خواص رازیانه یک گیاه و این هم خاصیت دارویی ؟!

فوائد رازیانه,عرق رازیانه,چای رازیانه

 رازیانه باعث افزایش شیر در مادران شیرده می شود

رازیانه گیاهی با رایحه‌ای شیرین است که برای بهبود سلامتی فوائد بسیاری دارد.

برخی از فوائد این گیاه برای سلامتی در زیر آورده شده است :
برخی فوائد رازیانه
1. رازیانه مفید برای افزایش شیر در مادران شیرده: در مطالعه‌ای که سال 2008 انجام گرفت، مشخص شد رازیانه حاوی نوع خفیف استروژن است. این هورمون تولید شیر را افزایش می‌دهد که همین خاصیت رازیانه در ن شیرده نیز مشاهده شده است.

2. رازیانه تقویت‌کننده سیستم تنفسی: شست و شوی دهان با دانه‌های رازیانه می‌تواند مخاط‌های ریه‌ها را رها سازد و گلودرد و سرفه را تسکین دهد.

3. رازیانه و تسکین انقباضات مربوط به قاعدگی: نتایج بررسی در مورد خواص رازیانه نشان می‌دهد ترکیب عصاره رازیانه و ویتامین E به طور قابل توجهی دردهای انقباضی را در دوران قاعدگی کاهش می‌دهد. ترکیب رازیانه حتی از مسکن‌های غیرنسخه‌ای نیز موثرتر است.

4. رازیانه برای درمان گریه‌های بی‌وقفه نوزادان : «کولیک» یا قولنج در نوزاد مشکلی است که باعث می‌شود گریه‌های بی‌وقفه او برای چند ساعت به طول انجامد. دلیل قطعی برای این وضعیت در نوزاد وجود ندارد اما می‌تواند موجب استرس در والدین شود. نتیجه مطالعه انجام شده در روسیه حاکی از آن است که روغن دانه رازیانه می‌تواند شدت قولنج را در نوزاد کاهش دهد. 

5. رازیانه مفید برای مقابله با بیماری‌ها: مطالعات و آزمایشات پزشکی اخیر نشان می‌دهد که رازیانه در کمک به مقابله با بیماری‌ها و کاهش سرعت رشد باکتری‌ها به خصوص در مورد بیماری وبا موثر است.

6. رازیانه خاصیت طعم دهندگی: به طور معمول اسانس‌ها طعم خوشایندی دارند و به راحتی از طریق پوست جذب می‌شوند و بنابراین روغن رازیانه ترکیب معطر مناسبی برای صابون‌ها و عطرهاست. همچنین رازیانه به دلیل طعم مناسب در خوش طعم کردن داروها استفاده می‌شود.

7. رازیانه برای درمان جراحت و گزیدگی: در کشورهای آسیایی رازیانه از مدت‌ها قبل برای درمان جراحت‌ و گزیدگی‌های سمی کاربرد داشته است زیرا روغن رازیانه خاصیت ضدقارچی و آنتی‌باکتریال دارد و در درمان‌های موضعی و حتی شاید درمان جراحت‌های داخلی می‌تواند موثر باشد.

,خواص رازیانه برای ن یائسه,خواص عرق رازیانه برای ن یائسه,خواص رازیانه برای تخمدان پلی کیستیک,خواص رازیانه برای تخمدان پلی کیستیک نی نی سایت,خواص رازیانه فیبروم,خواص رازیانه برای فیبروم,خواص رازیانه برای درمان فیبروم,خواص رازیانه در درمان فیبروم,خواص عرق رازیانه برای فیبروم,خواص رازیانه برای موی سر,خواص روغن رازیانه برای موی سر,خواص رازیانه برای مو سر,خواص رازیانه برای نازایی,خواص رازیانه برای درمان نازایی,خواص عرق رازیانه برای نازایی,خواص رازیانه برای کیست تخمدان,فواید رازیانه برای کیست تخمدان,خواص عرق رازیانه برای کیست تخمدان,خواص رازیانه برای درمان کیست تخمدان,خواص رازیانه کیست تخمدان,خواص رازيانه براي كيست تخمدان,خواص رازیانه در درمان کیست تخمدان,خاصیت رازیانه برای کیست تخمدان,خواص رازیانه و کیست تخمدان


سایت سرگرمی و تفریحی می استور رازیانه ,خواص ,تخمدان ,درمان ,کیست ,خاصیت ,رازیانه برای ,خواص رازیانه ,کیست تخمدان ,تخمدان خواص ,برای درمان منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

آمی پارت دانلود فایل های درسی آپشن خودرو | دنیای آپشن سنگ شکن فکی ، سنگ شکن مخروطی و سنگ شکن کوبیت بانک اشعار مذهبی سرزمین عقاب ها