طرز تهیه کوکی شکلاتی

کوکی شکلاتی خوشمزه و مجلسی بدون فر و تابه ای، طرز تهیه و پخت کوکی شکلاتی ترک خورده مخصوص به همراه مواد لازم ، cookie shokolati دستور پخت کوکی شکلاتی نرم و ترک خورده خوشمزه و مجلسی

کوکی شکلاتی از شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار می باشد و طرز تهیه آن بسیار ساده و آسان می باشد. کوکی ها بیسکویت های خوشمزه ای هستند که در انواع مختلفی همانند کوکی هندوانه ای، کوکی کره ای انار، کوکی شکلاتی و . درست می شوند.

در ظاهر شاید فکر کنید بیسکویت های کوکی بسیار سفت و خشک می باشند. در حالی که اگر این نوع شیرینی ها به شیوه درست طبخ شوند، بسیار ترد و نرم هستند. شما می توانید با پخت کوکی شکلاتی از مهمان های خود در عید با این شیرینی خوشمزه پذیرایی کنید.

به هر حال اگر با طرز تهیه و درست کردن شیرینی کوکی شکلاتی آشنایی ندارید، ما در این آموزش آشپزی بارونک، طرز تهیه و مواد لازم کوکی شکلاتی را برای شما آماده کرده ایم که شما به تنهایی با این آموزش آشپزی می توانید کوکی شکلاتی خوشمزه و عالی درست کنید.

مواد لازم کوکی شکلاتی - 30 عدد
زرده تخم مرغ 1 عدد
کره 125 گرم
آرد یک و نیم لیوان
نشاسته ذرت نصف لیوان
پودر قند 1 لیوان
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر نصف قاشق مرباخوری
وانیل نصف قاشق مرباخوری

توجه : تمامی مواد با لیوان فرانسوی دسته دار اندازه گیری شده اند. با این مواد لازم می توانید 30 عدد کوکی شکلاتی درست کنید. در صورتی که مقدار بیشتری کوکی نیاز دارید می توانید از دو یا سه برابر مواد لازم گفته شده برای 60 یا 90 عدد کوکی شکلاتیاستفاده کنید.

مراحل تهیه کوکی شکلاتی

1. ابتدا همه مواد را از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسند. برای شروع در یک ظرف کره ذوب شده را با پودر قند الک شده + زرده تخم مرغ + وانیل و پودر کاکائو مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا همه مواد باهم مخلوط شوند.

2. سپس آرد + نشاسته ذرت و بکینگ پودر الک شده را اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم. میزان دقیق آرد اضافه شده بستگی به خمیر دارد و آرد را باید تا جایی اضافه کنید که خمیرلطیف و نچسب شود. مواظب باشید آرد را زیادی سفت نکنید. می توانید با قاشق و یا اینکه با انگشت های خود همه را باهم مخلوط کنید تا خمیر لطفی بدست بیاید. هم اکنون خمیر کوکی شکلاتی ما آماده پخت است.

3.در این مرحله کف سینی فر را کاغذ روغنی می اندازیم و از خمیر به اندازه یک گردو برمی داریم و با دست آن را گلوله می کنیم. سعی کنید زیاد با خمیر بازی نکنید چون در این صورت بعد از پخت کوکی شما خشک خواهد شد. بعد از اینکه تمامی خمیر را گلوله کردیم به کمک کارد خط هایی روی کوکی درست می کنیم.(همانند عکس بالا)

4. سپس سینی فر را داخل فر گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم. حتما در اواخر پخت کوکی ها را تست کنید و مواظب باشید نسوزند. در ابتدا کوکی یکم نرم هستند ولی بعد از خنک شدن سفت می شوند. بعد از اینکه کوکی ها پختند سینی فر را بیرون می کشیم و صبر می کنیم تا کوکی ها خنک شوند.

5. بعد از خنک شدن کوکی ها، رویکوکی ها دقیقاً همون قسمت هایی که با کارد درست کردیم را با شکلات آب کرده پر و تزیین می کنم و در انتها در صورت تمایل می توانید روی کوکی ها را با کمی پودر پسته تزیین کنید. امیدواریم از خوردن این کوکی های شکلاتی خوشمزه و مخصوص لذت ببرید.

نکات پخت کوکی شکلات

آرد حتما از آرد سفید ممخصوص کیک و شیرینی استفاده کنید و به جای کره هم می توانید از روغن کاملا جامد هم استفاده کنید با کره کوکی شکلاتی ترد تر می شود.

برای پودر قند می توانید شکر را در خانه آسیاب کنید و هیچ فرقی ندارد. اما نشسته ذرت با آرد ذرت فرق دارد. نشاسته ذرت سفید تر است و آرد ذرت زرد است.


سایت جالب و شگفت انگیر کوکی ,شکلاتی ,پودر ,توانید ,مواد ,درست ,کوکی شکلاتی ,مواد لازم ,تهیه کوکی ,لازم کوکی ,قاشق مرباخوری منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

بهترین سایت انشا بیستپ مرکز تخصصی تعمیرات اموزشات بازی نرم افزار ها و کمک به حل مشکلات مراحل بازی serialmoveiz ماشین داخلی کپلی در فکر روستا beautycare