در جنوب انگلستان در میان  دشت سالزبری ویلتشر یکی از شگفت‌انگیزترین رازهای جهان باستان قرار گرفته است. استون هنج میراثی است که سال‌هایی طولانی هزاران نفر را به خود مشغول کرده و در تمام این دوران‌ها برای چرایی و چگونگی ساخت این بنای رازآلود نظریات مختلفی بیان شده است. برای اینکه با این اثر تاریخی بیشتر آشنا شوید همراه مجله گردشگری سفرزون باشید.

پایگاه استون هنج ، دشت سالزبری

این دشت بزرگ از حدود ۷۰۰۰ پ.م ساکنانی داشته و باشیبی که زمین آن دارند ساخت و ساز به‌روی آن بسیار مشکل بوده و همین مسئله بر اهمیت داشتن بنای استون هنج می‌افزاید. آن‌چه در طی بررسی‌های باستان‌شناسی از زمین‌های این دشت به دست آمده نشان می‌دهد که ساکنان این مکان کشاورز بوده و در کنار خود حیواناتی مانند سگ، خوک و گاو نگهداری می‌کرده‌اند.

در حدود شعاع پنج کیلومتری این اثر شگفت‌انگیز ۱۷ گورپشته کشیده به چشم می‌آیند که گور دسته جمعی بوده‌اند. استون هنج به‌طور کلی از سه نوع سنگ ساخته شده: سنگ‌های سارسنی، سنگ‌های کبود، ماسه سنگ.

 

استون هنج و سه دوره‌ی تاریخی

پس از کاوش‌های باستان شناسی طولانی که در این منطقه پر اهمیت انجام شد سرانجام باستان شناسان اعلام کردند که بنای استون هنج در سه دوره‌ی زمانی مختلف ساخته شده است. به‌نظر می‌رسد این بنای مهم عصر نوسنگی در طی ۱۴تا۱۵ قرن رفته رفته تکمیل شده و چیزی حدود ۷۰ نسل در بنای آن دست داشته‌اند
  1. استون هنج یک: رسم شیاری دایره‌ای با قطری ۱۰۰متری که سنگ هیل و سنگ‌های جلوس در این زمان استقرار پیدا کردند. (۳۱۰۰ پ.م)
  2. استون هنج دو: مرحله‌ای برای ایجاد دو حلقه از سنگ‌های کبود و ساخت دو شیار که به کوروسوس معروف‌اند. (حدود ۲۶۴۰ تا ۲۴۸۰ پ. م) بخش زیادی از سنگ‌های کبود یده شدند.
  3. استون هنج سه: برپایی ستون‌های سه سنگه (۲۴۷۰ تا ۲۲۸۰ پ. م)

معبد دروئیدها

یکی از نظریات بیان می‌کند که استون هنج معبدی برای انجام مراسم‌های آئینی فرقه‌ی دروئیدها بوده که پیش از این در میان مردم بریتانیا از اهمیت بالایی برخودار بوده‌اند اما طبق بررسی‌های باستان شناسی این بنا بیش از دوهزار سال سن داردو به این ترتیب این ادعا رد می‌شود. اما همچنان دروئیدگرایان این مکان را معبد خود می‌دانند. دروئیدگرایان هر ساله انقلاب تابستانی

مجله‌ی گردشگری استون ,بنای ,سنگ‌های ,باستان ,اهمیت ,بوده ,سنگ‌های کبود ,باستان شناسی ,بنای استون منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

کرمون شاپ کتابخانه مرجع پزشکی Fancyhome داستان عاشقانه کالای ارزان آنلاین مجله اینترنتی پارسیان | پورتال علمی ، تفریحی و سرگرمی ، فیلم و موزیک طراحی سایت مرجع سمپ جی تی آی سن اندریاس آنلاین