طرز تهیه دسر پاناکوتا

دسر پاناکوتا زعفرانی خوشمزه و مجلسی خانگی ، طرز تهیه انواع دسر دسر پاناکوتا شکلاتی و وانیلی و زعفرانی با خامه و شیر و بدون خامه ، مواد لازم دسر پاناکوتا ، deser panna cotta دستور تهیه دسر پاناکوتای زعفرانی خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

دسر پاناکوتا با نام انگلیسی Panna cotta یک پودینگ ساده و خوشمزه ایتالیایی می باشد و با لبنیات غلیظ شده با پودر ژلاتین درست می شود. دسر پاناکوتا یک دسر فوق العاده خوشمزه و محبوب در بسیاری از کشورها از جمله ایران می باشد و امروزه در منوی بسیاری از رستوران ها سرو می شود.

طرز تهیه دسر پاناکوتا بسیار ساده و آسان است و شما می توانید این دسر خوشمزه را از یک یا دو روز قبل برای پذیرایی از مهمان های خود درست کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید. امروزه دسر پاناکوتا در انواع طعم های مختلف درست می شود که رایج ترین آن ها دسر پاناکوتای زعفرانی – شکلاتی و وانیلی می باشد.

به هر حال اگر با طرز تهیه دسر پاناکوتا آشنایی ندارید ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم دسر پاناکوتای زعفرانی را آماده کرده ایم که شما با این آموزش آشپزی می توانید دسر پاناکوتای زعفرانی خوشمزه و مخصوص درست کنید.

مواد لازم دسر پاناکوتا
شیر ۳ پیمانه
شکر ۱ پیمانه
خامه ۱ بسته
پودر ژلاتین ۳ قاشق سوپ خوری
وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
زعفران به میزان لازم
مراحل تهیه دسر پاناکوتا

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف مناسب، پودر ژلاتین را با مقداری آب حل می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم تا به روش بن ماری به طور کامل حل شود و مایع شفاف و یکدستی حاصل شود. (به گرم کردن مواد به وسیله بخار آب بن ماری گفته می شود)

2. در این مرحله شیر، زعفران و شکر را در یک قابلمه باهم مخلوط می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش بیاید. اگر احساس کردید رنگ زعفران خوشرنگ نیست می توانید مقدار بیشتری زعفران هم اضافه کنید.

3. پس از به جوش آمدن مواد داخل قابلمه، حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و گلاب و وانیل را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا تمامی مواد باهم مخلوط شوند. توجه کنید اگر گلاب را زودتر از این مرحله اضافه کنید هم بوی گلاب از بین می رود و هم اینکه اینکه دسر شما را تلخ تر می کند.

4. در این مرحله ژلاتین قرار داده شده روی بخار آب که با شیر هم دما است را اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا دسر کاملا خنک شود. در این مدت زمان خامه را در یک ظرف مناسب هم می زنیم تا باز شود.

5. وقتی دمای دسر با خامه یکی شد خامه را اضافه می کنیم. برای این کار بهتر است کمی از مواد دسر را توی ظرف خامه بریزید و وقتی رقیق شد آن را به بقیه مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. توجه کنید اگر خامه و مواد دسر باهم هم دما نباشند خامه می پرد.

6. بعد از آماده کردن دسر، آن را در قالب مورد نظر می ریزیم و و به مدت دو ساعت در یخچال می گذاریم تا دسر به اصطلاح خودش را بگیرد. امیداوریم از خوردن این دسر پاناکوتای زعفرانی خوشمزه لذت ببرید.


سایت جالب و شگفت انگیر مواد ,پاناکوتا ,کنیم ,تهیه ,خامه ,خوشمزه ,پاناکوتای زعفرانی ,اضافه کنید ,پودر ژلاتین ,زعفرانی خوشمزه ,باهم مخلوط ,پاناکوتای زعفرانی خوشمزه منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

حفظ و صیانت ایمان و باور های جوانان گوگل ترافیک فروشگاه سایت بلاگ بیست دانلود کلیپ جدید رعایت بهداشت در سوپرمارکت ها