لایه برداری از روی انواع سطوح دارند، به طور گسترده ایی در عملیات های نظافتی خانگی، صنعتی و تجاری به کار گرفته شده و همانند دیگر تجهیزات مکانیزه به منظور بهبود در  عملکرد و استفاده از حداکثر توان دستگاه می توانند از تجهیزات جانبی در عملیات های نظافتی استفاده نمایند.


روش های زندگی بهتر و کسب درآمد کارواش ,استفاده ,واترجت ,فشار ,دستگاه ,شوینده ,مواد شوینده ,کارواش سیار ,کارواش بدون ,کارواش نانو ,انواع سطوح منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دکوراسیون کلاسیک موضوعات روز فایل pdf روش شناسی سیستمهای اطلاعاتی دکتر حمیدیه طراحی سایت همه چی موجوده دانلود کده