جاده چالوس برای ما مسیری آشناست و بارها و بارها از این مسیر به شمال کشور سفر کرده‌ایم و هر بار از زیبایی بی‌نظیر این جاده لذت برده‌ایم؛ مسیری بهشتی که هیچ‌گاه زیبایی‌اش تکراری نمی‌شود، گوشه‌‌وکنارهای پنهانی دارد که کمتر کسی از وجودشان اطلاع دارد. این گوشه‌وکنارهای ناشناخته روستاهایی هستند که همچون گنجی در اطراف جاده چالوس پنهان شده‌اند و یافتن یکی از آنها لذت پیدا کردن گنجینه‌‌ای گرانبها را دارد. این بار در مجله گردشگری سفرزون قصد داریم یکی از این گنج‌های پنهان یعنی روستای ناتر را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روستای ناتر، نگهبان دشت

روستای کوهستانی کهن ناتر حدود ۲۵۰۰ سال است که از بلندترین نقطه کوهستان بر دشت سرسبز کلاردشت احاطه دارد. در منابع مختلف معنای ناتر نگهبان دشت نوشته‌ شده که با موقعیت جغرافیایی این روستا همخوانی دارد. اما گویا ناتر معناهای دیگری به جز نگهبان دشت هم دارد. از جمله اینکه به دلیل وجود ۴۴ چشمه در این روستا، برخی دیگر از منابع تاریخی معنای نام روستا را «نهاده شده بر آب فراوان» ذکر کرده‌اند. معنای نام ناتر و وجه تسمیه این نام هر چه باشد از جاذبه‌های بی‌نظیری خبر می‌دهد که در این روستای قدیمی در انتظار گردشگران است.

دیدنی‌های روستای ناتر

با آنچه که درباره زیبایی روستا گفتیم، مشخص است که وقتی قرار است دیدنی‌های روستای ناتر را معرفی کنیم، نه فقط از چندین جای دیدنی بلکه از تمامی مجموعه روستا با خانه‌ها و مراتع و چشمه‌‌ها و کوه‌هایش صحبت می‌کنیم.

روستا هنوز امکانات اقامتی ندارد. می‌توانید در شهرهای نزدیک مانند مرزن‌آباد یا چالوس اقامت کنید و برای گشت‌وگذار به روستا بروید. پس از وارد شدن به روستا زیبایی خارق‌العاده مناظر و طبیعت توجه‌تان را جلب می‌کند و این روستا یکی از بهترین جاها برای عکاسی است. می‌توانید در کوچه‌ها و محله‌های روستا قدم بزنید و ضمن لذت بردن از هوای پاک کوهستان، مناظر بکر برای عکاسی هم پیدا کنید. یکی از دیدنی‌های روستا زیارتگاهی است به نام بقعه امامزاده فاضل که اهالی به آن اعتقاد زیادی دارند. روستا دارای سه محله به نام‌های اتر، پشتالو و علی گاسر دارد که محله اتر بافت قدیمی کوهستانی دارد و دو محله دیگر نسبتا جدید هستند و در بخش قشلاق‌نشین ساخته شده‌اند.

فصل مناسب سفر به روستای ناتر

دهکده ناتر در ارتفاع ۲۲۰۰ متری از سطح دریا و در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و به همین دلیل عمدتا منطقه‌ای ییلاقی محسوب می‌شود و بهترین زمان برای سفر به آن بهار و تابستان است. در فصل‌های سرد منطقه بسیار سرد ادامه مطلب.


مجله‌ی گردشگری روستا ,ناتر ,روستای ,چالوس ,دیدنی‌های ,معنای ,روستای ناتر ,برای عکاسی ,دیدنی‌های روستای ,جاده چالوس منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

اجناس فوق العاده flormar کوهچنار من فروشگاه اینترنتی بدلیجات سناتور مد دانلود تحقیق املاک سایه بان خدمات اینترنتی رخشان سایت سرگرمی و تفریحی می استور اجاره ماشین در تهران