اهمیت نشاط معلم به نقش و تاثیر معلم در تربیت نسل آینده و ضرورت نشاط و شادابی در امر تعلیم و تربیت است.معلم بی نشاط و بی طراوت می تواند نسلی بی نشاط و بی طراوت بوجود آورد و مسئله ای که باید در مرکز توجه و برنامه ریزی آموزش و پرورش قرار گیرد، این است که این دستگاه عظیم باید برای جلوگیری از پیری معلم و حفظ نشاط و شادابی او برنامه جامع، مستمر و متناسب با شرایط مختلف کشور داشته باشد.

این نکته آ«قدر اهمیت دارد که امسال مقام معظم رهبری(مدظله) در دیدار سالانه خود با جامعه فرهنگیان کشور، به مسئله مهم و تاثیرگذار شادابی معلم اشاره نمودند و از دست اندرکاران وزارت آموزش و پرورش خواستند که متوجه این ضرورت باشند و نگذارند روحیه معلم پیر شود.

نشاط معلم مانند دیگر مسائل تحت تاثیر عوامل متعددی است که در صورت تجمیع این عوامل این نشاط شکل می گیرد و می تواند موجبات جلوگیری از پیری معلم را فراهم کند. به اعتقاد کارشناسان و صاحب نظران حوزه تعلیم و تربیت عوامل پیرشدن روحیه معلمان عبارتند از:

1-بی انگیزگی و نبود مشوق های کافی برای ایجاد انگیزه در معلمان2-عدم شایسته سالاری  در آموزش و پرورش3-ناعدالتی های اداری وتبعیض ها   4 -نداشتن امنیت مالی5-نبود برنامه برای ارتقا سطح علمی ، دینی و اخلاقی معلمان6-عدم استفاده از تجارب همکاران بازنشسته و ایجاد نا امیدی در معلمان7-حجم کاری بالای معلمان8-پایین آمدن وجهه و شان معلمی9-حجم بالای دانش آموزان در کلاس10-نداشتن علاقه و انگیزه به شغل معلمی و.


سلامت معلم معلم ,نشاط ,ایجاد ,انگیزه ,عوامل ,برنامه ,پیری معلم ,نشاط معلم منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

پخش آنلاین سرامیک و کاشی ربات هوشمند گروه آکس - بازسازی منزل با کناف *مجتمع فنی و حرفه ای نسل نواندیش* دنیای از خوشمزه ها طلا کلیپ بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد