طرح جدید نوسازی ناوگان‌های ترانزیتی و بین‌المللی

در نشست اخیر کمیسیون حمل‌ونقل،جزییات طرح نوسازی ناوگان مخصوص به شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی(ترانزیتی) مطرح شد.

طبق پیشنهادات ارائه شده: ابتدا طرح نوسازی ناوگان برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین المللی جاده‌ای کالا اجرایی می‌شود، این طرح مختص نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بین المللی است.

ناوگان‌های مشمول طرح نوسازی ناوگان بین المللی هستند که شامل انواع کشنده‌ها و بارگیرها می‌شوند اما تا 5 سال اول حق جاب‌جایی بار در داخل کشور را ندارند.

 

طرح جدید نوسازی ناوگان‌های ترانزیتی و بین‌المللی

حداقل عمر کامیون‌های وارداتی نباید بیش از 5 سال باشد

طبق این نشست پیشنهاد شده است که عمر ناوگان وارداتی نباید بیش از 5 سال باشد و باید تمامی استانداردهای صنعتی و ایمنی در آن رعایت شده باشد. قدرت کشندگی انواع کشنده‌ها و بارگیرها باید حداقل 20 تن بار باشد.( در مورد مشکلات شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی در خصوص قاچاق کالا بخوانید )

همکاری حداکثری پلیس با وارد کنندگان ناوگان‌های جدید

در خصوص برخورد گمرکات و پلیس راهور ناجا نیز پیشنهاد شده است که حداقل مدارک را از وارد کننده طلب کنند. واردات کشنده از نوع ولوو، اسکانیا،بنز، داف، مان و رنو شامل این طرح وارداتی می‌شوند.

واردات بدون سقف برای شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی

لازم است که هر شرکت حمل‌ونقل حداقل 3 دستگاه کشنده و بارگیر را وارد کنند.( 15 واقیت جالب را در مورد کامیون و کامیون‌داری بخوانید )

در این جلسه مطرح شد که شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی واردکننده به مدت 5 سال حق قطعی و یا با وکالت‌نامه و یا توسط سند عادی را نداشته (مگر به دیگر شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی فعال) و در صورت بروز تخلف، موضوع در کمیته‌ای با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی و انجمن مربوطه بررسی و رأی صادر می‌شود.

 

طرح جدید نوسازی ناوگان‌های ترانزیتی و بین‌المللی

هزینه اولین نقل‌ و انتقال کامیون‌ها رایگان و بدون مالیات است 

در این جلسه پیشنهاد شد که هزینه اولین نقل‌وانتقال کامیون‌ها و بارگیرهای وارداتی پس از ورود در هنگام و واگذاری از مالیات معاف هستند و شرایط و ضوابط دریافت مالیات از انتقال وسایط توسط شخص حقیقی برآورد شود. با وجودی که حمل‌ونقل بین‌المللی صادرات خدمات محسوب می‌شود و ازآن‌جاکه درآمدهای حاصل از صادرات از پرداخت مالیات معاف هستند، پیشنهاد شد که شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی برای استفاده از وسایط مذکور در اجرای این طرح همانند دیگر فعالیت‌ها از پرداخت مالیات کارکرد کامیون معاف شوند.( آنچه که در آزمون تاسیس شرکت ‌حمل‌ونقل بین‌المللی باید بدانید )

 در عین حال پیشنهاد شد که بانک‌هایی که دولت و بانک مرکزی تعیین خواهد کرد موظف شوند تا وام 5 ساله با سود کم، با یک دوره تنفس دو ساله، در اختیار شرکت‌های حمل‌ونقل واردکننده بارگیر و کشنده قراردهند و مابه التفاوت نرخ سود را وزارت نفت و یا هر نهاد دیگری که دولت مشخص خواهد کرد تأمین کنند و یا ارز مورد نیاز از صندوق توسعه ملی تأمین شود. در این طرح  در صورتی‌که شرکت حمل‌ونقل تا 3 ماه پس از صدور مجوز مبادرت به ورود کشنده و بارگیر نکنند مجوز مذکور باطل می‌شود.

در پایان این جلسه عنوان شد که با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد تا در فرصتی دو هفته‌ای، پیشنهادات بیش‌تر مورد بررسی قرار گیرد و نظرات صاحبن‌ظران و دست‌اندرکاران گرفته شود.

 


منبع: تین نیوز


آسان بار حمل‌ونقل ,بین‌المللی ,شرکت‌های ,نوسازی ,مالیات ,ناوگان ,حمل‌ونقل بین‌المللی ,شرکت‌های حمل‌ونقل ,شرکت حمل‌ونقل ,نوسازی ناوگان ,پرداخت مال منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

قفل دیجیتال فروش فلزیاب | طلایاب | معدن یاب | نقطه زن فلسفی گل سنگ وصال... کینگ 2 مووی